تاریخ انتشار : یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 - 20:54
کد خبر : 87816

پیش بینی بورس فردا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

شاخص کل بورس در پایان ساعت معاملاتی امروز ۰٫۳۴ درصد کاهش پیدا کرد و در ارتفاع ۱٫۵۷۲ میلیون واحدی ایستاد. همانطور که پیش بینی می‌شد شاخص کل بورس کار خود را در مدار مثبت آغاز کرد اما از همان دقایق آغازین بازار شاهد افزایش عرضه‌ها در گروه‌هایی بودیم که چندوقت اخیر آنها را تحت عنوان لیدر در

شاخص کل بورس در پایان ساعت معاملاتی امروز ۰٫۳۴ درصد کاهش پیدا کرد و در ارتفاع ۱٫۵۷۲ میلیون واحدی ایستاد. همانطور که پیش بینی می‌شد شاخص کل بورس کار خود را در مدار مثبت آغاز کرد اما از همان دقایق آغازین بازار شاهد افزایش عرضه‌ها در گروه‌هایی بودیم که چندوقت اخیر آنها را تحت عنوان لیدر در نظر می‌گرفتیم. به همین واسطه شاخص کل از مدار مثبت وارد مدار منفی شد. در پیش بینی روز گذشته به وجود مقاومت استاتیک مهم در این سطح اشاره کردیم و بنظر می‌رسید عرضه‌های امروز بی‌ارتباط با وجود این مقاومت در این سطح نیست. حال ببینیم در پیش بینی بورس فردا باید انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم.

روند طی شده توسط شاخص کل در اواخر بازار امروز نشانگر آن است که شاخص کل با شیبی مثبت کار خود را به پایان رسانده است. فلذا می‌توان این پیش‌بینی را داشت که شاخص کل همانند امروز در مدار مثبت آغاز کند. براساس داده‌های تاریخی می‌دانیم که روند پایانی شاخص کل در روز جاری معاملاتی، روند شاخص کل در آغاز روز آتی معاملاتی را پیش بینی می‌کند.

از نظر تکنیکالی شاخص کل بورس پس از اینکه به پیوت ماژور خود که در تاریخ ۶ شهریور سال ۱۴۰۰ رسید با چرخش قیمتی همراه بود و شاخص کل از فتح سطح جدید از سال گذشته تا امروز ناکام ماند. به همین واسطه احتمال اینکه شاخص کل در مدار منفی فردا کار خود را به پایان برساند بیش از مثبت است.
موضوع مهم دیگر آن است که اندیکاتور RSI شاخص کل هم با برخورد به مقاومت داینامیک خود با چرخش قیمتی همراه شد و پیش واگرایی تشکیل شده میان این دو شاخص و اندیکاتور تبدیل به واگرایی شده است و چنانچه دو الی سه روز دیگر این روند ادامه یابد واگرایی تشکیل شده، تایید می‌شود که سیگنال نزولی قدرتمندی محسوب می‌شود.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

 

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ، شاخص هم وزن از نظر تکنیکال با وجود اینکه از نظر قیمتی موفق شده است از سد مقاومت استاتیک و داینامیک معتبر خود عبور کند به واسطه پیش واگرایی منفی که در آن شکل گرفته است. از قدرت صعود آن کاسته شد. با وجود اینکه شاهد این بودین که شاخص هم وزن کار خود را در مدار مثبت به پایان رساند اما میزان صعود آن بسیار ناچیز بود و واگرایی منفی ذکر شده به قوت خود پابرجاست و مادامی که خط روند و سقف جدیدی در اندیکاتور RSI این شاخص تشکیل نشود این سیگنال منفی از میان نخواهد رفت و سرمایه‌گذاری در این سطوح را پرریسک می‌کند.

تحلیل تکنیکال شاخص هم‌وزن
تحلیل تکنیکال شاخص هم‌وزن

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به عدد ۸۶۳۵ میلیارد تومان رسید و از میان شاهد خروج پول ۳۲۷ میلیارد تومان از گردونه معاملات بازار سهام توسط کدهای حقیقی بودیم. ارزش معاملات امروز در ۸ ماه اخیر بی‌سابقه بود که نکته مثبتی محسوب می‌شود. اما در سمت مقابل خروج پول امروز سیگنال مثبتی گمارده نمی‌شود.

آمار معاملات ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
آمار معاملات ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....