تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تیر 1400 - 18:28
کد خبر : 52771

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۶تیر

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۶تیر

دلار در حال الاکلنگ بازی بین کانال ۲۴ و ۲۵هزار تومان است و دمای بازار در دوران بی‌خبری از برجام و بلاتکلیفی معامله‌گران به ثبات رسیده است. اقتصاددان؛ بازار ارز در دوران اوج بلاتکلیفی است چراکه نه زمان برگزاری دور هفتم و وضعیت آینده برجام مشخص شده و نه مذاکرات به طور رسمی پایان یافته؛

دلار در حال الاکلنگ بازی بین کانال ۲۴ و ۲۵هزار تومان است و دمای بازار در دوران بی‌خبری از برجام و بلاتکلیفی معامله‌گران به ثبات رسیده است.

اقتصاددان؛ بازار ارز در دوران اوج بلاتکلیفی است چراکه نه زمان برگزاری دور هفتم و وضعیت آینده برجام مشخص شده و نه مذاکرات به طور رسمی پایان یافته؛ از طرفی همچنان برخی طرفین مذاکره به حصول توافق امیدوارند به طور مثال هایکو ماس وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه ادعا کرده که توافق بر سر برجام طی هفته‌های آینده حاصل خواهد شد و در مقابل عده‌ای دیگر از احتمال به بن‌بست رسیدن مذاکرات خبر می‌دهند که این شرایط در همه بازار‌ها از جمله ارز تاثیر گذاشته است.

بعد از پایان ششمین نشست مشترک برجام و درحالی‌که انتظار می‌رفت در دور بعدی مذاکرات توافق صورت بگیرد، به یکباره اخبار مربوط به این موضوع رنگ‌وبوی تردید گرفت و اعلام شد که همچنان اختلافات جدی بر سر برخی مسائل باقی مانده؛ در پی انتشار این اخبار انتظارات معامله‌گران تغییر کرد و دلار که مدتی در محدوده ۲۳۸۰۰ تا ۲۴۲۰۰تومان نوسان داشت با جو پیش آمده به سرعت از مرز ۲۵هزار تومان عبور کرد و تا ابتدای هفته جاری به ۲۵۴۰۰تومان هم رسید.

اما از روز گذشته روند بازار تحت تاثیر کاهش حجم تقاضا برای خرید ارز نزولی شد و دلار در ساعاتی به سطح ۲۴۹۵۰تومان کاهش یافت و اگرچه تصور می‌شد این روند تا رسیدن به قیمت ۲۴۸۰۰تومان ادامه داشته باشد، ولی از ساعات پایانی معاملات حجم خرید‌ها بالا رفت و دلار به کانال ۲۵هزار تومان بازگشت.

بر همین اساس امروز دلار کار خود را در بازار آزاد با قیمت ۲۵۱۵۰تومان شروع کرد اما روند معاملات پشت‌خطی دوباره نزولی شده و نرخ فردایی آن به ۲۵۰۷۰تومان رسیده که این نوسان بازار و الاکلنگ بازی دلار حاکی از احتیاط شدید و عدم اعتماد معامله‌گران به ماندگاری بلند‌مدت و امتناع از خرید‌های سنگین ناشی از بلاتکلیفی بحث برجام است.

به گفته فعالان بازار ارز همین موضوع باعث شده، معامله‌گران عمده از ابتدای سال یعنی همزمان با شروع نشست مشترک برجام وارد بازار نشوند و خرید‌های سنگین خود را به بعد از تعیین تکلیف این موضوع موکول کنند؛ بنابراین از این بابت بروز نشانه‌های منفی از مذاکرات احتمال افزایش قیمت دلار را بیشتر خواهد کرد و چنانچه ارزش اسکناس آمریکایی به سطح مورد نظر معامله‌گران بزرگ برسد، توقف روند صعودی بازار حداقل برای مدتی دشوار خواهد شد.

مکث درهم پشت کانال ۷۰۰۰تومان

یکی دیگر از عواملی که باعث احتیاط معامله‌گران و کاهش نوسان قیمت دلار طی دو سه روز گذشته شده، مکث درهم پشت کانال ۷۰۰۰تومان و جولان در محدوده ۶۷۰۰ تا ۶۸۰۰تومان بوده؛ بنابراین از آنجا که این حرکت لاک‌پشتی از سیگنال افزایشی پر‌قدرتی برخوردار نبوده، منجر به تشدید انتظارات تورمی معامله‌گران و در نتیجه افزایش بیشتر قیمت دلار نشده است.

در این شرایط معامله‌گران فنی همچنان بر این باورند که تحرک دلار زیر سطح مقاومتی ۲۵۲۰۰تومان به معنای عدم کشش بازار برای ادامه روند صعودی است اما چنانچه حجم خرید‌ها افزایش یابد، خریداران در مرحله اول موفق به بالا بردن دلار تا قیمت ۲۵۶۰۰تومان خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....