تاریخ انتشار : دوشنبه 10 بهمن 1401 - 20:36
کد خبر : 113717

پیش‌ بینی بورس فردا ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

پیش‌ بینی بورس فردا ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

معاملات امروز بازار سهام با تداوم فشار عرضه و افت نماگرها پایان یافت. بورس فردا چگونه خواهد بود؟  برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم چه اتفاقاتی در بورس دیروز رخ داد و چه اتفاقاتی در بورس فردا تاثیرگذار خواهد بود و سپس با توجه به مجموع این اتفاقات ببینیم چه چیزی در انتظار بورس فردا

معاملات امروز بازار سهام با تداوم فشار عرضه و افت نماگرها پایان یافت. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

 برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم چه اتفاقاتی در بورس دیروز رخ داد و چه اتفاقاتی در بورس فردا تاثیرگذار خواهد بود و سپس با توجه به مجموع این اتفاقات ببینیم چه چیزی در انتظار بورس فردا است.

بورس امروز نیز در ادامه روزهای منفی گذشته، با کاهش نماگرهای خود مواجه شد اما شدت این روند نزولی کمتر از قبل بود و پس از کش و قوس‌ها و نوسانات در طول بازار، تقاضا بخشی از عرضه‌ها را پوشش دهد هرچند که شوک منفی به صورت کامل تخلیه نشده است. شاخص کل بورس در انتهای بازار امروز کاهش ۰.۱۶ درصدی را به ثبت رساند و در محدوده ۱.۵۳۹ میلیون واحدی قرار گرفت و شاخص هم‌وزن نیز که مدتی است روزهای منفی‌تری را دنبال می‌کند، ۱/۰۳ درصد از ارتفاع خود را از دست داد. ارزش معاملات خرد سهام در بورس امروز عدد ۷۰۸۵ میلیارد تومانی را به ثبت رساند و خروج پول کدهای حقیقی نیز با کاهش چشمگیری نسبت به روزهای گذشته، به ۶۹۰ میلیارد تومان رسید که البته در نوع خود همچنان بالا است.

پس از گذشت چند روز سخت و سنگین برای بورس تهران که با کاهش یکدست تمامی صنایع و نمادها همراه بود، امروز پس از یک نوسان رفت و برگشتی، شاهد بهبود تقاضا بودیم که برخی از نمادها را از صف فروش به سمت بالا حرکت دهد و برخی را نیز به محدوده مثبت برساند. با وجود اینکه شرایط کلی بازار امروز نیز تعریف چندانی نداشت اما همین برگشت تقاضا می‌تواند نوید بازار سبزی را در روزهای پیش رو دهد. در ادامه با بررسی عوامل و شواهد موجود به پیش بینی بورس فردا خواهیم پرداخت.

صحبت‌های حمایتی برای گروه خودرویی

  به گزارش اقتصاددان به نقل از فردای اقتصاد، حواشی ایجاد شده برای صنعت خودروسازی کشور طی روزهای گذشته اثرات منفی بزرگی را بر کل بورس تهران گذاشت و موجب شد طی تنها سه روز عددی بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه از سمت کدهای حقیقی از چرخه معاملات سهام خارج شود. نکته جالب توجه این موضوع، منفی شدن دیگر گروه‌ها در واکنش با مشکلات صنعت خودرو است و این موضوع نشان می‌دهد که چالش‌های موجود در این صنعت نماد کاملی از وضعیت اقتصاد دستوری و تبعاتی است که بر شرایط کلی اقتصاد کشور گذاشته است. این موضوع از آن جهت برای دیگر صنایع اهمیت دارد که ممکن است در ادامه چنین شرایطی برای هر صنعت دیگری نیز رخ دهد و آن را با مشکلات عمده‌ای همراه کند.

به هرحال طی روزهای گذشته، ارکان‌های مختلفی از سازمان بورس گرفته تا وزارت اقتصاد، وزارت صمت، نمایندگان مجلس و … بارها در حمایت از صنعت خودرو صحبت کرده‌اند و امروز ابوترابی نماینده مجلس نیز با بازدید از خطوط تولید خودروسازی سایپا، به مشکلات ایجاد شده ناشی از قیمتگذاری دستوری در این صنعت انتقاد کرد و گفت: موضوع نرخ‌گذاری باید دوباره برای بررسی بیشتر به هیئت وزیران ارجاع داده شود.

