تاریخ انتشار : دوشنبه 16 خرداد 1401 - 20:21
کد خبر : 90108

پیش بینی بورس فردا ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم چه عواملی در بورس تاثیرگذار هستند و انتظار چه اتفاقاتی را باید داشته باشیم. بازار سرمایه روز سختی را پشت سر گذاشت. شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان ساعت معاملاتی بورس امروز ریزش ۱.۷۹ درصدی را تجربه کرد و در ارتفاع ۱.۵۱۴ میلیون واحدی کار خود را خاتمه داد. از دقایق

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم چه عواملی در بورس تاثیرگذار هستند و انتظار چه اتفاقاتی را باید داشته باشیم. بازار سرمایه روز سختی را پشت سر گذاشت. شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان ساعت معاملاتی بورس امروز ریزش ۱.۷۹ درصدی را تجربه کرد و در ارتفاع ۱.۵۱۴ میلیون واحدی کار خود را خاتمه داد. از دقایق آغازین بازار امروز شاهد افزایش عرضه‌ها در کلیت بازار بودیم که به همین واسطه تمامی صنایع فعال در بورس وارد فاز منفی شدند و تا پایان بازار هم موج تقاضای محسوسی مشاهده نشد. دیگر نماگر مطرح بازار سهام هم عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل بورس نداشت و افت ۲.۲۵ درصدی را رقم زد که نشان دهنده فشار فروش سنگین‌تر در سهام کوچکتر بازار هستیم.

سیگنال ارزش معاملات به بورس فردا

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم بااحتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به عدد ۴۹۸۸ میلیارد تومان رسید و از این میان شاهد خروج پول سنگین ۱۱۵۶ میلیارد تومانی توسط کدهای حقیقی بودیم. به عبارتی حدود ۲۳ درصد از مجموع معاملات امروز توسط کدهای حقیقی از گردونه معاملات سهام خارج شد. این موضوع مستقلا سیگنال منفی گمارده می‌شود اما اگر به این دید به آن نگاه شود که سرمایه‌گذاران نهادی یا به عبارتی حقوقی‌ها با حساسیت بیشتری نسبت به تصمیمات مالی خود عمل می‌کنند و اینکه آنها امروز این میزان سهام را خریداری کرده‌اند کمی می‌توان نسبت به ریسک‌های مطرح شده برای کلیت بازار محتاط‌تر عمل کرد.

ورود و خروج پول حقیقی به بورس

پیش‌بینی بورس فردا

روند طی شده توسط شاخص‌های مطرح بازار سهام اعم از شاخص کل بورس و شاخص کل هم‌وزن اکیدا منفی بود. به همین واسطه در نیمه پایانی بازار امروز هم هردو نماگر بازار سرمایه با شیبی منفی کار خود را به پایان رساندند. بر اساس داده‌های تاریخی و داده‌های گذشته‌نگر میدانیم که شیب روند شاخص کل در پایان یک روز پیش‌بینی‌کننده نحوه شروع بازار در روز آتی معاملاتی است. حال با این تفاسیر می‌توان این پیش‌بینی را داشت که شاخص کل فردا در مدار منفی کار خود را آغاز خواهد کرد. اما برای اینکه بتوان روند آتی شاخص در نیمه دوم بازار را با احتمال بیشتری پیش‌بینی کرد، نیاز است نگاهی بر وضعیت تکنیکالی شاخص‌ها داشته باشیم.

شاخص کل هم‌وزن
شاخص کل هم‌وزن

حمایت بعدی شاخص کل بورس کجاست؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، از نظر تکنیکالی شاخص کل بورس پس از اینکه به پایین میانگین متحرک توانی ۲۵ روزه خود که میانگین متحرک معتبری برای شاخص کل محسوب می‌شود، نفوذ کرد، طی دو روز معاملاتی پولبک خود به این سطح را تکمیل کرد و امروز با کندلی نزولی بزرگی همراه شد. تا حوالی سطح ۱.۴۸۰ میلیون واحد حمایت قدرتمندی پیش روی شاخص کل بورس قرار ندارد. به همین واسطه می‌توان این انتظار را داشت که شاخص کل به روند اصلاحی خود تا این محدوده ادامه دهد. از طرفی با توجه به اینکه حمایت داینامیک و خط روند صعود کوتاه مدت شاخص کل هم در همین حوالی قرار دارد، می‌توان انتظار چرخش قیمتی بازار در این سطح باشیم.

اندیکاتور RSI شاخص هم هنوز سیگنال و پترن بازگشتی را نشان نداده است و گارد نزولی به خود گرفته است و به موجب کندل تشکیل شده امروز در این شاخص از سطح ۵۰ واحدی در این اندیکاتور هم عبور کرده است و می‌توان به سناریوهای اصلاحی وزن بالاتری تخصیص داد.

تحلیل شاخص کل بازارسرمایه
تحلیل شاخص کل بازارسرمایه

بررسی وضعیت صف‌های خرید و فروش

بررسی روند ارزشی و تعدادی صفوف خرید و فروش حاوی این نکته است که صف‌های خرید از نظر ارزشی روندی کاهشی را طی بازار امروز طی کردند و در سمت مقابل صفوف فروش روند افزایشی را طی کردند و می‌توان این تفسیر را داشت که کلیت بازار سرمایه احتمالا به واسطه این اتفاق نتواند چرخش قیمتی قابل توجهی را در روز آتی معاملاتی تجربه کند. اما ارزش تجمیعی صف‌های فروش حدود ۶۶۰ میلیارد تومان بود که عدد قابل توجهی محسوب نمی‌شود.

تغییر صف‌های خرید و فروش
تغییر صف‌های خرید و فروش

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....