تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تیر 1400 - 18:14
کد خبر : 53481

پیش بینی قیمت طلا با اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده

پیش بینی قیمت طلا با اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش تقاضا در پی اجرای تصمیمات عجولانه نسبت به تعطیلی بازار گفت: امیدواریم با اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده و کاهش قیمت‌ها، و همچنین در پی مناسبت‌های پیش رو تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه بیشتر شود. اقتصاددان؛ مسعود یزدانی در گفت‌وگو با

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش تقاضا در پی اجرای تصمیمات عجولانه نسبت به تعطیلی بازار گفت: امیدواریم با اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده و کاهش قیمت‌ها، و همچنین در پی مناسبت‌های پیش رو تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه بیشتر شود.

اقتصاددان؛ مسعود یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین با اشاره به وضعیت بازار طلا و عوامل موثر بر قیمت‌ها بیان کرد: این روز‌ها بازار طلا در وضعیت آرامی به سر می‌برد و شاهد نوسانات شدید چند ماه قبل نیستیم چرا که قیمت دلار به عنوان اصلی‌ترین عامل تاثیر‌گذار بر بهای طلا و سکه به ثبات نسبی رسیده و نوسانات آن عمدتا نزولی است.

این فعال بازار طلا درباره روند بازار امروز هم توضیح داد: امروز با وجود اینکه ارزش اونس جهانی با حدود ۹دلار افزایش به ۱۸۰۸دلار رسیده اما تحت تاثیر روند نزولی بازار ارز، قیمت طلا و سکه کاهش یافته؛ به این ترتیب قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار نسبت به روز گذشته ۳۴هزار تومان، طلای ۱۸عیار گرمی هشت هزار، سکه طرح امامی ۱۰۰هزار و انواع دیگر سکه ۵۰هزار تومان ارزان شده است.

یزدانی با انتقاد از غیر اصولی بودن نحوه تعطیلی بازار طلا تصریح کرد: بازار طلا از روز گذشته آغاز به کار کرده اما از آنجا که تصمیم به تعطیلی‌‌ بازار‌ها غیر‌اصولی و عجولانه بوده و به یکباره در رسانه‌ها اعلام شده است، هنوز عده بسیاری از بازگشایی بازار مطلع نیستند؛ بنابراین درحالی‌که تقاضا می‌توانست تاثیر مثبتی در روند قیمت‌ها داشته باشد تعطیلات اخیر منجر به کاهش حجم معاملات و تقاضا برای طلا و سکه شد.

نایب رییس اتحادیه طلا پیش‌بینی کرد: با‌توجه به مناسبت‌های پیش‌رو همچون عید غدیر و قربان به نظر می‌رسد در روز‌های آینده شاهد افزایش تقاضا در این بازار باشیم؛ از طرفی با کاهش قیمت طلا در پی اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده انتظار داریم تمایل مردم برای خرید طلا و سکه بیشتر شود.

قیمت طلا و سکه امروز ۲۲تیر ماه ۱۴۰۰

یزدانی با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۰میلیون و ۶۱۰هزار، سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۴۵۰هزار تومان و حباب سکه هم به ۳۰۰هزار تومان رسید.

او اضافه کرد: نیم سکه هم با قیمت پنج میلیون و ۶۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۵۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز چهار میلیون و ۵۶۲هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۵۳هزار تومان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....