در سمت دیگر خبرهای تایید نشده‌ای نیز در فضای مجازی منتشر می‌شود که گویا شورای رقابت طی جلسات اخیری که در این رابطه تشکیل داده، با افزایش نرخ کارخانه محصولات خودروسازان موافقت کرده است. این موضوعات باعث شد تا امروز پس از یک دوره یک ساعته که با فشار فروش زیادی مواجه بود، نمادهای اصلی گروه خودرو با رنج مثبت همراه شوند و حتی خود را به محدوده مثبت برسانند. همین موضوع در بسیاری از گروه‌های دیگر نیز رخ داد و کلیت بورس تهران شرایط بهتری را نسبت به روزهای قبل‌تر تجربه کرد.

محرک‌های صعودی بورس تهران

با وجود تمام این چالش‌ها و بحران‌ها، همچنان محرک‌هایی برای صعود بورس تهران وجود دارد که می‌توان به آن‌ها امید داشت. قیمت دلار طی ماه‌های گذشته با وجود تمام تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته از سمت بانک مرکزی، همچنان در سطوح نزدیک به ۴۵ هزار تومان قرار دارد و نشانی از ریزش‌های سنگین را در روندهای روزانه خود نشان نمی‌دهد. این موضوع باعث می‌شود که انتظارات تورمی همچنان در اوج باقی بمانند و بورس تهران را نیز همچون دیگر بازارها منتفع کنند. از سمتی بازارهای جهانی نیز وضعیت مناسبی را طی می‌کنند و قیمت کامودیتی‌ها از شروع سال ۲۰۲۳ تاکنون، رشد قابل توجهی را به ثبت رسانده‌اند به طوری که نفت بالای ۸۶ دلار به ازای هر بشکه معامله می‌شود، مس در میانه کانال ۹۲۰۰ دلاری قرار دارد، روی به بیش از ۳۴۰۰ دلار رسیده است و دیگر کامودیتی‌ها نیز شرایط مناسبی را تجربه می‌کنند. محرک بعدی نیز در دل شرکت‌ها قرار دارد و پس از دو و نیم سال ریزش قیمت سهام در کنار سودآوری‌های خوبی که شرکت‌ها طی این مدت داشته و چشم‌انداز مناسبی نیز که در ادامه دارند، نسبت قیمت به سود (P/E) جذابی برای سرمایه‌گذاری دارند که می‌تواند به عامل مهمی برای خرید بورسی‌ها منجر شود. با این حال اما انتظار می‌رود که فعلا قدرت منفی موجود در بازار، برنده این جدال در روزهای پیش‌رو باشد.

برگشت بورس از حمایت تکنیکالی

همانطور که در گزارش پیش‌بینی بورس امروز نیز اشاره شده بود، شاخص کل بورس پس از طی یک دوره نزولی و شکست حمایت‌های خود در محدوده ۱.۶ و ۱.۵۸ میلیون واحدی، حمایت مناسبی را در مرز ۱.۵۳ میلیون واحدی داشت که امروز با برخورد به آن واکنش مثبت نشان داد و با تغییر جهت به سمت بالا همراه شد. همانطور که در تصویر زیر نیز پیداست، شاخص کل بورس در محدوده ذکر شده از حمایت‌های مناسبی همچون حمایت استاتیک و داینامیک (خطوط سبز و آبی)، سقف ابر کومو و نسبت ۶۲ درصد فیبوناچی برخوردار است که همزمانی این دو به تشکیل یک حمایت قدرتمند منجر شده است. بنابراین انتظار می‌رود که این موضوع برای مدتی مانع از ریزش بازار شده و مسیر را صعودی کند.

پیش بینی بورس فردا

بنابر نکات ذکر شده در بالا، پیش بینی می‌شود که بورس فردا بتواند پس از چند روز منفی، روز مثبتی را به ثبت برساند اما به دلیل پایداری شوک منفی ایجاد شده، این روند مثبت با قدرت کم و متعادلی دنبال شود.

پیش‌ بینی بورس فردا ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
 تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....