تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 - 20:33
کد خبر : 69976

پیش بینی بورس فردا ۱۷ آذر ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا ۱۷ آذر ۱۴۰۰

پیش بینی بورس این روزها برخلاف روزهای گذشته کار سختی نیست و شاید اصلا نیازی به پیش بینی نباشد زیرا از همان ابتدای معاملات هر روز می‌توان بی‌جانی بازار سرمایه را در بازگشایی بی‌رمق سهام مشاهده کرد. بورس دیگر به بهانه‌های ساده گذشته واکنش نشان نمی‌دهد و به نظر می‌رسد که همچون کودکی طرد شده در کنج

پیش بینی بورس این روزها برخلاف روزهای گذشته کار سختی نیست و شاید اصلا نیازی به پیش بینی نباشد زیرا از همان ابتدای معاملات هر روز می‌توان بی‌جانی بازار سرمایه را در بازگشایی بی‌رمق سهام مشاهده کرد.

بورس دیگر به بهانه‌های ساده گذشته واکنش نشان نمی‌دهد و به نظر می‌رسد که همچون کودکی طرد شده در کنج تنهایی خود رها شده است.

امروز نیز همچون بسیاری از روزهای گذشته بدون هیچ اتفاق و تغییر مهمی گذشت و دوباره شاهد ارزش معاملات پایین و خروج سرمایه افراد حقیقی از بازار بودیم.

برای شمردن مشکلات پیش روی بازار سرمایه می‌توان صفحه‌ها را از کلمات پر کرد و شاید بدیهی هم باشد که با این شرایط، احتیاط در معاملات اولویت فعالان بورس در این روزها باشد.

هرچند که این روزها یار دیرینه بازار سرمایه راه خود را از او جدا کرده است و بدون توقف می‌شتابد ولی این جدایی نباید مدت زیادی به طول بینجامد.

معاملات بورس بر خط صاف

معاملات امروز بورس را می‌توان مانند ضربان قلب یک فرد بی‌جان تصور کرد؛ خط صاف و بدون نشانه‌ای از حیات.

از همان ابتدای معاملات کلیت بازار با برتری عرضه‌ها کار خود را شروع کردند و هرازچندگاهی اندک برگشتی در برخی از سهام دیده می‌شد اما نه چندان قدرتمند که باعث برگشت بازار شود.

ارزش معاملات برای چهارمین روز پیاپی زیر ۳ همت ماند و نشان از رکود مطلق در بازار سرمایه دارد. شاخص بورس نیز با شیبی آرام درحال کاهش بود و در ساعت پایانی تقریبا بدون تغییر باقی ماند.

تغییرات شاخص هم‌وزن ۱۵ آذر ۱۴۰۰
8b59dee8 515a 4618 8e9f b0f8b76d8e38 TueDec072021 اقتصاددان نوشته

روند تعداد صف‌های خرید و فروش نیز نشان از برتری قاطع سمت فروشندگان از ابتدا تا انتهای بازار بود به طوری که روند تعداد و ارزش صف‌های فروش مدام درحال افزایش بود و هیچگونه تقاضایی نای مقابله با آن را نداشت.

در معاملات امروز در نهایت ۱۴۳ صف فروش به ارزش ۵۵۲ میلیارد تومان و تنها ۴۰ صف خرید به ارزش ۹۱ میلیارد تومان داشتم.

آمار تعداد و ارزش‌ صف‌های فروش ۱۵ آذر ۱۴۰۰
b72439a0 b1e6 4c5f a1be 6768a10cf0fb TueDec072021 اقتصاددان نوشته

دلار برای تاثیرگذاری به زمان نیاز دارد

درست است که قیمت دلار در بازار آزاد همچنان درحال پیشروی است و اعداد جدیدی را به ثبت می‌رساند اما نمی‌توان انتظار تاثیر سریع آن را بر بازار بورس آن نیز در چنین شرایط مبهمی را داشته باشیم.

به طور کلی برای دیده شدن تاثیر این اتفاق نیاز است که بازار سرمایه و فعالان آن از افزایش قطعی و ثبات قیمت دلار اطمینان خاطر کسب کنند. هنوز تعدادی از کارشناسان که اندک نیز نیستند اعتقاد دارند که با به نتیجه رسیدن مذاکرات دلار وارد فاز نزولی خواهد شد پس باید برای رسیدن به نتیجه درست کمی صبور باشیم.

سنگرهای تکنیکالی شاخص کجاست؟

شاخص کل نیز همانطور که مشخص است در یک کانال نزولی در نوسان است و پس از برخورد به سقف کانال با ریزش مواجه شده و همچنان با کف کانال فاصله دارد.

به طور کلی حمایت‌هایی که زیر شاخص وجود دارد در ابتدا محدوده ۱٫۳۳۲ میلیون واحد است که به نظر نمی‌رسد توانایی برگشت بازار را داشته باشد اما در ادامه حمایت ۱٫۳۱۳ میلیون واحد و پس از آن محدوده ۱٫۲۷۶میلیون واحد که هم‌ترازی خوبی با کف کانال نزولی دارد می‌تواند نقطه برگشت بورس باشد.

در نهایت می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که بورس فردا نیز در آرامش کامل به کار خود ادامه دهد و شاهد عرضه یا تقاضای شدیدی در بازار نباشیم. سبز بودن یا سرخ بودن شاخص این روزها خیلی اهمیت ندارد زیرا در هر دو صورت اکثریت بازار در محدوده قرمز معامله می‌شوند و به نظر نمی‌رسد که فردا نیز روندی غیر از این رخ دهد مگر اینکه اتفاق مهمی برای بازار بیفتد.

تحلیل تکنیکال شاخص کل – ۱۵ آذر ۱۴۰۰
0e70fb82 cc29 409c 8d32 b6ca269c3ddf TueDec072021 اقتصاددان نوشته

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....