تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تیر 1401 - 20:14
کد خبر : 94951

پیش بینی بورس فردا ۲۹ تیر ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۲۹ تیر ۱۴۰۱

 بورس تهران امروز در اوج کم‌رمقی به کار خود پایان داد و در نهایت شاخص کل بورس با کاهش اندک ۰.۰۶ درصدی و شاخص هم‌وزن نیز با کاهش ۰.۱۸ درصدی همراه شدند. ارزش معاملات نیز امروز با کاهش بسیار زیادی همراه شد و با رسیدن به کف یکساله خود،‌ عدد ۲۰۹۰ میلیارد تومان را به ثبت

 بورس تهران امروز در اوج کم‌رمقی به کار خود پایان داد و در نهایت شاخص کل بورس با کاهش اندک ۰.۰۶ درصدی و شاخص هم‌وزن نیز با کاهش ۰.۱۸ درصدی همراه شدند. ارزش معاملات نیز امروز با کاهش بسیار زیادی همراه شد و با رسیدن به کف یکساله خود،‌ عدد ۲۰۹۰ میلیارد تومان را به ثبت رساند. خروج پول هم همچون روزهای گذشته ادامه داشت و ۳۰۳ میلیارد تومان دیگر از سرمایه کدهای حقیقی از بازار خارج شد. دلیل اصلی این افت شدید در پارامترها به دلیل بسته بودن تعداد زیادی از نمادهای بزرگ بازار برای برگزاری مجامع سالیانه بود.

برگشت نسبی بازارهای جهانی می‌توانست یکی از محرک‌های خوب برای برگشت بازار امروز باشد و حتی تا ساعت پایانی نیز در بسیاری از نمادهای کامودیتی‌محور شاهد معاملات مثبتی بودیم که متاسفانه به مرور با افزایش عرضه مواجه شدند و نتوانستند رونق ابتدایی خود را حفظ کنند.

حال با بررسی عوامل مختلف به دنبال پیش بینی بورس فردا خواهیم رفت تا ببینیم چه چیزی در انتظار بازار سرمایه خواهد بود.

بازار در انتظار بازگشت بزرگان

بسته بودن نمادهای بزرگ بازار باعث شد که امروز حجم و ارزش معاملات با کاهش نسبتا زیادی همراه شوند. با توجه به اینکه این نمادها تا ابتدای هفته آینده نیز بازگشایی نخواهند شد،‌ انتظار می‌رود که معاملات فردا نیز تحت تاثیر همین موضوع با ارزش پایینی همراه شود و اتفاق غافلگیرکننده‌ای رخ نخواهد داد.

اما اگر کمی فراتر از بازار فردا را نگاه کنیم، باتوجه به این نکته که اکثر شرکت‌های بزرگ با سودآوری خوبی در سال ۱۴۰۰ همراه بودند، تقسیم سود در مجامع قیمت سهام را کاهش خواهد داد که منجر به کمتر شدن نسبت قیمت به درآمد (P/E) شرکت‌ها و کلیت بازار خواهد شد که می‌تواند تقاضای جدیدی را به سمت بورس روانه کند اما فعلا باید تا هفته آینده منتظر ماند.

روندها از بازاری خنثی خبر می‌دهند

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ،  اگر نگاهی به وضعیت روند روزانه شاخص کل و نمادهای مثبت و منفی نگاهی بیاندازیم، روند خنثی به طور کامل خود را نشان می‌دهند. شاخص کل بورس امروز در ابتدا صعودی بود و افزایش اندکی داشت اما این روند به قدری ضعیف بود که در نهایت با افزایش عرضه‌ها، تغییر جهت داد و به محدوده منفی وارد شد. البته این روند نزولی نیز به همان اندازه ضعیف بود و به همین دلیل انتظار ریزش سنگینی را برای بورس فردا نداریم.

روند روزانه شاخص کل بورس
روند روزانه شاخص کل بورس

تعداد صف‌های خرید و فروش نیز نشان می‌دهد که بورس امروز روندی متعادل و منفی داشت. تعداد نمادهای مثبت اندکی کمتر از نمادهای منفی است و این موضوع نشان از وجود تقاضایی در حد و اندازه عرضه‌ها دارد. در معاملات امروز ۲۲۳ نماد مثبت و ۲۸۲ نماد منفی داشتیم.

تعداد و ارزش صف‌های پایانی بازار
تعداد و ارزش صف‌های پایانی بازار

حرکت آرام شاخص کل بورس به سمت حمایت بعدی

امروز با وجود کاهش اندک شاخص کل بورس، اتفاق مهمی در نمودار تکنیکالی رخ داد و کندل روزانه از کف ابر کومو که حمایت مهمی محسوب می‌شد، عبور کرد و به زیر آن آمد. این موضوع در اکثر مواقع نشانه ادامه ریزش و یا روند خنثی برای مدتی خواهد بود. همانطور که در پیش‌بینی‌های گذشته نیز اشاره شد، با از دست رفتن حمایت ۱.۴۸ میلیون واحدی، حمایت بعدی در محدوده ۱.۴۵ میلیون واحد قرار دارد و با احتمال بالایی این کاهش تا این محدوده ادامه خواهد داشت. رسیدن به این ناحیه همزمان خواهد شد با رسیدن اندیکاتور RSI به مرز ۳۰ که خود حمایت مهمی به حساب می‌آید.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....