تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهریور 1401 - 21:46
کد خبر : 101299

پیش بینی بورس فردا ۲۳ شهریور ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۲۳ شهریور ۱۴۰۱

بازار سهام امروز معاملات خوبی را تجربه کرد و شاخص‌ها پس از ۱۰ روز صعودی شدند. بورس فردا چگونه خواهد بود؟  برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم چه اتفاقاتی در بورس امروز رخ داد و چه اتفاقاتی در بورس فردا تاثیرگذار خواهد بود و سپس با توجه به مجموع این اتفاقات ببینیم چه چیزی در

بازار سهام امروز معاملات خوبی را تجربه کرد و شاخص‌ها پس از ۱۰ روز صعودی شدند. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

 برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم چه اتفاقاتی در بورس امروز رخ داد و چه اتفاقاتی در بورس فردا تاثیرگذار خواهد بود و سپس با توجه به مجموع این اتفاقات ببینیم چه چیزی در انتظار بورس فردا است.
بورس امروز توانست پس از گذشت ۱۰ روز روند نزولی، به مدار مثبت بازگردد تا امیدها به احتمال خروج از کاهش قیمت‌های ممتد افزایش یابد. نماگرهای اصلی بازار سرمایه طی روز جاری توانستند بازدهی‌های مثبتی را به ثبت برسانند که در صدر آن‌ها شاخص هم‌وزن به نمایندگی از بخش کوچکتر بازار با افزایش ۰.۶۹ درصدی همراه شد و شاخص کل نیز ۰.۳ درصد به ارتفاع خود اضافه کند. ارزش معاملات امروز نسبت به روز گذشته با افزایش خوبی همراه شد اما همچنان در محدوده‌های ضعیفی نوسان می‌کند. ارزش معاملات طی روز جاری حدود ۳ هزار میلیارد تومان را به ثبت رساند و خروج پول نیز به ۸ میلیارد تومان محدود شد.

برگشت بورس امروز به دلیل سخت‌ شدن شرایط مذاکرات هسته‌ای با شروع نشست شورای حکام و همچنین افزایش عرضه‌ها در نیمه دوم معاملات روز گذشته شاید کمی غیرمنتظره بود اما به هرحال معاملات خوبی که در برخی صنایع همچون خودرویی، فلزات اساسی و… رخ داد، توانست شاخص‌ها را به سمت بالا هدایت کند. حال سوال این است که آیا این روند مثبت ایجاد شده می‌تواند در معاملات فردا نیز ادامه داشته باشد؟

افزایش خوش‌بینی در بازارهای جهانی

به گزارش اقتصاددان به نقل از فردای اقتصاد  ، امروز برای بازارهای جهانی روز مهمی محسوب می‌شود. راس ساعت ۱۷ روز جاری نرخ تورم آمریکا برای ماه آگوست منتشر خواهد شد و بازارهای سهامی و کالایی با رنگ سبز به پیشواز آن رفته‌اند. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که آمارهای امروز می‌تواند به دلیل کاهش قیمت انرژی و تا حدی سبد غذایی، با کاهش نسبت به ماه گذشته همراه شود و نشان از موفقیت‌آمیز بودن برنامه‌های فدرال رزرو داشته باشد.

نرخ تورم سالانه در ماه جولای با کاهش ۰.۶ درصدی نسبت به ماه قبل‌تر خود، عدد ۸.۵ درصد را به ثبت رساند و اکنون پیش‌بینی‌ها انتظار دارند این نرخ بار دیگر ۰.۵ درصد کاهش یابد و به ۸.۱ درصد برسد و تورم ماهانه نیز عدد منفی ۰.۱ درصد را به ثبت برساند. در صورتی که این پیش‌بینی به واقعیت تبدیل شود، احتمال آرام شدن عطش فدرال رزرو برای تعداد افزایش‌ نرخ بهره کاهش یابد. البته این موضوع به همین سادگی نیست و رئیس بانک مرکزی آمریکا بارها اعلام کرده است که فعلا فاصله زیادی تا تورم هدف ۲ درصدی باقی مانده و راه درازی نیز در پیش است. نشست بعدی فدرال رزور برای افزایش نرخ بهره در تاریخ ۲۱ سپتامبر برگزار خواهد شد و انتظارات حول یک افزایش ۰.۷۵ درصدی قرار دارند.

در زمان نگارش این گزارش نفت با افزایشی که امروز به ثبت رساند به بالای ۹۵ دلار به ازای هر بشکه رسید، طلا در نزدیکی ۱۷۳۰ دلار قرار دارد، مس بار دیگر توانست از مرز ۸هزار دلاری عبور کند و شاخص دلار نیز با از دست داد کانال ۱۰۸ واحدی، حوالی ۱۰۷.۸ واحد نوسان می‌کند. حال باید منتظر ماند و دید که رفتار کامودیتی‌ها پس از انتشار نرخ بیکاری چگونه خواهد بود و در صورت ثبات قیمت‌های کنونی یا افزایش بیشتر آن‌ها، می‌توان انتظار روز بهتری را برای صنایع بزرگ بازار داشت.

برگشت دائم یا پولبک؟

همانطور که در دفعات گذشته نیز به بررسی نمودار تکنیکالی شاخص کل بورس پرداختیم، این نماگر حوالی ۱.۳۸ و پس از آن ۱.۳۶ میلیون واحد از حمایت نسبتا مناسبی برخوردار بودند که امروز قبل از رسیدن به آن به سمت بالا برگشت زد. در سمت دیگر اما حمایت شکسته شده ۱.۴ میلیون واحدی برای تکنیکالیست‌ها اهمیت بالایی داشت و اکنون به عنوان یک مقاومت مهم عمل خواهد کرد. از آنجا که شاخص کل این محدوده مهم را از دست داده و قبل از رسیدن به حمایت‌های خود نیز به سمت بالا برگشته است، می‌تواند نشان از یک پولبک به همان محدوده ۱.۴ میلیون واحدی باشد. بنابراین از این منظر می‌توان انتظار داشت که معاملات فردا نیز در همین راستا مثبت دنبال شود تا اینکه شاخص با رسیدن به محدوده ذکر شده، تکلیف خود را برای ادامه صعود یا برگشت دوباره به روند نزولی مشخص کند.

تحلیل شاخص کل بورس
 تحلیل شاخص کل بورس

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....