تاریخ انتشار : دوشنبه 6 بهمن 1399 - 23:04
کد خبر : 32782

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۷بهمن

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۷بهمن

امروز هم دلار معاملات ابتدایی را با اندکی کاهش قیمت آغاز کرد اما در میانه روز با ۲۰۰تومان افزایش به ۲۳۶۰۰تومان رسید؛ نگاهی به روند ارز آمریکایی نشان می‌دهد که از پنجشنبه هفته گذشته نوسان آن بیش از ۳۰۰تومان نبوده؛ بر اساس این روند گفته می‌شود که باتوجه به افت حجم خرید نسبت به هفته

امروز هم دلار معاملات ابتدایی را با اندکی کاهش قیمت آغاز کرد اما در میانه روز با ۲۰۰تومان افزایش به ۲۳۶۰۰تومان رسید؛ نگاهی به روند ارز آمریکایی نشان می‌دهد که از پنجشنبه هفته گذشته نوسان آن بیش از ۳۰۰تومان نبوده؛ بر اساس این روند گفته می‌شود که باتوجه به افت حجم خرید نسبت به هفته پیش، انتظارات تورمی از بازار تخلیه شده و کاهش دوباره نرخ ارز در روز‌های آینده محتمل است.

اقتصاددان؛ در معاملات امروز دلار در بازار آزاد با نرخ ۲۳۴۵۰تومان یعنی با ۲۰۰تومان کاهش نسبت به دیروز و یورو با نرخ ۲۸۲۰۰تومان کار خود را آغاز کرد که نرخ این ارز هم ۴۰۰تومان کاهش یافته بود؛ اما صرافی‌ملی اولین قیمت فروش دلار را ۲۲۷۲۰ و یورو را ۲۷۷۰۰تومان اعلام کرد که در مقایسه با روز گذشته به ترتیب ۳۰۰ و ۴۰۰تومان گران‌تر شده بود.

صرافی‌ها نیز اولین قیمت دلار را ۲۲۸۰۰ و یورو را ۲۷۵۵۰ تومان اعلام کردند که نرخ ارز این بازار هم با ۳۰۰تومان افزایش همراه بود؛ در میانه روز نرخ ارز در بازار آزاد و صرافی‌ملی افزایش یافت اما صرافی‌ها نرخ را ۱۰۰تومان پایین آوردند.

به این ترتیب طبق جدیدترین نرخی که کانون صرافان اعلام کرده، قیمت دلار در بازار آزاد به ۲۳۶۰۰ و یورو به ۲۸۶۰۰تومان افزایش یافته و صرافی‌ملی هم نرخ دلار را تا ۲۲۹۷۰ و یورو را تا ۲۷۹۵۰تومان بالا برده است اما نرخ فروش دلار در صرافی‌ها به ۲۲۷۰۰ و یورو به ۲۷۵۵۰تومان کاهش یافت.

دلار باز هم گران می‌شود؟

بازار ارز که تا هفته گذشته با سرعت بالایی در شیب نزولی قرار گرفته بود، از اواخر هفته فاز صعودی گرفت و دلار از کانال ۲۱ به ۲۳هزار تومان صعود کرد که علت اصلی آن افزایش خریداران بود، چراکه ریزش یکباره نرخ ارز باعث زیان بسیاری از معامله‌گران شد، بنابراین آن‌ها سعی کردند با بالا بردن حجم خرید نرخ را به کانال ۲۳هزار تومان افزایش دهند.

حالا که این روزها قیمت دلار در بازار آزاد بین ۲۳۴۰۰ تا ۲۳۸۰۰تومان نوسان دارد، سامانه نیما و صرافی‌های‌ بانکی قیمت را تا نیمه کانال ۲۲هزار تومان پایین آورده‌اند، درحالیکه علاوه بر افزایش حجم خرید، یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر توقف روند نزولی بازار در زمان ریزش قیمت‌ها، بالاتر بودن نرخ دو بازار مذکور نسبت به بازار آزاد بود.

از طرفی این روزها فاصله چشمگیر نرخ ارز در صرافی‌بانکی و بازار آزاد که در برخی روزها به ۸۰۰تومان هم رسیده، باعث شکل‌گیری صف‌های خرید شده و رانت خوبی نصیب دلالان کرده است، زیرا هر زمان که فاصله قیمت دلار در بازارهای موازی زیاد می‌شود شاهد هجوم خریداران و فروشندگان هستیم.
این درحالیست که بازارساز باید با اعلام نرخ مناسب، بازار را به سمت تعادل سوق دهد اما نگه داشتن دلار صرافی‌ملی روی کانال ۲۲هزار تومان، زمانی که نرخ آزاد به ۲۳هزار تومان رسیده معکوس عمل کرده و باعث تشدید التهاب بازار شده است.

تب خرید فروکش کرد

اگرچه رشد تقاضا عامل اصلی تغییر جهت بازار و افزایش قیمت دلار بوده، اما فعالان بازار اظهار کرده‌اند که طی سه روز گذشته انتظارات تورمی کاهش و تب خرید فروکش کرده است بنابراین می‌توان به افت نرخ ارز در روز‌های آینده امیدوار بود؛ از طرفی نرخ حواله درهم نیز از سطح ۷۰۰۰تومان فاصله گرفته و به ۶۵۸۰تومان در بازار امروز رسیده که این موضوع هم بر کاهش قیمت دلار تاثیرگذار خواهد بود.

برای فردا ۷بهمن ماه نیز پیش‌بینی فعالان بازار ارز بر این اساس است که دلار در قیمت فعلی باقی خواهد ماند و به نظر نمی‌رسد فعلا شاهد تغییر چندانی در روند بازار ارز باشیم؛ همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که تلاش نوسان‌گیران برای افزایش بیشتر نرخ بی‌نتیجه مانده و به دلیل جو ریزشی بازار انتظار نمی‌رود که دلار با رشد قیمت بیشتری مواجه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....