تاریخ انتشار : جمعه 2 مهر 1400 - 21:37
کد خبر : 61901

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته اول مهر

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته اول مهر

 طلا گران می‌شود؟ قیمت طلا در بازار ایران به دلیل نوسان انس جهانی طلا و قیمت دلار گران شد. نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران با اعلام این خبر گفت: چنانچه در هفته اول مهر نوسان قیمت دلار تداوم داشته باشد، احتمالا طلا و سکه یک تا دو درصد نوسان افزایشی دارد. طلا و سکه

 طلا گران می‌شود؟

قیمت طلا در بازار ایران به دلیل نوسان انس جهانی طلا و قیمت دلار گران شد. نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران با اعلام این خبر گفت: چنانچه در هفته اول مهر نوسان قیمت دلار تداوم داشته باشد، احتمالا طلا و سکه یک تا دو درصد نوسان افزایشی دارد.

طلا و سکه در بازار ایران گران شد. هر چند به دلیل افزایش قیمت طلا خریداران از این بازار عقب‌نشینی کردند و طلا نمی‌خرند. حتی دیگر نگاه سرمایه‌گذاری هم در این بازار وجود ندارد. فعالان بازار می‌گویند حتی این روزها فروش طلاهای خانگی هم زیاد شده است!

چرا انس جهانی طلا گران شد؟ پایین آمدن ارزش دلار در آستانه اعلام نتیجه اجلاس سیاست‌گذاری دو روزه بانک مرکزی آمریکا هم باعث تقویت قیمت جهانی طلا شد.

سایت اتحادیه طلا روز چهارشنبه نوشته بود: «قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، چهارشنبه در حالی رشد کرد که نگرانی از سقوط اورگرند، غول ساختمان‌سازی چین بازارهای مالی جهان را مضطرب نگاه داشته است.»

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،  نایب رئیس دوم اتحادیه طلا با اشاره به وضعیت بازار طلا  گفت: تقاضا برای خرید سکه کاهش چشمگیر داشته است. با افزایش میزان واکسیناسیون در کشور و همچنین ادامه مذاکرات بین‌المللی تقاضا را برای خرید طلا کاهش داد.

پیش‌بینی قیمت طلا در بلند مدت

محمد کشتی‌آرای توضیح داد: قاعدتا با اتمام پاندمی ویروس کرونا ارزش ریال تقویت می‌شود و کسب و کارها رونق می‌گیرد و طلا ممکن است ارزان شود اما بحث مذاکرات سیاسی میان ایران و آمریکا بر روند بازار طلا ایران اثر گذار است.

او ادامه داد: چنانچه دولتمردان بازار ارز را کنترل کنند و انس جهانی طلا نیز در نیمه دوم سال تغییرات چندانی نداشته باشد پیش‌بینی می‌شود در بلندمدت طلا ارزان شود. این در حالی است که اگر روند قیمت دلار افزایشی باشد و مذاکرات ناموفق باشد، طلا بین یک تا دو درصد گران می‌شود.

اواخر شهریور طلا در بازار ایران گران شد و فروش طلاهای خانگی هم زیاد شده است. مسعود ضرابی، رئیس اتحادیه طلای کرج گفته بود: « این روزها تنها مشتری طلاهای خانگی فروشندگان طلا هستند. پیش‌بینی می‌شود در هفته پایانی تابستان نوسان افزایشی قیمت طلا ادامه داشته باشد.»

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....