تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 - 16:48
کد خبر : 72191

پیش بینی قیمت دلار در آستانه مذاکرات وین

پیش بینی قیمت دلار در آستانه مذاکرات وین

قیمت دلار در هفته گذشته با ۳۰ هزار و ۱۵۰ تومان بسته شد.اما معامله گران سرنوشت قیمت دلار در بازار ارز امروز ۴ دی ۱۴۰۰ را چگونه پیش بینی کرده اند؟ اقتصاددان: قیمت دلار در ابتدای معاملات هفته گذشته در سطح ۲۹ هزار و ۹۱۰ تومان قرار داشت، اما کانال ۳۰ هزار تومانی را رد

قیمت دلار در هفته گذشته با ۳۰ هزار و ۱۵۰ تومان بسته شد.اما معامله گران سرنوشت قیمت دلار در بازار ارز امروز ۴ دی ۱۴۰۰ را چگونه پیش بینی کرده اند؟

اقتصاددان: قیمت دلار در ابتدای معاملات هفته گذشته در سطح ۲۹ هزار و ۹۱۰ تومان قرار داشت، اما کانال ۳۰ هزار تومانی را رد کرد و در پایان هفته به نرخ ۳۰ هزار و ۱۵۰ هزار تومان رسید.

دلار در کمین برجام

نرخ ۳۰ هزار تومان در حال حاضر یک تکیه‌گاه برای دلار شده که در این محدوده نوسان می‌کند. اما نوسان‌گیران در تلاشند که پیش از توافق احتمالی، نرخ را به سطح بالاتری ببرند .

اخبار جدید رسیده پیرامون مذاکرات هسته‌ای وین شاید بتواند معادلات بازار را در هفته جاری تغییر دهد. اخبار منتشر شده در روز پنج‌شنبه و جمعه شامل خبر سفر قریب‌الوقوع رئیس دولت به مسکو و علاقه‌مندی تمامی طرفین مذاکره به احیای فوری برجام، می‌تواند بر روند قیمت دلار اثر قابل توجهی بگذارد.

از نگاه برخی تحلیلگران بازار ارز، شروع سریع تر مذاکرات موجب خواهد شد که خریداران با احتیاط بیشتری رفتار کنند. با چنین نگاهی می توان انتظار داشت که در روز شنبه نیز افزایشی ها دست بالا را در بازار نداشته باشند. با این حال، دیشب برخی از معامله گران سعی می کردند اخباری را برجسته کنند که احتمال رسیدن به توافق را کم رنگ جلوه دهد.

آن ها با استفاده از همین ترفند توانستند قیمت اسکناس آمریکای را در معاملات پشت خطی به اطراف محدوده ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومانی هدایت کنند. با این حال، دلار در روز جاری می تواند کار دشواری برای ادامه مسیر شبانه افزایشی داشته باشد.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی روز گذشته ۸ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شد که نسبت به معاملات نقدی روز پنجشنبه روز ۴۰ تومان پایین رفته بود قیمت طلایی درهم نیز شب گذشته بر روی ۸ هزارو ۲۳۰ تومَان قرار گرفت . معامله گران معتقدند قیمت درهم بالای این عدد برسد، رسیدن آن به ۸ هزار و ۳۵۰ تومان نیز محتمل است.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی شب گذشته بر روی ۳۰ هزار و ۲۰۰ قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب گذشته ۵۰ تومان پایین رفته بود.بنابراین معامله گران دلار فردایی به قیمت دلار فردا را نزولی پیش بینی کرده اند.

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار بر روی ۳۰ هزار تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت چهارشنبه شب گذشته ۱۵۰ تومان کاهش داشت. چهار شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی ۳۰ هزار و ۱۵۰ تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال افت قیمت دلار رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز ۴ دی ۱۴۰۰ پایین می رود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....