تاریخ انتشار : جمعه 17 تیر 1401 - 20:12
کد خبر : 93765

پیش بینی بورس فردا ۱۷ تیر ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۱۷ تیر ۱۴۰۱

بازار سرمایه روز چهارشنبه شرایط سختی را پشت سر گذاشت و شاخص کل بورس با کاهش ۰.۵۶ درصدی بار دیگر به مرز ۱.۵ میلیون واحدی برگشت. از سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز ۰.۵۸ درصد کاهش یافت و به طور کلی روز سرخی را برای بورس تهران رقم زد. ارزش معاملات و خروج پول نیز همچون دیگر روزهای

بازار سرمایه روز چهارشنبه شرایط سختی را پشت سر گذاشت و شاخص کل بورس با کاهش ۰.۵۶ درصدی بار دیگر به مرز ۱.۵ میلیون واحدی برگشت. از سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز ۰.۵۸ درصد کاهش یافت و به طور کلی روز سرخی را برای بورس تهران رقم زد.

ارزش معاملات و خروج پول نیز همچون دیگر روزهای هفته وضعیت نامساعدی داشت. ارزش معاملات در عدد ۳۳۴۳ میلیارد تومان قرار گرفت که یکی دیگر از ضعیف‌ترین روزهای سال جدید بود و خروج پول نیز با ثبت عدد ۳۹۴ میلیارد تومان، نشان داد که همچنان سرمایه‌گذاران بزرگ تصمیمی برای ورود به بازار ندارند.

ریزش سنگین قیمت کامودیتی‌ها در روز سه‌شنبه یکی از اصلی‌ترین دلایل ریزش بورس تهران بود که البته طی دو روز گذشته بخشی از این ریزش جبران شد. از سمت دیگر صحبت‌های دو سمت ایران و آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای، اندک خوش‌بینی پیش آمده را نیز کمرنگ‌تر کرد تا صنایع داخلی و برجامی نیز با حمله فروشندگان مواجه شوند.

نگرانی از ریزش دوباره بازارهای جهانی

امروز نرخ بیکاری آمریکا برای ماه ژوئن منتشر شد و این پارامتر اقتصادی طبق انتظارات قبلی در ۳.۶ درصد باقی ماند. حتی در برخی دیگر از کشورها همچون کانادا نیز کمی کاهش یافته است.

این موضوع می‌تواند منجر به افزایش احتمال کاهش دوباره قیمت‌ها در بازارهای جهانی شود. فدرال رزرو چندین بار اشاره کرده بود که بدون توجه به حرکت اقتصاد به سمت رکود و افزایش بیکاری، اقدامات لازم را برای کنترل نرخ تورم انجام خواهد داد. در ماه گذشته فدرال رزرو در اقدامی تهاجمی نرخ بهره را ۰.۷۵ درصد افزایش داد و برخی نیز اعتقاد دارند که در نشست بعدی بار دیگر ۰.۷۵ درصد دیگر افزایش در راه است. حال با توجه به ثبات نرخ بیکاری، احتمال این اقدام بالا رفته است و حالا نگرانی از ریزش بازارهای جهانی نیز بیشتر می‌شود.

بنابراین می‌توان انتظار داشت که در بورس فردا نیز همچنان سهامداران و فعالان بازار با نگاهی محتاطانه به سهام شرکت‌های بزرگ بازار بنگرند.

سرگیجه شاخص بورس در ابر کومو

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ، همانطور که در تصویر نمودار تکنیکالی شاخص بورس پیداست، کندل‌‌ها پس از شکست کف کانال صعودی در محدوده ۱.۵۳ میلیون واحدی، مدتی است که در ابر کومو قرار گرفته‌اند. در قوانین اندیکاتور ایچی‌موکو وجود دارد که ابر کومو باعث افزایش نوسانات در روند معاملاتی خواهد شد. بنابراین انتظار می‌رود که فعلا تا زمانی که کندل‌ها به سمت محدوده‌های نازک‌تری از ابر برسند، فعلا شرایط برای بازار سرمایه کم‌رمق و پرنوسان باشد.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

به طور کلی با توجه به صحبت‌های گفته شده، پیش‌بینی می‌شود که بورس فردا نیز با ارزش معاملات پایین و قدرت بیشتر عرضه‌ها نسبت به تقاضا دنبال شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....