تاریخ انتشار : شنبه 16 آذر 1398 - 0:24
کد خبر : 3425

پیش بینی برف و باران تا روز سه شنبه در اکثر مناطق کشور

پیش بینی برف و باران تا روز سه شنبه در اکثر مناطق کشور

هواشناسی ایران ۱۳۹۸/۰۹/۱۵| پیش بینی برف و باران تا روز سه شنبه در اکثر مناطق کشور سازمان هواشناسی از بارش برف، باران و تگرگ طی امروز تا سه شنبه آینده در اکثر مناطق کشور خبر داد و اعلام کرد:طی ۲ روز آینده خلیج‌فارس و دریای عمان مواج است.   به گزارش  اقتصاددان به نقل از 

هواشناسی ایران ۱۳۹۸/۰۹/۱۵| پیش بینی برف و باران تا روز سه شنبه در اکثر مناطق کشور

سازمان هواشناسی از بارش برف، باران و تگرگ طی امروز تا سه شنبه آینده در اکثر مناطق کشور خبر داد و اعلام کرد:طی ۲ روز آینده خلیج‌فارس و دریای عمان مواج است.

 

هواشناسی ایران 1398/09/15| پیش بینی برف و باران تا روز سه شنبه در اکثر مناطق کشور

به گزارش  اقتصاددان به نقل از  تسنیم، بر اساس تحلیل جدیدترین نقشه‌های سازمان هواشناسی امروز به دلیل گذر موجی از شمال کشور و جریانات شمالی روی دریای خزر بارندگی در این سواحل به ویژه نیمه غربی پیش‌بینی می‌شود.

از اواسط امروز با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب غرب کشور بارش‌ها نیز در این مناطق آغاز خواهد شد. بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف و در جنوب غرب گاهی رگباری به همراه رعد و برق پیش بینی شده است.

همچنین در برخی مناطق شمالسشرق کشور و دامنه‌های جنوبی ارتفاعات البرز نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

سازمازمان هواشناسی اعلام کرده از فردا شنبه با تقویت سامانه بارشی، گستره بارش‌ برف و باران کل نیمه غربی کشور و بخش‌هایی از جنوب و مرکز را در بر می‌گیرد. بارش در مناطق جنوب و جنوب غرب کشور به صورت رگبار گاهی رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ، وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف خواهد بود. شدت بارش‌های فردا در جنوب غر و غرب کشور در استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری،‌کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه در ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش بینی می‌شود.

روز یگشنبه در اکثر مناطق کشور آسمانی ابری همراه با بارش برف و باران و در مناطق جنوبی کشور رگبار و رعد و برق روی می‌دهد. روز دوشنبه ۱۸ آذر در استن‌های جنوبی کشور یعنی استان‌های هرمزگان، نیمه جنوبی فارس و بخش‌هایی از کرمان رگبار،‌رعد و برق و در بخش‌هایی از شمالشرق، شرق و جنوب شرق کشور نیز بارش پراکنده پیش بینی می‌شود، مجددا از اواخر وقت دوشنبه در غرب، شمالغرب و شمال کشور بارش‌ها آغاز می‌شود.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی روز سه شنبه هفته آنده بارش در استان‌های جنوبی تقویت شده و در مناطق غربی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور نیز بارندگی پیش بینی شده است.

همچنین از ظهر فردا و روز یکشنبه خلیج‌فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....