تاریخ انتشار : یکشنبه 4 آبان 1399 - 21:13
کد خبر : 22994

پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال

پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال

 مسکن تا پایان سال گران نمی‌شود یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: قیمت مسکن تا پایان سال جهش چندانی ندارد و با رسیدن متوسط قیمت مسکن به متری ۲۴ میلیون تومان سازندگان از بازار مسکن عقب‌نشینی کرده‌اند. بررسی آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی حاکی از آن است در بازه زمانی مرداد ۹۲

 مسکن تا پایان سال گران نمی‌شود

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: قیمت مسکن تا پایان سال جهش چندانی ندارد و با رسیدن متوسط قیمت مسکن به متری ۲۴ میلیون تومان سازندگان از بازار مسکن عقب‌نشینی کرده‌اند.

بررسی آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی حاکی از آن است در بازه زمانی مرداد ۹۲ تا شهریور ۹۹ قیمت مسکن در تهران ۵۳۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ، مطابق جدیدترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن، متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲گانه تهران در شهریور ماه ۹۹ به ۲۴ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان رسیده است.

بر اساس گزارش این بانک متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران۲۴ میلیون تومان است که نسبت به مرداد ۹۹ و شهریور سال گذشته به ترتیب معادل ۵٫۱ و ۹۱٫۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد. آیا با توجه به کاهش قیمت دلار ضرب آهنگ افزایش قیمت مسکن تا پایان سال متوقف خواهد شد؟

سازندگان مسکن عقب‌نشینی کردند

یک کارشناس بازار مسکن معتقد است که قیمت مسکن تا پایان سال جهش چندانی ندارد؛ چرا که به اعتقاد او با رسیدن متوسط قیمت مسکن به متری ۲۴ میلیون تومان سازندگان از بازار مسکن عقب‌نشینی کرده‌اند.

منصور غیبی افزود: فعلا تقاضایی برای خرید خانه‌های کلنگی یا حتی کوچک متراژها نیز وجود ندارد. با افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن سازندگان خانه نیز برای خرید خانه‌ها کلنگی عقب‌نشینی کرده‌اند. معتقدیم چنانچه روند بازارهای موازی مسکن همانند بازار ارز، طلا و بورس روند نرمالی داشته باشد قیمت مسکن تا پایان سال جهش چندانی نخواهد داشت؛ این در حالی که ممکن است بالعکس این موضوع نیز محقق شود.

چه عواملی بر بازار مسکن اثرگذار است؟

فعالان بازار دو عامل را نقش مهمی در بالارفتن یا کاهش قیمت خانه می‌دانند. نخست آن که چنانچه قیمت دلار بعد از انتخابات آمریکا با جهش مواجه شود تاثیر بسزایی در قیمت کالاهایی همچون مصالح ساختمانی دارد و دوم روند میزان تقاضا. با توجه به تورم ماهانه قیمت مسکن چنانچه تقاضا برای خرید خانه‌های کوچک متراژ در روزهای پایانی سال افزایش یابد. قیمت خانه نیز مجدد افزایش خواهد یافت.

غیبی با تائید عوامل بالا بر افزایش قیمت مسکن گفت: اگر تا پایان سال بازار ارز مدیریت چندانی نشود و سو مدیریت‌ها منجر به تحریک بازارهای موازی مسکن شود، ممکن است در روزهای پایانی سال تقاضا برای خرید خانه‌های کلنگی افزایش یابد که همین مسئله دوباره جهش قیمت مسکن را به همراه داشته باشد.

حال به گفته فعالان بازار تا بعد از انتخابات آمریکا باید منتظر ماند و دید که آیا تصمیم‌سازان می‌توانند بازار ارز را آرام نگهدارند یا خیر؟

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....