تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مهر 1400 - 20:59
کد خبر : 63996

پیش بینی بورس فردا ۲۷ مهر ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا ۲۷ مهر ۱۴۰۰

بورس امروز در مدار منفی کار خود را آغاز کرد اما با گذشت دقایقی موجی از تقاضا وارد بازار شد و بازی را به نفع شاخص کل تغییر داد.گرچه بازار سهام امروز با نوساناتی همراه بود اما در نهایت رشد ۰.۶ درصدی شاخص کل رقم خورد. به نظر می‌رسد ملاک قرار دادن شاخص کل برای تشخیص

بورس امروز در مدار منفی کار خود را آغاز کرد اما با گذشت دقایقی موجی از تقاضا وارد بازار شد و بازی را به نفع شاخص کل تغییر داد.گرچه بازار سهام امروز با نوساناتی همراه بود اما در نهایت رشد ۰.۶ درصدی شاخص کل رقم خورد. به نظر می‌رسد ملاک قرار دادن شاخص کل برای تشخیص وضعیت کلی بازار اشتباه باشد. در روزی که گذشت شاخص هم‌وزن در حدود ۱.۱ درصد افت را ثبت کرده است. شاخص هم‌وزن از کف یک ساله خود ۲۷ درصد فاصله گرفت اما مجددا وارد فاز نزولی شد و در حال حاضر تنها ۶ درصد با آن فاصله دارد. این اتفاق بدان معناست که در مدت اخیر تنها نمادهای بزرگ بودند که وضعیت بهتری داشتند و اثر آنها بر شاخص کل منعکس شده است. کاهش شاخص هم‌وزن به معنی این است که نسبت بالایی از نمادها در رنج منفی قرار داشتند.

ارزش معاملات نسبت به روز گذشته بهبود اندکی داشته و به ۵ همت رسید. همچنین مانند اکثر روزهای قبل کفه فروش حقیقی‌های سنگین‌تر بود و ۷۵۰ میلیارد تومان خروج پول حقیقی ثبت شد.

مجموع عوامل گفته شده نشانی از رکود، عمق کم و بی‌رمقی بازار دارد. از آنجایی که در آخر بازار روند شاخص کل مجددا صعودی گشت و میزان صف‌های فروش رو به کاهش رفت، بنابراین در پیش بینی بورس فردا می‌توان انتظار داشت که بازار در فاز مثبت کار خود را آغاز کند. با توجه به شرایط کنونی در کل انتظار تحرکات قوی در روز آینده نمی‌توان داشت.

ادامه روند بازار با درصد بالایی به نرخ دلار فردا وابسته است و در صورتی که دلار مجددا کاهش یابد، احتمالا فشار عرضه نیز زیاد شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان،  از دیگر نکات مهم تاثیرگذار بر بورس در روز آینده مربوط به گزارشات ماهانه و صورت مالی‌های منتشر شده است. این موضوع می تواند سبب ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذارن نسبت به صنایع با عملکرد مطلوب گردد.

تحلیل تکنیکال

از لحاظ تکنیکالی شرایط شاخص کل چندان مساعد نیست. این شاخص در سطح ۱.۴۵۰ میلیون واحد با یک مقاومت رو به رو است. از آنجایی که این سطح منطبق با مقاومت استاتیک و خط روند صعودی است درجه سختی آن دوچندان می‌شود. همچنین در حال حاضر کندل‌های قیمتی در ابر کمو ایچیموکو قرار دارند، این ابر سبز رنگ تمایل به کاهش قیمت دارد و معمولا در چنین شرایطی مدتی نوسان قیمتی پیش‌بینی می‌شود.

 

edc114b8 994b 401a 8bbd d8ab573d266d MonOct182021 اقتصاددان نوشته

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....