تاریخ انتشار : دوشنبه 27 تیر 1401 - 19:58
کد خبر : 94777

پیش بینی بورس فردا ۲۸ تیر ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۲۸ تیر ۱۴۰۱

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بورس تهران پس از یک روز استراحت فردا کار خود را دوباره از سر خواهد گرفت. بازار سرمایه که در دو روز گذشته با فشار فروش

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بورس تهران پس از یک روز استراحت فردا کار خود را دوباره از سر خواهد گرفت. بازار سرمایه که در دو روز گذشته با فشار فروش بالایی همراه شده بود، از منظر تکنیکالی حمایت‌های مهمی را از دست داد و شاخص کل بورس روز قبل با کاهش ۰.۶۹‌ درصدی به زیر کانال ۱.۴۷ میلیون واحدی سقوط کرد. از سمت دیگر شاخص هم‌وزن که در شروع هفته عملکرد بهتری داشت، ۰.۷۷ درصد از ارتفاع خود را کم کرد.

این روزها ارزش معاملات پایین نیز که بخشی جداناپذیر از بورس تهران شده است، نشان از عدم تمایل سرمایه‌گذاری پول‌های بزرگ به دلیل ابهامات زیاد دارد و روز یکشنبه نیز بار دیگر با ثبت عدد ۲۸۰۰ میلیارد تومان، یکی از ضعیف‌ترین عملکردها را در سال جدید به نمایش گذاشت. خروج پول نیز در روز معاملاتی قبل ۵۲۸ میلیارد تومان بود.

حال با تمام این تفاسیر به بررسی وضعیت بازار و حواشی آن برای فردا خواهیم پرداخت که ببینیم چه چیزی در انتظار بورس تهران خواهد بود.

بازارهای جهانی دوباره به کمک بورس می‌آید؟

بازارهای جهانی امروز در اولین روز هفته جدید میلادی کار خود را صعودی شروع کرده و این موضوع از آن جهت قابل توجه است که انتظار می‌رفت با توجه به خبر رشد ۱.۱ درصدی تورم آمریکا در هفته گذشته، روند نزولی کامودیتی‌ها ادامه داشته باشد اما خبر حمایت مالی به اقتصاد چین به خصوص بخش مسکن به عنوان یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان کامودیتی‌ در دنیا، خوش‌بینی‌ها را به افزایش دوباره تقاضا بیشتر کرده که باعث شده است بازارهای مالی به خصوص کالاهای پایه با افزایش خوبی همراه شوند. در هنگام نگارش این گزارش، نفت حوالی ۱۰۳.۵ دلار به ازای هر بشکه، مس ۷۳۵۰ دلار به ازای هر تن و طلا نیز ۱۷۱۵ دلار در هر انس معامله می‌شوند.

با توجه به اینکه یکی از دلایل ریزش اخیر بورس تهران، کاهش شدید قیمت کامودیتی‌ها در دو ماه اخیر به دلیل سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو بوده است، این موضوع می‌تواند بورس تهران را نیز تحت تاثیر قرار داده و تقاضای بهتری برای صنایع بزرگ ایجاد کند.

رشد نرخ سود شبانه، سرمایه‌گذاران مردد کرده است

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ، یکی دیگر از نکاتی که می‌تواند به اندازه خود بر بی‌رمقی بورس تهران و عدم جذب سرمایه در این بازار تاثیر بگذار، افزایش نرخ بهره بین‌ بانکی است که با شکست سقف ۲۰ ماهه خود به عدد ۲۱.۱۴ درصد رسید. روز گذشته نیز در گزارشی به بررسی روند تاریخی این نرخ و مقایسه آن با روند شاخص کل پرداختیم که نشان می‌دهد در یک سال گذشته با یکدیگر رابطه عکس و معناداری داشته‌اند.

بنابراین انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاران با توجه به افزایش این نرخ، انتظارات بالاتری برای احتمال افزایش سود بانکی در آینده داشته باشند و طبیعی است که سرمایه‌گذاری بدون ریسک در بانک را به فعالیت در بازار پر ریسکی همچون بورس ترجیح دهند. این‌ موضوع نیز در معاملات فردا منجر به حجم و ارزش معاملات پایین خواهد شد و تا زمانی که این‌ پارامتر با افزایش قابل قبولی همراه نشود، انتظار روند صعودی قدرتمندی را نداریم.

نگاه بورسی‌ها به کدال

طی روزهای گذشته دو اتفاق مهم در برهه‌هایی باعث ایجاد تقاضا در برخی سهام و صنایع شد. خبر مجوز افزایش نرخ ۲۰ تا ۳۰ دارویی‌ها و انتشار افشای اطلاعاتی با بیش از افزایش‌های ۱۰۰‌درصدی، باعث شد که این صنعت با استقبال سهامداران مواجه شود و در روز شنبه تقریبا تمامی نمادهای آن‌ها به صف خرید برسند. البته در روز یکشنبه فشار عرضه‌ها به قدری بالا بود که این صنعت نیز نتوانست از آن‌ها مصون بماند اما به هرحال می‌توان انتظار داشت که فعلا تقاضا برای این گروه بالا باشد.

از سمت دیگر انتشار صورت‌های مالی ۳ ماهه شرکت‌ها برای فصل بهار قابل توجه است و گزارش‌های مالی اغلب آن‌ها از افزایش سودآوری خوبی نسبت به فصل زمستان خبر می‌دهد. در این میان می‌توان به افزایش سودآوری و حاشیه سود خوب شرکت‌های سیمانی یاد کرد که دلیل اصلی آن افزایش نرخ سیمان به دلیل قطعی برق بوده است که در فصل تابستان نیز می‌تواند ادامه‌دار باشد.

بنابراین انتشار صورت‌های مالی برای هر سهم به صورت جداگانه می‌تواند در روند معاملاتی آن تاثیر گذار باشد.

به طور کلی با توجه به نکات ذکر شده، انتظار می‌رود که بورس فردا همچنان ارزش معاملات پایینی همراه با خروج پول داشته باشد اما از فشار عرضه‌ها کاسته شده و به رشد تقاضا منجر شود. از منظر تکنیکالی نیز شاخص کل بورس به حمایت ۱.۴۶ میلیون واحدی خود نزدیک است که می‌تواند بورس فردا را به سمت اعداد مثبت هدایت کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....