تاریخ انتشار : شنبه 25 تیر 1401 - 20:07
کد خبر : 94578

پیش بینی بورس فردا ۲۶ تیر ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۲۶ تیر ۱۴۰۱

 برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بورس تهران امروز نیز همچون نزدیک‌ به دو ماه گذشته با معاملات کم‌رمقی همراه شد و شاخص کل بورس با یک کاهش ۰.۶۷ درصدی، بار دیگر

 برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم.
بورس تهران امروز نیز همچون نزدیک‌ به دو ماه گذشته با معاملات کم‌رمقی همراه شد و شاخص کل بورس با یک کاهش ۰.۶۷ درصدی، بار دیگر نتوانست خود را به ۱.۵ میلیون واحد برساند و از آن فاصله گرفت. در کنار سهام بزرگ اما شاخص هم‌وزن در شروع بازار وضعیت رو به رشدی را در پیش گرفته بود که دلیل اصلی آن نیز تقاضای خوبی بود که برای گروه‌ دارویی ایجاد شد. پس از گذشت حدود یک ساعت اما فشار عرضه‌ها اجازه مثبت ماندن را به این شاخص نیز نداد و در نهایت با کاهش ۰.۳۵ درصدی به کار خود پایان داد.
معاملات جذاب گروه دارویی از مهم‌ترین اتفاقات بازار سرمایه بود که دلیل اصلی آن نیز مربوط به خبر اعطای مجوز به شرکت‌های دارویی برای افزایش نرخ است. این شرکت‌ها که چندین ماه است در کش و قوس حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به سر می‌برند، در نهایت با تغییر تخصیص ارز ترجیحی همراه شدند که باعث می‌شود نرخ فروش محصولات این شرکت‌ها فعلا در مرحله اول ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد تا انتظار سودآوری و حاشیه سود بهتری برای آن‌ها باشیم. البته به نظر می‌رسد که این افزایش نرخ در مراحل بعدی نیز دوباره ادامه داشته باشد. به همین دلیل انتطار می‌رود که این گروه فعلا به دلیل شرایط ایجاد شده، با افزایش تقاضای خوبی در بازار همراه باشند.
اما فارغ از معاملات خوب گروه دارویی، بورس تهران امروز شرایط خوبی نداشت که دلایل متعددی برای آن وجود دارد و بارها درباره آن صحبت کردیم. اما با بررسی جزئیات به دنبال پیش بینی بورس فردا خواهیم رفت.

بازارهای جهانی در دوراهی تورم و رکود

انتشار آمار تورم آمریکا برای ماه ژوئن در روز چهارشنبه که با افزایش بیش از انتظارات همراه بود، ترس بزرگی را در دل فعالان بازارهای مالی دنیا ایجاد کرد. تورمی که مدت‌هاست دامن کشورهای غربی و به خصوص آمریکا را گرفته، با سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو در جهت افزایش نرخ مواجه شده است.
حال که آمار بیکاری آمریکا در محدوده خوبی قرار دارد و ترس از احتمال ورود به رکود کاهش یافته، فدرال رزرو می‌تواند با خیال آسوده‌تری به جنگ با تورم با سلاح نرخ بهره برود. صحبت‌ها از احتمال افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره خبر می‌دهند اما بسیاری نیز اعتقاد دارند که با توجه به شرایط موجود، نباید احتمال یک درصدی را نادیده گرفت.
با این وجود پس از ریزش‌های سنگینی که قیمت کامودیتی‌ها در هفته‌های گذشته داشتند و سطوح حمایتی قیمت بسیاری از کالاها از دست رفت، روز گذشته که آخرین روز هفته کاری میلادی بود، بازارهای جهانی روندی صعودی به خود گرفتند که شاید کمی دور از انتظار بود. به هرحال این موضوعات و سردرگمی‌ها باعث می‌شود که فعالان بورس تهران فعلا با احتیاط به صنایع و سهام بزرگ‌ نگاه کنند و همچون روزهای گذشته شاهد معاملات جذابی برای آن‌ها نباشیم.

حمایت ۱.۴۸ میلیون واحدی از دست می‌رود؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ، در تحلیل‌های گذشته نیز اعلام شد که در صورت از دست رفتن حمایت ۱.۵ میلیون واحدی، سطح ۱.۴۸ میلیون واحد می‌تواند نقش حمایتی را برای شاخص بورس بازی کند و در هفته قبل نیز شاهد واکنش مثبت بازار به این عدد بودیم. امروز اما پس از کاهش نسبتا زیادی که شاخص داشت، بار دیگر در این سطح هستیم و باید بررسی کرد که اگر این حمایت از دست برود، حمایت بعدی در چه عدد قرار دارد.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

با نگاهی به نمودار تکنیکالی شاخص کل، مشخص است که درحال حاضر دقیقا بر روی حمایت قرار داریم. با توجه به این موضوع که فشار عرضه‌ها در معاملات امروز به مرور تا انتهای معاملات افزایش یافت، احتمال ادامه ریزش‌ها در بازار فردا نیز بیشتر است. بنابراین می‌توان در انتظار داشت که معاملات فردا منجر به حمایت ذکر شده گردد و این موضوع می‌تواند بر فشار فروش‌ها اضافه کند.

از منظر تکنیکال کلاسیک، پس از حمایت ۱.۴۸ میلیون واحدی، محدوده ۱.۴۵ تا ۱.۴۵۷ میلیون واحدی می‌تواند نقش حمایتی مهمی را بازی کند اما در این بین نباید از نقش کف ابر کومو نیز چشم‌پوشی کرد. در صورت درنظر گرفتن سناریوی خوشبینانه می‌توان انتظار داشت که شاخص کل فردا ابتدا کار خود را با روندی منفی آغاز کند و با برخورد به کف کانال کومو در محدوده ۱.۴۷ میلیون واحدی به سمت بالا برگردد اما اگر این اتفاق نیفتد و تقاضایی شکل نگیرد، با احتمال بسیار بالایی ریزش‌ها تا محدوده حمایتی ذکر شده ادامه خواهد یافت.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....