تاریخ انتشار : شنبه 31 اردیبهشت 1401 - 22:36
کد خبر : 88444

پیش بینی بورس فردا اول خرداد ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا اول خرداد ۱۴۰۱

شاخص کل بورس در جریان ساعت معاملاتی امروز ۰٫۹۶ درصد افت پیدا کرد و در سطح ۱٫۵۷۹ میلیون واحدی قرار گرفت. نماگر اصلی بازار سرمایه در طی امروز تماما کاهشی بود. اما در میان صنایع مختلف شاهد آن بودیم که در برخی از صنایع موجی از تقاضا شکل گرفت. از این میان می‌توان به صنایع زراعتی، بانکی

شاخص کل بورس در جریان ساعت معاملاتی امروز ۰٫۹۶ درصد افت پیدا کرد و در سطح ۱٫۵۷۹ میلیون واحدی قرار گرفت. نماگر اصلی بازار سرمایه در طی امروز تماما کاهشی بود. اما در میان صنایع مختلف شاهد آن بودیم که در برخی از صنایع موجی از تقاضا شکل گرفت. از این میان می‌توان به صنایع زراعتی، بانکی و سیمانی اشاره کرد. اما این تحرکات منجر به بازگشت شاخص کل به مدار صعودی نشد. حال ببینیم در پیش بینی بورس فردا باید انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم.

دماسنج سهام کوچکتر بازار سرمایه هم امروز کاهشی بود اما عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل بورس از خود نشان داد و افت ۰٫۵۵ درصدی را رقم زد. در پیش بینی روز گذشته به وضعیت تکنیکالی مساعدتر این شاخص نسبت به شاخص کل بورس اشاره شده بود و دلیل این اتفاق را می‌توان در تحرکات مطورحه در برخی از صنایع کوچک دید.

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به عدد ۶۰۷۲ میلیارد تومان رسید که نسبت به هفته گذشته کاهشی بوده است و از این میان شاهد خروج پول ۴۷۴ میلیارد تومانی توسط کدهای حقیقی از گردونه معاملات سهام بودیم. خروج حدودا ۸ درصدی ارزش معاملات امروز توسط کدهای حقیقی نشان دهنده آن است که حقیقی‌ها تمایلی به ورود به بازار در این سطوح به صورت جدی ندارند و این حقوقی‌ بودند که امروز در زمره خریداران ظاهر شده‌اند. باتوجه به اینکه به صورتی تاریخی زمانی که جریان ورود پول توسط حقیقی‌ها به بازار برقرار می‌شود شاهد روند صعودی ادامه دار هستیم و بلعکس. فلذا این اتفاق را نمی‌توان سیگنالی مثبت برشمرد.
نکته جالب دیگر آن است که از صندوق‌های درآمد ثابت هم شاهد خروج پول هستیم یعنی می‌توان این برداشت را داشت که فروشندگان در حال سیو سود هستند و پول خود را وارد صندوق‌های درآمد ثابت نکرده اند.

جزییات ارزش معاملات و تغییر مالکیت‌های بورس ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
جزییات ارزش معاملات و تغییر مالکیت‌های بورس ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

کدام سهامداران از بازار خارج می‌شوند؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، از منظر تکنیکالی شاخص کل بورس به خط روند حمایتی داینامیک خود امروز رسید و در صورتی که فردا این خط رو به پایین شکسته شود برخی از سهامداران کوتاه مدتی به واسطه این اتفاق از بازار خارج خواهند شد. فلذا افزایش عرضه‌ها به واسطه شکسته شدن این خط روند در بازار فردا محتمل است. اما در صورتی که نسبت به این خط روند واکنش نشان داده شود، این ناحیه از ریسک به ریوارد نسبتا مطلوبی برخودار خواهد بود. در صورتی که این سطح از دست رود اولین سطح حمایتی پیش روی شاخص کل ۱٫۵۴۰ میلیون واحدی خواهد بود.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس – ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰‍۱
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰‍۱

پیش بینی بورس فردا

با توجه به اینکه شیب روند شاخص کل در پایان بازار امروز منفی بود می‌توان این پیش بینی را داشت که شاخص کل در پایان روز آتی معاملاتی کار خود را در مدار منفی آغاز کند اما به واسطه وجود حمایت تکنیکالی در این سطوح می‌توان این پیش بینی را داشت که ادامه بازار همراه با جدالی میان عرضه و تقاضا باشد. به همین واسطه احتمالا ارزش معاملات فردا نسبت به امروز افزایشی را تجربه کند.

روند تغییرات روزانه شاخص کل و هم‌وزن بورس
روند تغییرات روزانه شاخص کل و هم‌وزن بورس

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....