تاریخ انتشار : شنبه 24 اردیبهشت 1401 - 21:18
کد خبر : 87690

پیش بینی بورس فردا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

 شاخص کل بورس اوراق بهادار در طی معاملات روز جاری رشد ۰٫۸۹ درصدی را تجربه کرد و در ارتفاع ۱٫۵۷۸ میلیون واحدی قرار گرفت. اهمیت این اتفاق آنجاست که این عدد بالاترین سطحی است که شاخص کل توانسته از پیک خود در ۷ شهریور ماه سال گذشته در آن بسته شده است. اما بالاترین سطح کشف شده

 شاخص کل بورس اوراق بهادار در طی معاملات روز جاری رشد ۰٫۸۹ درصدی را تجربه کرد و در ارتفاع ۱٫۵۷۸ میلیون واحدی قرار گرفت. اهمیت این اتفاق آنجاست که این عدد بالاترین سطحی است که شاخص کل توانسته از پیک خود در ۷ شهریور ماه سال گذشته در آن بسته شده است. اما بالاترین سطح کشف شده عدد ۱٫۵۸۵ میلیون واحدی را نشان می‌دهد که احتمال آن می‌رود فردا توسط شاخص کل بورس فتح شود. دیگر نماگر مطرح بازار سهام که نماینده سهام کوچکتر بازار است عملکرد بهتری را نسبت به همتای خود به جای گذاشت و جهش ۱٫۴۲ درصدی را ثبت کرد. حال ببینیم در پیش بینی بورس فردا باید انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم.
ارزش معاملات خرد بازار سهام و حق تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به عدد ۸ هزار میلیارد تومان رسید که در نوع خود رکورد قابل توجهی است. از این میان شاهد ورود پول ۱۳۵ میلیارد تومانی توسط کدهای حقیقی به گردونه معاملات بازار سهام بودیم. با این وجود که این عدد به خودی خود سیگنالی مثبت جهت ادامه رشد بازار سهام محسوب می‌شود اما به نسبت ارزش معاملات امروز عدد چشم‌گیری گمارده می‌شود.

آمار معاملات ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
آمار معاملات ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

از نظر تکنیکالی شاخص کل بورس در یک قدمی مقاومت مهم استاتیک خود قرار گرفته است. اندیکاتور RSI شاخص کل هنوز درگیر مقاومت داینامیک خود است، اما در صورتی که فردا هم شاخص کل کار خود را در مدار مثبت به پایان برساند شاهد قرار گیری این اندیکاتور بالای این مقاومت هستیم. فلذا از این نظر روز مهمی را شاخص کل بورس در پیش روی خود دارد. لازم به ذکر است در صورتی که این اندیکاتور پایین‌تر سطح ۸۴ واحدی شاهد چرخش قیمتی باشد، واگرایی منفی موجود در آن تایید می‌شود.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

 

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره داشت آن است که شاخص هم‌وزن به واسطه معاملات امروز بازار سهام از سطح تکنیکالی مهمی عبور کرد. به طوری که نه تنها کانال نزولی میان مدت در این شاخص شکسته شد، بلکه حتی شاهد عبور این شاخص از مقاومت استاتیک مهم آن هم بودیم. به همین واسطه از نظر تکنیکالی این شاخص شرایط بسیار مساعد‌تری نسبت به شاخص کل بورس دارد.

تحلیل تکنیکال شاخص کل هم‌وزن
تحلیل تکنیکال شاخص کل هم‌وزن

باتوجه به آنکه روند طی شده توسط شاخص کل بورس در طی روز جاری معاملاتی اکیدا صعودی بود و با شیبی مثبت کار خود را به پایان رساند می‌توان این پیش بینی را داشت که شاخص کل بورس و همچنین شاخص کل هم‌وزن فردا در مدار مثبت کار خود را آغاز خواهند کرد اما به واسطه مقاومت‌های تکنیکالی فوق الذکر احتمال افزایش عرضه‌ها و افزایش محسوس ارزش معاملات خرد سهام بسیار بالاست.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....