تاریخ انتشار : جمعه 6 خرداد 1401 - 20:26
کد خبر : 89115

پیش بینی بورس فردا ۷ خرداد ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۷ خرداد ۱۴۰۱

شاخص کل بورس اوراق بهادار هفته گذشته ۱٫۹۱ درصد از ارتفاع خود را از دست داد و در سطح ۱٫۵۶۴ میلیون واحدی قرار گرفت. اما در معاملات آخرین روز کاری هفته پیش این نماگر بازار سهام افزایشی بود و ۰٫۵۷ درصد رشد کرد. حال ببینیم در پیش بینی بورس فردا باید انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم. دماسنج دیگر

شاخص کل بورس اوراق بهادار هفته گذشته ۱٫۹۱ درصد از ارتفاع خود را از دست داد و در سطح ۱٫۵۶۴ میلیون واحدی قرار گرفت. اما در معاملات آخرین روز کاری هفته پیش این نماگر بازار سهام افزایشی بود و ۰٫۵۷ درصد رشد کرد. حال ببینیم در پیش بینی بورس فردا باید انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم.
دماسنج دیگر بازار سهام که آن را تحت عنوان نماینده سهام کوچک می‌شناسیم هم مانند شاخص کل بورس، هفته گذشته به میزان ۱٫۳۲ درصد کاهش یافت و در آخرین روز معاملاتی ۱٫۲۹ درصد رشد کرد. واضح است که همچنان شاخص کل هم‌وزن عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد و باید دید که این موضوع تا چه زمانی می‌تواند ادامه پیدا کند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین مشخصه‌های موثر بر کلیت بورس خواهیم پرداخت.

سرنوشت شاخص کل بورس در هفته آتی

نماگر اصلی بازار سرمایه پس از افتی که از ابتدای هفته پیدا کرده بود، در آخرین روز معاملاتی با رسیدن حوالی میانگین متحرک معتبر خود حمایت شد و شاهد کاهش قدرت عرضه‌ها و افزایش قدرت تقاضا در بسیاری از گروه‌های بازار سهام بودیم. این موضوع سبب شد که شاخص کل نسبت به میانگین متحرک و حمایت استاتیک خود که در همین حوالی قرار دارد، واکنش نشان دهد و به مدار مثبت بازگردد.

باتوجه به گارد صعودی شاخص کل، می‌بایست نواحی مقاومتی پیش روی آن را مورد توجه قرار دهیم. محدوده مقاومتی ۱٫۵۸۵ میلیون واحدی الی سقف قبلی تشکیل شده در شاخص کل به واسطه حجم معاملات بالایی که در آن نواحی انجام شده، از اهمیت بالایی برخوردار است. سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز بهتر است مادامی که شاخص کل بالای این ناحیه به تثبیت قیمتی نرسیده، شکیبایی پیشه کنند، چراکه از ریسک به ریوارد بالای برخوردار است.

اندیکاتور RSI در شاخص کل با برخورد به حمایت داینامیک خود حمایت شده است و در صورتی که از بالای سطح ۷۰ واحدی قرار گیرد، می‌توان وضعیت مساعدی را برای شاخص کل متصور بود. در صورتی که این ناحیه در این اندیکاتور تبدیل به یک پیوت (درّه) شود، شاهد شکل‌گیری واگرایی مثبت در این شاخص هستیم. البته که موضوع واگرایی در انتهای روند‌های قیمتی رخ می‌دهد و در آن نواحی از اهمیت بالاتری برخوردار است اما اینجا هم می‌توان آن را نکته‌ای مثبت در نظر گرفت.

نکته حائز اهمیت دیگر آن است که در هفته گذشته تقریبا هر روز نسبت به روز گذشته ارزش معاملات کاهش پیدا کرد، اما در صورتی که شاخص کل بخواهد از مقاومت‌های خود عبور کند می‌بایست با افزایش سطح قیمتی خود، افزایش حجم را هم به واسطه افزایش سطح عمومی قیمت‌ها تجربه کند وگرنه با چرخش روند مواجه خواهد شد و نمی‌توان روند صعودی پایداری را پیش روی آن متصور بود. بنابراین مادامی که شاهد رشد حجم معاملات هم‌زمان با افزایش ارتفاع شاخص کل نباشیم، بهتر است با احتیاط بالاتری اقدام به معامله در بازار سهام، به ویژه سهام تاثیرگذار در شاخص کل کرد.

شاخص کل بورس ( لگاریتمی – روزانه )
شاخص کل بورس ( لگاریتمی - روزانه )

تحلیل تکنیکال شاخص کل هم وزن

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، شاخص کل هم‌وزن هفته گذشته به واسطه روند نزولی که طی کرد به سقف کانال شکسته شده نزولی خود رسید و با حمایت این سطح مواجه شد و روند نزولی که در هفته پیش توسط این شاخص انجام شد را می‌توان تحت عنوان پولبک تلقی کرد. بنابراین چشم‌انداز رشدی مناسبی را برای این شاخص بازار سهام می‌توان پیش بینی کرد و وضعیت مساعدتری نسبت به شاخص کل دارد.

اندیکاتور RSI در این شاخص هم مانند شاخص کل در صورتی که به صعود خود ادامه دهد واگرایی مثبتی را تشکیل می‌دهد که سیگنال صعودی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که مهم‌ترین نواحی عرضه و تقاضای پیش روی این شاخص در هفته آتی در نمودار ترسیم شده‌اند.

شاخص کل هم‌وزن ( لگاریتمی – روزانه‌ )
شاخص کل هم‌وزن ( لگاریتمی - روزانه‌ )

پیش بینی بورس فردا

با توجه به اینکه شیب نمودار شاخص کل و همچنین شاخص هم‌وزن در پایان روز معاملاتی گذشته مثبت بود. می‌توان این پیش بینی را داشت که شاخص کل و کلیت بازار روز آتی معاملاتی یعنی شنبه را در مدار مثبت آغاز کنند. براساس داده‌های گذشته‌نگر و پیشین می‌دانیم، شیب روند شاخص در پایان یک روز معاملاتی پیش بینی کننده روند معاملات در آغاز روز معاملاتی است و دلیل آن را می‌توان در اختلاف آخرین قیمت و پایانی نمادها که به واسطه رنج‌های مثبت و منفی ایجاد می‌شود، ردیابی کرد.

روند شاخص‌ها در چهارشنبه گذشته
روند شاخص‌ها در چهارشنبه گذشته

به دلیل اینکه اخبار منفی از طرف‌های مذاکره‌کننده منتشر می‌شود، نرخ دلار در بازار آزاد پس از آخرین روز معاملاتی، افزایش پیدا کرده و در حال حاضر حوالی ۳۰٫۵۰۰ تومان است. این موضوع هم می‌تواند در افزایش انتظارات تورمی فعالین بازار سهام تاثیر بسزایی بگذارد. علاوه بر آن احتمالا به واسطه این اتفاق شاهد افزایش تقاضا در سهام دلاری و کالایی بازار سرمایه هم باشیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....