تاریخ انتشار : شنبه 4 تیر 1401 - 22:17
کد خبر : 92243

پیش بینی بورس فردا ۵ تیر ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۵ تیر ۱۴۰۱

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بازار سرمایه امروز نیز کار خود را با رنگ سرخ به پایان رساند و شاخص کل بورس با کاهش ۰.۷ درصدی حدود ۱۳هزار واحد از ارتفاع

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بازار سرمایه امروز نیز کار خود را با رنگ سرخ به پایان رساند و شاخص کل بورس با کاهش ۰.۷ درصدی حدود ۱۳هزار واحد از ارتفاع خود را از دست داد. سمت مقابل اما شاخص هم‌وزن توانست با بازدهی مثبت ۰.۲۱ درصدی همراه شود و تصویری متفاوت از دو سمت سهام بزرگ‌ و کوچک به نمایش گذاشته شد.

ارزش معاملات امروز نیز چندان جالب نبود و در نهایت عدد ۴۲۶۰ میلیارد تومان به ثبت رسید که نشان از ادامه‌دار بودن فاز احتیاط بین فعالان بازار دارد. خروج پول نیز همچنان ادامه دارد و شاهد خارج شدن ۳۰۶ میلیارد تومان از سرمایه افراد حقیقی از چرخه معاملات بودیم.

معاملات امروز همانطور که اشاره شد با برتری صنایع و سهام کوچک همراه بود که در صدر آن‌ها می‌توان به گروه خودرویی اشاره کرد. این گروه که متاثر از دو خبر واگذاری بلوک سهام دولتی و سفر جوزف بورل به ایران بود، توانست تقاضای قابل قبولی را به سمت خود جذب کند. البته صنایع دیگری نیز همچون فراکاب‌ها، انبوه‌سازی‌ها و برخی از نمادهای غذایی نیز روز خوبی را سپری کردند.

در سمت دیگر بازار یعنی صنایع و سهام بزرگ شرایط کمی سخت دنبال شد. بیش از دو هفته است که بازارهای جهانی و کامودیتی‌ها به واسطه تصمیمات فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم و ترس سرمایه‌گذاران از ورود اقتصاد جهانی به فاز رکودی، کاهش قیمت نسبتا زیادی را تجربه کرده‌اند.

بورسی‌ها در انتظار خبر برجامی

به نظر می‌رسد که فعالان بازار پس از سفر جوزف بورل به تهران در انتظار خبرهای مهمی درباره مذاکرات هسته‌ای و احیای دوباره برجام هستند. انتشار هرگونه خبری در این زمینه می‌تواند باعث تغییر روند در کلیت بازار به خصوص صنایع برجامی شود و پیش بینی‌ها را تغییر دهد. بنابراین باید منتظر بود و دید که آیا خبری از این دیدارها منتشر خواهد شد یا خیر اما به طور کلی می‌توان انتظار داشت که فردا نیز همچون امروز، صنایع و سهام داخلی با اقبال بیشتری همراه شوند.

در سمت دیگر بازار یعنی صنایع صادراتی و کامودیتی‌محور اما شرایط متفاوت است. بازارهای جهانی پس از ریزشی که داشتند امروز بسته شدند و تا دوشنبه نیز بازگشایی نمی‌شوند. این موضوع باعث شد که امروز فشار عرضه بر این صنایع بیشتر از قبل شود و به نظر می‌رسد که تا بازگشایی دوباره بازارهای جهانی ادامه داشته باشد.

افزایش عرضه‌ها از نیمه دوم بازار امروز

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، همانطور که در تصاویر زیر پیداست، روند تعداد و ارزش صف‌های خرید و فروش نشان می‌دهد که تقریبا از اواسط معاملات امروز، فشار عرضه‌ها قدرت گرفتند و با افزایشی آرام تا انتهای بازار نیز ادامه داشتند. این موضوع باعث می‌شود که معاملات فردا با عرضه بیشتری نسبت به امروز کار خود را آغاز کند و احتمالا بسیاری از نمادهایی که در روز جاری صف خرید بودند، معاملات متعادل‌تری را دنبال کنند.

روند تغییرات تعداد و ارزش صف‌های بازار
روند تغییرات تعداد و ارزش صف‌های بازار

البته از لحاظ تکنیکالی همانطور که قبل‌تر هم اشاره شده بود، شاخص کل بورس در محدوده حمایتی نسبتا خوبی قرار دارد که اجازه ریزش سنگین را به آن نمی‌دهد؛ اما اقتصاد کشور از لحاظ سیاسی در موقعیت حساسی قرار دارد و هرگونه چرخش در مواضع کشورهای مذاکره کننده می‌تواند به بازار سرمایه نیز جهت دهد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....