تاریخ انتشار : جمعه 3 اردیبهشت 1400 - 14:35
کد خبر : 43974

پیش بینی تحولات بورس تهران در هفته آینده

پیش بینی تحولات بورس تهران در هفته آینده

شاخص کل بورس در هفته اخیر ۳۶ هزار و ۲۹۶ واحد افت کرد و شاهد بازدهی منفی ۳ درصدی بورس بودیم. آیا این روند در هفته آینده هم ادامه خواهد داشت؟ اقتصاددان: در هفته اخیر بورس روندی نزولی را سپری کرد به طوری که شاخص کل به استثنای یک روز در باقی روزهای هفته نزولی

شاخص کل بورس در هفته اخیر ۳۶ هزار و ۲۹۶ واحد افت کرد و شاهد بازدهی منفی ۳ درصدی بورس بودیم. آیا این روند در هفته آینده هم ادامه خواهد داشت؟

اقتصاددان: در هفته اخیر بورس روندی نزولی را سپری کرد به طوری که شاخص کل به استثنای یک روز در باقی روزهای هفته نزولی بودند. شاخص کل بورس در مجموع ۳۶ هزار و ۲۹۶ واحد پائین آمد و به رقم یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز افت ۴ هزار و ۳۸۸ واحدی را ثبت کرد. بورس در مجموع هفته‌ای نزولی را پشت سر گذاشت، اما این روند تداوم خواهد داشت؟ عوامل بنیادی و غیربنیادی تاثیرگذار بر بازار سهام چه پیامی به سهام‌داران می‌دهند؟

کاهش بازدهی هفتگی

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته ۱۲ هزار و ۵۲۷ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحد رسید. شاخص کل نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۳۶ هزار و ۲۹۶ واحد پایین‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۳ درصد شود که نسبت به بازدهی منفی ۰٫۵ درصدی هفته پیش نزول بیشتری داشته است.

افت شاخص هم‌ وزن

شاخص کل هم‌وزن در تمام روزهای هفته اخیر نزولی بود، شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۴ هزار و ۳۸۸ واحد پائین‌تر ایستاد و به رقم ۴۳۰ هزار و ۷۰ واحد رسید و بازدهی منفی یک درصدی را ثبت کرد.

پیش بینی تحولات بورس تهران در هفته آینده پیش بینی تحولات بورس تهران در هفته آینده

پیش بینی بورس هفته

سهام داران چهارمین هفته نزولی را هم پشت سر گذاشتند. نماگرهای بازار نشان می‌دهند که به طور کلی سهام‌داران هفته ناخوشایندی را داشتند. هرچند که بازار از رکود معاملاتی هفته‌های گذشته فاصله گرفته اما همچنان با مازاد عرضه چند هزار میلیارد تومانی روبه‌رو است و روند خروج پول حقیقی از بورس ادامه دارد.

پس از نزول شاخص کل به کانال ۱٫۲ میلیونی در اولین هفته کاری سال جدید،‌ حالا شاخص در پایان فروردین در آستانه سقوط به کانال ۱٫۱ میلیونی قرار دارد. شاخص کل در آخرین روز کاری هفته اخیر سطح حمایت یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحدی را نیز از دست داد تا چشم انداز بازار بیش از پیش تیره و تار شود.

پیش بینی تحولات بورس تهران در هفته آینده

در این هفته ارزش مازاد عرضه بازار تا رقم ۵ هزار میلیارد تومان هم رسید که بالاترین رقم در ۳۰ روز کاری گذشته از ۱۰ اسفند تاکنون است. صف‌های فروش طویل اتفاقی است که هر روز در بازار دیده می‌شود. یانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۴ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۷۲۱ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۱۹ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۵ هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان بود که در روز یکشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌‌سه‌شنبه برمی‌گردد که ۳ هزار و ۸۷۲ میلیارد تومان بود.

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۵۶ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۴۶ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۴۶ درصد کاهش یافته است.

پیش بینی تحولات بورس تهران در هفته آینده

میانگین ارقام صف خرید و صف فروش نشان از وضعیت نزولی بازار دارد، علاوه بر این خروج سهام داران حقیقی نه تنها ادامه دارد بلکه افزایش نیز یافته است. در هفته اخیر در مجموع کل هفته ۲ هزار و ۲۷۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین هفته خروج پول حقیقی ۴۵۵ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افزایش ۳۴ درصدی داشته است.

حال در این وضعیت شاخص کل سطح حمایت مهم یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحد را نیز از دست داده است و به نظر می‌رسد اگر عوامل بیرونی بر بازار تاثیری نداشته باشد روند نزولی قیمت‌ها همچنان ادامه یابد.

پیش بینی تحولات بورس تهران در هفته آینده پیش بینی تحولات بورس تهران در هفته آینده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....