تاریخ انتشار : یکشنبه 2 بهمن 1401 - 12:57
کد خبر : 112751

پیش بینی قیمت سکه ۲ بهمن از مسیر دلار

پیش بینی قیمت سکه ۲ بهمن از مسیر دلار

قیمت دلار دیشب در معاملات پشت خطی در مقایسه با روز شنبه نوسان محدودی را ثبت کرده است. سکه بازان می گفتند در صورتی که نرخ دلار در بازار امروز مانند روز شنبه رشد کند احتمال صعود قیمت سکه محتمل خواهد بود. اقتصاددان: فشار خریداران سکه در اولین روز بهمن ۱۴۰۱ به بازار زیاد شد.

قیمت دلار دیشب در معاملات پشت خطی در مقایسه با روز شنبه نوسان محدودی را ثبت کرده است. سکه بازان می گفتند در صورتی که نرخ دلار در بازار امروز مانند روز شنبه رشد کند احتمال صعود قیمت سکه محتمل خواهد بود.

اقتصاددان: فشار خریداران سکه در اولین روز بهمن ۱۴۰۱ به بازار زیاد شد. قیمت سکه امامی در سایت اتحادیه طلا و ارز روز گذشته وارد کانال ۲۴ میلیون تومان شده بود و حتی تا سطح ۲۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان هم بالا رفته بود.

شوک قیمت دلار به بازار سکه

فعالان بازار معتقدند با افزایش قیمت دلار در بازار ارز تهران؛ جسارت سکه بازان بیشتر شد و به تبع آن در موقعیت خرید قرار گرفتند.

گفته می شود در معاملات نقدی روز گذشته اسکناس آمریکایی در تهران جهش قابل توجهی را ثبت کرده بود. عده ای از معامله گران مدعی بودند که دلار به زمان انتصاب محمدرضا فرزین برگشت.

از سوی دیگر خوشبینی سکه بازان نسبت به قیمت طلای جهانی و سیدن آن به مرز ۲ هزار دلار موجب شده سکه بازان دست به خرید بزنند.

پیش بینی قیمت سکه امروز ۲ بهمن از مسیر دلار

گفته می شود قیمت دلار دیشب در معاملات پشت خطی در مقایسه با روز شنبه نوسان محدودی را ثبت کرده است. سکه بازان می گفتند در صورتی که نرخ دلار در بازار امروز مانند روز شنبه رشد کند احتمال صعود قیمت سکه محتمل خواهد بود.

با این حال این دسته از معامله گران باور دارند اگر نرخ دلار در روز جاری اصلاح شود این امر ممکن موجب اصلاح قیمت سکه هم شود.

حباب معنادار در بازار سکه

تحلیلگران بازار سکه معتقدند در شرایط فعلی ارزش ذاتی سکه به کانال ۲۰ میلیون تومان رسیده و حتی تا سطح مقاومتی ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا رفته است.

از نگاه این دسته از فعالان بازار برگشت سکه به زیر مرز ۲۰ میلیون تومان دشوار است و در صورتی که ارزش ذاتی سکه به ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برسد این امر ممکن است موجب رشد معنادار قیمت سکه شود.

روز گذشته فاصله ارزش ذاتی سکه و قیمت نقدی آن به ۴ میلیون تومان رسید که در سال جاری چنین فاصله ای بی سابقه بوده است. این امر از نگاه عده ای از معامله گران نشان دهنده شرایط هیجانی بازار سکه تلقی می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....