تاریخ انتشار : دوشنبه 6 تیر 1401 - 16:18
کد خبر : 92489

پیش بینی قیمت دلار در صورت عدم توافق برجام

پیش بینی قیمت دلار در صورت عدم توافق برجام

چند خبر‌ مهم در شرایط کنونی در بین معامله گران دلار برجسته شده است اما معامله گران روند قیمت دلار را چگونه پیش بینی می کنند؟ اقتصاددان: از ابتدای هفته جاری اخبار جدید از مذاکرات برجام بر سر بازار ارز تهران سایه انداخته است. چند خبر‌ مهم برجامی در شرایط کنونی در بین معامله گران

چند خبر‌ مهم در شرایط کنونی در بین معامله گران دلار برجسته شده است اما معامله گران روند قیمت دلار را چگونه پیش بینی می کنند؟

اقتصاددان: از ابتدای هفته جاری اخبار جدید از مذاکرات برجام بر سر بازار ارز تهران سایه انداخته است. چند خبر‌ مهم برجامی در شرایط کنونی در بین معامله گران دلار برجسته شده است.

اول اینکه جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی اعلام کرد که بن بست مذاکرات به پایان رسید.

ردپای شمخانی در بازار دلار

نکته دوم این است که سایت نورنیوز، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در گزارشی درباره سفر بورل به تهران نوشت: موضوع مهمی که می‌تواند سفر بورل به تهران را از رایزنی‌‌‌های معمول میان مقامات سیاسی متفاوت کند، ملاقات نسبتا طولانی او و هیات همراهش با دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود.

پرونده مذاکرات رفع تحریم‌ها همواره با مدیریت شورای عالی امنیت ملی به پیش رفته و ملاقات اعلام نشده و نسبتا طولانی جوزپ بورل با مسوول نهاد امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند حاوی پیام‌‌‌های متفاوتی باشد.

تغییر محل مذاکرات هسته ای

این رسانه هنچنین اعلام کرده که مذاکرات احیای برجام از وین به قطر منتقل خواهد شد.

خبر آزاد سازی نفتکش روسی حامل نفت ایران

از سوی دیگر روز گذشته خبرگزاری فرانسه نوشت: یونان نفتکش نفتکش روسی حامل نفت ایران را که دو ماه پیش به درخواست آمریکا توقیف کرده بود، آزاد کرد.

تقویت انتظارات کاهشی برای دلار

مجموع این اخبار موجب شده تا انتظارات کاهشی در بازار دلار تقویت شود و اسکناس آمریکایی وارد فاز نزولی شود.

پیش بینی قیمت دلار در صورت عدم توافق برجام

با اینکه عده ای معامله گران در انتظار کاهش قیمت دلار هستند اما عده ای دیگر می گفتند مسائل مهم ایران و آمریکا یعنی خارج کردن سپاه از فهرست تروریستی، دادن تضمین توسط آمریکا و لغو تحریم‌ها هنوز حل نشده است و در صورتی که سفر بورل در هفته های پیش رو نتایج مطلوبی نداشته باشد نرخ دلار دوباره آسانسوری بالا خواهد رفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....