تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آذر 1399 - 19:08
کد خبر : 26175

پیش بینی بارش برف باران و سیلاب

پیش بینی بارش برف باران و سیلاب

پیش بینی سازمان هواشناسی برای یکشنبه ۹ آذر ۹۹؛ بارش‌ها تا روز یکشنبه در نیمه غربی کشور و استان‌های واقع در سواحل خزر ادامه دارد. اقتصاددان: بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی یکشنبه ۹ آذر در استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، شمال مرکز خلیج فارس، لرستان، ایلام، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و

پیش بینی سازمان هواشناسی برای یکشنبه ۹ آذر ۹۹؛ بارش‌ها تا روز یکشنبه در نیمه غربی کشور و استان‌های واقع در سواحل خزر ادامه دارد.

اقتصاددان: بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی یکشنبه ۹ آذر در استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، شمال مرکز خلیج فارس، لرستان، ایلام، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، کرمانشاه، همدان و مرکزی بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی، در مناطق جنوبی رعدوبرق، در مناطق مستعد تگرگ و در شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

علاوه بر مناطق ذکرشده در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

شدت بارش ها در کدام مناطق بیشتر خواهد بود؟

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شدت بارش‌های در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی خواهد بود. دوشنبه از شدت فعالیت سامانه بارشی در کل کشور کاسته می‌شود و در نوار شمالی بارش برف و باران و در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

از اواخر سه‌شنبه سامانه بارشی دیگری از سمت جنوب غرب وارد کشور و روز چهارشنبه در نیمه غربی کشور باعث بارندگی می‌شود. طی سه روز آینده خلیج فارس و دریای خزر مواج پیش‌بینی شده است.

بارش سیل‌آسا و برف در ارتفاعات، نیمی از کشور را در بر می‌گیرد

تا روز یکشنبه عبور امواج سرد از کشور رخ می‌دهد که همراه با ریزش هوای سرد شمالی، سبب می‌شود تا در نیمه غربی کشور و سواحل دریای خزر شاهد بارندگی باشیم.

کارشناس سازمان هواشناس گفت: آسمان تهران از عصر شنبه غروب بارانی می‌شود و بارش در تهران همراه با جاری شدن روان آب در معابر تا فردا شب ادامه دارد.

پیش بینی بارش برف در استان البرز

آسمان البرز یکشنبه مه آلود، رگبار شدید باران و بعضی ساعات بارش برف ، رعد و برق ، تگرگ و در ارتفاعات کولاک برف پیش بینی شده است .

روز دوشنبه بارش ها به صورت باران در البرز تا عصر ادامه می یابد و شب هنگام از میزان ابرها کاسته می شود.

دمای هوای امروز شنبه البرز بین چهار تا ۹ درجه بالای صفر ، روز یکشنبه بین چهار تا هشت درجه بالای صفر، دوشنبه بین صفر تا پنج درجه بالای صفر و روز سه شنبه بین یک تا ۶ درجه بالای صفر پیش بینی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....