تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 - 20:19
کد خبر : 21404

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۲۰ مهر ۹۹

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۲۰ مهر ۹۹

طلا ارزان می‌شود؟ نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: احتمالا نوسان قیمت طلا تا اعلام نتیجه انتخابات آمریکا ادامه دارد. بعد از آن قیمت طلا، وابسته به عملکرد بانک مرکزی در کنترل قیمت دلار است. چراکه انس جهانی نوسان چندانی ندارد و آنچه بازار طلای ایران را دچار نوسان می‌کند، نرخ دلار است.

طلا ارزان می‌شود؟

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: احتمالا نوسان قیمت طلا تا اعلام نتیجه انتخابات آمریکا ادامه دارد. بعد از آن قیمت طلا، وابسته به عملکرد بانک مرکزی در کنترل قیمت دلار است. چراکه انس جهانی نوسان چندانی ندارد و آنچه بازار طلای ایران را دچار نوسان می‌کند، نرخ دلار است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،  با نوسان قیمت دلار و عبور آن از کانال ۳۰ هزار تومان، قیمت طلا هم کمی افزایش یافت. اما قیمت سکه و طلا فردا ۲۰ مهر ماه چه می‌شود؟ آیا روند رشد قیمت طلا متوقف می‌شود؟

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: احتمالا قیمت طلا تا ۲۰ روز آینده که انتخابات آمریکا برگزار شود، ادامه‌ دارد. بعد از آن قیمت طلا در کنار فاکتورهای جهانی، به عملکرد بانک مرکزی و قیمت دلار در داخل بستگی دارد. چنانچه بانک مرکزی بازار ارز را کنترل کند قیمت طلا و سکه نیز ثابت می‌شود.

به گفته مسعود یزدانی در روزهای اخیر، افزایش تقاضا هم به افزایش قیمت طلا و سکه دامن زده است. متاسفانه به نظر می‌رسد سفته‌بازان وارد بازار طلا شده‌اند و مهم‌ترین متقاضی طلا و سکه هستند.

یزدانی افزود: در طول ۴۶ سال گذشته هیچ‌گاه بازار طلا را با این وضعیت ندیده بودیم. امروز تولیدکنندگان و فروشندگان طلا بدترین شرایط را تجربه می‌کنند.

او چالش این روزهای فعالان بازار طلا را نوسان قیمت دلار عنوان کرد و گفت: قیمت انس جهانی طلا نوسان چندانی ندارد. متاسفانه نوسان قیمت دلار فعالان بازار طلا را سردرگم کرده است.

انس جهانی چقدر گران شد؟

یزدانی با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: امروز انس جهانی طلا با ۴۲ دلار افزایش به قیمت هزار و ۹۳۰ دلار رسید. همچنین قیمت سکه طرح جدید با ۹۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز پنج‌شنبه با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. در عین حال سکه طرح قدیم با قیمت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شد. نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب با قیمت هشت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان داد و ستد شده است.

او با اشاره به قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به روز پنج‌شنبه گفت: روز پنج‌شنبه طلای ۱۸ عیار با قیمت یک میلیون و ۳۶۵ هزار تومان معامله شده است؛ این در حالی است که امروز قیمت طلا با ۵۵ هزار تومان افزایش به کانال یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسیده است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....