تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 - 21:43
کد خبر : 55067

پیش‌بینی بورس فردا ۶ مرداد

پیش‌بینی بورس فردا ۶ مرداد

 شاخص در محدوده مقاومت یک میلیون و ۳۰۰ باقی می‌ماند در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با نزول ۸ هزار و ۴۰۱ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۹۲۷ واحد رسید. کارشناسان عقیده دارند بازار فردا تحت تاثیر معاملات امروز با روند نزولی شاخص آغاز می‌شود.

 شاخص در محدوده مقاومت یک میلیون و ۳۰۰ باقی می‌ماند

در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با نزول ۸ هزار و ۴۰۱ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۹۲۷ واحد رسید. کارشناسان عقیده دارند بازار فردا تحت تاثیر معاملات امروز با روند نزولی شاخص آغاز می‌شود.

 بازار سهام در جریان معاملات امروز با نوسان شاخص همراه بود. در آغاز معاملات امروز ۵ مرداد شاخص روند صعودی داشت و بعد از گذشت چند ساعت روند نزولی شاخص شروع شد و در پایان معاملات شاخص کل حدود هشت هزار واحد افت کرد.

سقوط قیمت ۸۰ درصد بازار

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ،   در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، ۸۷ نماد رشد قیمت داشتند که ۶۵ نماد بورسی و ۲۲ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۳۶۶ نماد کاهش قیمت داشتند که ۲۵۶ نماد بورسی و ۱۱۰ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۱۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۸۰ درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج سهامداران

روز سه‌شنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۱۵۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام تاپیکو (شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۲۳ میلیارد تومان بود. پس از تاپیکو، فولاد (شرکت فولاد مبارکه) و ذوب (شرکت ذوب آهن اصفهان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.(منبع: اقتصادنیوز)

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه به شرایط نامنایب بازار امروز اشاره کرد و گفت: بازار امروز در شرایطی بود که شرایط مناسب برای ورود سهامداران  وجود نداشت.

او در ادامه گفت: می‌توان گفت امروز بازار در شرایط رسمی‌تری باز شد و نمادهای شاخص‌ساز در معاملات تاثیر داشتند. بازگشایی نمادهای بزرگی همچون شبندر، وتجارت و برخی دیگر از نمادهای شاخص‌ساز ورود موج جدیدی از نقدینگی به بازار را به همراه دارد. با توجه به برگزاری مجامع در چند وقت اخیر، می‌توان گفت روند بازار د حال تغییر است و اثرات برگزاری مجامع رفته رفته در بازار نمایان می‌شود.

عصاری به هفته پایانی دولت فعلی اشاره کرد و احتمال داد که در چند روز باقی مانده از دولت فعلی احتمال دارد عرضه‌هایی در بازار رخ دهد تا قدرت به دولت بعدی برسد. همچنین احتمال دارد در هفته آینده یک سری اصلاحات وجود داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه تصریح کرد: امروز به جر دو گروه کانی‌ها فلزی و پتروشیمی‌ها بازار در حالت منفی قرار داشت، که تحت تاثیر اخبار مجامع قرار داشتند.

علی عصاری به شروع دور جدید مذاکرات در هفته آبنده خبر داد و توضیح داد که شروع مذاکرات می‌تواند در بازار تاثیرات زیادی را داشته باشد. اگر باعث تغییرات نرخ دلار شود می‌تواند در بازار تاثیرات عمیق‌تری را داشته باشد.

سلمان نصیرزاده  درباره بازار فردا بیان کرد: بازار فردا در مرحله آغازین تحت تاثیر معاملات امروز با روند نزولی شاخص همراه است. به دلیل وجود بازار در مرحله مقاومت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد، پیش‌بینی می‌شود بازار فردا در همین کانال باقی بماند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....