تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آذر 1400 - 20:58
کد خبر : 68066

پیش بینی بورس فردا ۲ آذر ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا ۲ آذر ۱۴۰۰

بورس امروز توانست عملکرد مساعدی را از خود نشان دهد. مهمترین دستاورد امروز بازار سهام، تغییر جهت حقیقی‌ها و ورود پول به بازار بود. قرار گیری حقیقی‌ها در جایگاه خریدار به معنی ایجاد تقاضای جدید و افزایش امید به بازار است، اما به طور کلی بازار برای تغییر روند نیازمند تداوم این فاکتور خواهد بود. در

بورس امروز توانست عملکرد مساعدی را از خود نشان دهد. مهمترین دستاورد امروز بازار سهام، تغییر جهت حقیقی‌ها و ورود پول به بازار بود. قرار گیری حقیقی‌ها در جایگاه خریدار به معنی ایجاد تقاضای جدید و افزایش امید به بازار است، اما به طور کلی بازار برای تغییر روند نیازمند تداوم این فاکتور خواهد بود.

در پایان بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد ۱.۵ درصدی همراه شد و توانست مجددا سطح ۱.۴ میلیون واحد را پس گیرد.

در دو روز گذشته سه نماد شستا، شپنا و ملت بازگشایی شدند و همگی به صف خرید نشستند. تقاضای ایجاد شده در این نمادها، سبب فراگیری جومثبت در سایر بازار شد و به رشد شاخص کل کمک کرد. نکته مهمی که وجود دارد این است که در چند روز گذشته بدون هیچ دلیلی شاهد تحرکات مثبت در صنایع بزرگ بودیم و به نظر می‌رسد که این گروه‌ها مجددا لیدر بازار خواهند شد.

از طرف دیگر رشد قیمت دلار نیز در دو روز گذشته ادامه داشته است و این موضوع می‌تواند دلیل دیگری برای افزایش تقاضا در بورس باشد.

در پیش بینی بورس فردا انتظار داریم که بازار در مدار مثبت و به شکل متعادلی کار خود را آغاز کند اما به طور کلی انتظار بازاری پر قدرت را نمی‌توان داشت.

از لحاظ تکنیکالی نیز شاخص کل توانست مقاومت پیش‌روی خود را بشکند و در بالای خط روند نزولی قرار گرفت. اما نکته‌ مهم راجع به مقاومت میانگین متحرک ۲۵ روزه است که اگر شاخص کل با یک کندل قوی بتواند از آن گذر کند می‌توان به ادامه روند صعودی امیدوار بود، اما اگر کندل ضعیف باشد و یا بعد از برخورد با آن عقب نشینی کند احتمالا سناریو صعود تضعیف خواهد شد.

fae2c408 e370 4e2a bc0c 3c4f271e2de1 MonNov222021 اقتصاددان نوشته

به دلیل وجود این مقاومت و همچنین کاهش میزان صف‌های خرید در یک ساعت پایانی بازار، احتمال افزایش عرضه‌ها در روز آینده وجود دارد.

شاخص هم‌وزن نیز بعد از حرکت به سمت کف یک‌ساله خود مجددا گارد صعودی گرفته و در چند روز گذشته به خوبی حمایت شده است. در شرایط فعلی در صورت صعود شاخص کل شاخص هم‌وزن نیز صعودی خواهد شد. شاخص اشاره شده، به شکل بهتری منعکس کننده وضعیت کلی بازار است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....