تاریخ انتشار : یکشنبه 5 تیر 1401 - 22:11
کد خبر : 92383

پیش بینی بورس فردا ۶ تیر ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۶ تیر ۱۴۰۱

 بورس تهران امروز شرایط سختی را پشت سر گذاشت و رنگ قرمز رنگ غالب در تابلوی معاملات سهام بود. شاخص کل بورس امروز با کاهش ۱.۲۵ درصدی به مرز کانال ۱.۵ میلیون واحدی سقوط کرد و شاخص هم‌وزن نیز که در ابتدا کار خود را مثبت شروع کرده بود، در نهایت با افزایش عرضه‌ها حدود ۱.۱۸

 بورس تهران امروز شرایط سختی را پشت سر گذاشت و رنگ قرمز رنگ غالب در تابلوی معاملات سهام بود. شاخص کل بورس امروز با کاهش ۱.۲۵ درصدی به مرز کانال ۱.۵ میلیون واحدی سقوط کرد و شاخص هم‌وزن نیز که در ابتدا کار خود را مثبت شروع کرده بود، در نهایت با افزایش عرضه‌ها حدود ۱.۱۸ درصد از ارتفاع خود را از دست داد تا چهره‌ای یکسان در سهام بزرگ و کوچک رقم بخورد.

ارزش معاملات نیز امروز وضعیت خوبی را تجربه نکرد و با ثبت عدد ۳۷۶۵ میلیارد تومانی، یکی از ضعیف‌ترین روزهای خود در سال جدید را پشت سر گذاشت. خروج پول نیز امروز با قدرت ادامه داشت و ۵۷۰ میلیارد تومان سرمایه کدهای حقیقی از بازار خارج شد که نشان از شرایط ملتهب بازار داشت. در معاملات امروز نزدیک به ۸۰ درصد نمادها در محدوده منفی دامنه نوسان به کار خود پایان دادند.

متهم مخفی ریزش بورس تهران

برای ریزش سنگین بورس امروز نمی‌توان به طور قطع عامل مشخصی را ارائه کرد. طی روز گذشته و امروز خبر بدی منتشر نشد و اتفاق ناگواری نیز رخ نداد بلکه بحث روشن شدن دوباره چراغ مذاکرات هسته‌ای خبر خوب و‌ مهمی نیز برای اقتصاد و بورس کشور بود.

روز گذشته به واسطه سفر جوزف بورل به ایران، بورس تهران گارد برجامی به خود گرفت و صنایع برجامی به خصوص گروه خودرویی معاملات جذابی را دنبال کردند اما امروز شرایط کاملا چرخید و فشار عرضه‌ها به قدری بالا رفت که اکثر نمادهای خودرویی نیز وارد فاز نزولی شدند و از قیمت آن‌ها کاسته شد.

برای پیدا کردن دلیل ریزش بازار امروز شاید بتوان به دو مورد اشاره کرد که البته نمی‌توان به طور قطعی ریزش بازار را به آن‌ها نسبت داد. بحث افزایش احتمال دستیابی به توافق هسته‌ای و کاهش نرخ دلار در بازار آزاد در کنار ریزش‌های اخیر کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، می‌توانند از دلایل این اتفاق باشند. گرچه نرخ دلار بازار آزاد تاثیری بر وضعیت عملیاتی شرکت‌های بورسی ندارد و‌ آن‌ها از نرخ نیما تاثیر می‌پذیرند، اما یکی از دلایل رشد اخیر بازار سرمایه از ابتدای سال جدید، افزایش انتظارات تورمی به دلیل به حاشیه رفتن مذاکرات وین و همچنین افزایش نرخ ارز در بازار آزاد بود که در حال حاضر با توجه به از سرگیری مذاکرات در روزهای آتی، کمی کمرنگ شده است. درباره بازارهای جهانی و احتمال رکود اقتصادی در دنیا نیز بارها در گزارش‌های مختلف صحبت کرده‌ایم.

روندهای ناامیدکننده برای بورس فردا

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ، اگر به روند روزانه شاخص کل بورس در معاملات امروز نگاهی بیاندازیم، همانطور که مشخص است، این شاخص با قدرت نسبتا بالایی تا انتهای بازار روند ریزشی خود را حفظ کرده است و هیچگونه نشانه‌ای از افزایش تقاضا و برگشت دیده نمی‌شود. این موضوع حداقل در ابتدای معاملات فردا نیز قدرت عرضه‌ را بر تقاضا بیشتر خواهد کرد.

روند روزانه شاخص کل بورس
روند روزانه شاخص کل بورس

روند تعداد و ارزش صف‌های خرید نیز وضعیت خوبی را دنبال نکرده‌اند. همانطور که پیداست از شروع معاملات تا پایان آن، تعداد و ارزش صف‌های فروش با شیب صعودی ادامه داشته درحالی که روند تعداد صف‌های خرید در جهت مخالف حرکت کرده است.

روند تغییر تعداد و ارزش صف‌های بورس امروز
روند تغییر تعداد و ارزش صف‌های بورس امروز

امید کم به بازگشت تکنیکالی شاخص بورس

در پیش بینی روزهای گذشته نیز وضعیت تکنیکالی شاخص بورس بررسی شده بود. این شاخص در محدوده ۱.۵۳ تا ۱.۵۱ میلیون واحدی از حمایت نسبتا خوبی برخوردار بود که متاسفانه امروز به طور کامل از بین رفت. با وقوع این اتفاق انتظار برای برگشت شاخص بورس به واسطه تکنیکال کم‌رنگ شده است و حمایت بعدی در حوالی ۱.۴۸ میلیون واحد و سپس ۱.۴۵ میلیون واحدی خواهد بود.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

بنابراین پیش بینی می‌شود که بورس فردا نیز شرایط سختی را دنبال کند و اگر اتفاق یا خبر مثبتی منتشر نشود، این روند نزولی ادامه‌دار خواهد بود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....