تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مرداد 1401 - 19:39
کد خبر : 96396

پیش بینی بورس فردا ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

بورس تهران امروز همانطور که در پیش بینی روز گذشته نیز اشاره شد، از لحاظ شاخصی توانست شرایط به مراتب بهتری را نسبت به روز قبل پشت سر بگذارد و شاخص کل بورس با افزایش ۰.۲۹ درصدی و شاخص هم‌وزن با افزایش ۰.۱ درصدی همراه شد. در کنار این موضوع اما همچنان ارزش معاملات بسیار پایین

بورس تهران امروز همانطور که در پیش بینی روز گذشته نیز اشاره شد، از لحاظ شاخصی توانست شرایط به مراتب بهتری را نسبت به روز قبل پشت سر بگذارد و شاخص کل بورس با افزایش ۰.۲۹ درصدی و شاخص هم‌وزن با افزایش ۰.۱ درصدی همراه شد.

در کنار این موضوع اما همچنان ارزش معاملات بسیار پایین و خروج دوباره سرمایه کدهای حقیقی نشان از روزهای کم‌رمقی برای بورس تهران دارد و به نظر می‌رسد که در کنار نوسانات مثبت و منفی، تا زمانی که این دو پارامتر با تغییر و تحولات جدی همراه نشوند، نمی‌توان انتظار شروع یک حرکت قدرتمند را داشت.

خبر از سرگیری عرضه خودرو در بورس کالا و همچنین احتمال شروع دوباره مذاکرات در روزهای آینده، صنعت خودرو را از همان ابتدای معاملات با افزایش تقاضا همراه کرد که این موضوع به دیگر صنایع نیز سرایت پیدا کرد. اما در این بین با وجود بهبود شرایطی از جمله بازارهای جهانی،‌ موضوع افزایش نرخ بهره بین بانکی که اکنون روند نزولی به خود گرفته و… هنوز وجود عدم شفافیت و عدم اطمینان به آینده تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های کشور، اجازه شروع یک حرکت صعودی قدرتمند را نمی‌دهد.

عرضه‌ها دوباره افزایش می‌یابد؟

اگر به روند معاملاتی بازار امروز نگاهی بیاندازیم، مشخص است که طراوت ابتدایی بازار تا انتها حفظ نشد و به مرور و به صورت آهسته قدرت عرضه‌ها افزایش یافت. اگر به نمودارهای روزانه شاخص کل بورس و همچنین تعداد صف‌های خرید و فروش دقت کنیم، همین موضوع تایید می‌شود.

روند روزانه شاخص کل بورس تهران
روند روزانه شاخص کل بورس تهران

همانطور که پیداست، شاخص کل بورس روند صعودی خود را تا انتهای معاملات حفظ کرد اما در دقایق آخر شاهد افقی شدن خط حرکتی این شاخص هستیم که نشان می‌دهد پس از گذشته بیش از سه ساعت مقاومت خریداران، در نهایت قدرت آن‌ها با فروشندگان برابری کرده است و این موضوع می‌تواند در معاملات فردا به افزایش عرضه‌ها دامن بزند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ، دنبال کردن تعداد صف‌های خرید و فروش نیز نشان می‌دهد که از اواسط معاملات، روند تعداد صف‌های فروش رو به افزایش گذاشت که تا انتهای بازار نیز ادامه داشته است. بنابراین طبق این نشانه‌ها می‌توان انتظار داشت که بورس فردا با عرضه بیشتری نسبت به امروز همراه باشد اما قدرت آن نیز به قدری بالا نیست که باعث ایجاد هیجان منفی در بازار شود.

تعداد صف‌های امروز بورس
تعداد صف‌های امروز بورس

امید شاخص بورس به تکنیکال

همانطور که در پیش بینی روز گذشته نیز اشاره شد، نمودار تکنیکالی شاخص کل بورس در محدوده مهمی قرار گرفته و عدد ۱.۴ میلیون واحدی از اهمیت بالایی برخوردار است. این عدد علاوه بر دارا بودن یک سقف مهم در گذشته، نسبت ۵۰ درصد فیبوناچی ریتریسمنت برای روند صعودی میان مدت بازار است که اهمیت آن را چندین برابر می‌کند بنابراین تا زمانی که شاخص کل بورس بالای این عدد نوسان می‌کند، نگرانی از احتمال ریزش‌های سنگین، پایین به نظر می‌رسد.

از سمت دیگر اندیکاتور RSI در محدوده زیر مرز ۳۰ قرار گرفته که نشان از اشباع فروش و ورود به منطقه فروش هیجانی دارد که تاییدی بر حاکم بودن ترس بالایی در بازار سرمایه دارد. اگر بخواهیم زمان امنی برای ورود دوباره به بازار و خرید داشته باشیم، بهتر است تا برگشت این اندیکاتور به بالای مرز ۳۰ صبر کنیم.

بنابراین با توجه به نکات گفته شده پیش بینی می‌شود که بورس فردا نسبت به امروز با افزایش اندک عرضه‌ها همراه باشد و شرایط کم‌رمق همراه با ارزش معاملات پایین ادامه داشته باشد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....