او ادامه داد: «مقرر شد همه افراد مسوول، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در استان‌ها جلسات فوق‌العاده بگذارند و کارگروهی را مشخص کنند تا با موارد تخلف برخورد جدی‌تری داشته باشیم.»

به گزارش اقتصاددان به نقل از دنیای اقتصاد ،  وزیر کشور افزود: «پیشنهاد شده است با توجه به تعطیلی سه روز آخر هفته بتوانیم دو تا سه روز دیگر هم از ستاد کرونا مجوز بگیریم و یک تعطیلی در تهران و کرج داشته باشیم، اما تاکید می‌کنم دستورالعملی که در حوزه مدیریت کرونا صادر شده است برای شهرهای قرمز سفر ممنوع است.»

مسافرت انجام نشود

او تاکید کرد: «به نیروی انتظامی دستور داده شده علاوه‌بر جرایمی که در دستورالعمل وجود دارد، در هر کجا که با سفرها در جاده‌ها مواجه شویم حتما با عرض معذرت از خانواده محترم همه مسافران و رانندگان عزیز، نیروی انتظامی آنها را عودت خواهند داد.»وزیر کشور با تاکید بر سختگیرانه تر شدن مقررات کرونایی تاکید کرد: «از الان تذکر می‌دهیم در این چند روز مسافرت انجام نشود.»

واکسیناسیون ۶۰ سال به بالا

وزیر کشور اضافه کرد: «اینجا اعلام می‌کنم؛ مهم‌ترین و موثرترین راه برای مقابله با ویروس کرونا، رعایت پروتکل‌ها و دیگری بحث واکسن است. در حوزه واکسن هم نگرانی‌هایی که در جلسات قبل بود با توضیحاتی که دوستان ما در وزارت بهداشت دادند، اعلام شد ما برای تزریق دو دز واکسن برای سنین بالای ۶۰ سال به اندازه کافی واکسن تامین کرده‌ایم و با اعلام اینکه روزانه در ۸۰۰ مرکز تجمیعی واکسن تزریق می‌شود ظرف دو هفته تمام افرادی که بالای ۶۰ سال هستند حتما واکسن دریافت خواهند کرد.» او افزود: «این ادعای وزارت بهداشت است و گفتند دیروز هم بیشتر از سیصد هزار نفر را واکسن زده‌ایم. امیدواریم با این قولی که دادند این موضوع حاصل شود.» رحمانی‌فضلی تاکید کرد: «بعد از ۶۰ سال به بالا که در مناطق خاص و کرونایی بالای ۵۰ سال است، سراغ گروه‌های پرخطر و پرریسک می‌روند. این گروه‌ها شناسایی شده‌اند.» او ادامه داد: «با توجه به قولی که وزارت بهداشت داده همه گروه‌های پر خطر و پرریسک را ظرف یک ماه واکسن می‌زنند. با این حساب طبق گفته دوستان تا شهریور بایدواکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال و در مناطق خاص ۵۰ سال به بالا و گروه‌های پرریسک را تمام کرده باشیم.» وزیر کشور ادامه داد: «این می‌تواند گام بسیار موثری در جلوگیری از ابتلا به کرونا باشد، اما کسانی که واکسن می‌زنند باید همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنند. »

رحمانی‌فضلی افزود: «برخی از مردم بدون رعایت ثبت‌نام به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند که موجب ایجاد صف، ناراحتی و سختی و افزایش ابتلا می‌شود. فاصله بین اینکه با نوبت یا بدون نوبت بروند حداکثر یک هفته است.»

رکورد واکسیناسیون شکست

روابط عمومی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز گذشته، رکورد تزریق واکسن در کشور شکسته شد و به ۳۰۴ هزار و ۶۶۴ تزریق در یک روز رسید. براساس این گزارش، تاکنون شش میلیون و ۱۷۹ هزار و ۲۴۴ نفر دز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۲۶۸ هزار و ۸۲۶ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به هشت میلیون و ۴۴۸ هزار و ۷۰ دز رسید.

کرونا و مناسبت‌های مذهبی

او با تشکر از اصناف برای همکاری در زمینه مقابله با کرونا تصریح کرد: «ضمن عذرخواهی باید بگوییم همه این زحمات برای این است که یک منفعت بزرگ‌تری که جان، سلامت و امنیت مردم است را فراهم کنیم.» رحمانی‌فضلی با اشاره به اعیاد پیش رو همچون عید قربان و غدیر و ماه محرم افزود: «امروز (یکشنبه) مطرح شد که همان پروتکل‌هایی که سال قبل بوده امسال هم آن پروتکل‌ها را رعایت کنیم. همه ما تابع قانون هستیم و مصوبات ستاد، طبق فرمایش رهبر انقلاب، همانند مصوبات شورای‌عالی امنیت ملی است ‌و حکم قانون برای ما دارد. البته تلاش ما این است ظرفیت‌های مناسبی که اطمینان بخش باشد برای برگزاری مراسم‌ها ایجاد کنیم.»

فوتی‌های کرونا در تهران

محسن‌هاشمی، رئیس شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت کرونا در پایتخت گفت: «آمار فوتی‌های کرونا در تهران از مرز صد نفر عبور کرده و بر لزوم رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی تذکر ویژه می‌دهم.» همچنین از شنبه  تا یکشنبه ۲۷ تیرماه، و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۱۸۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۲ نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به سه میلیون و ۵۲۳ هزار و ۲۶۳ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت منتهی به ظهر دیروز، ۱۹۵ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸۷ هزار و ۱۶۱ نفر رسید. همچنین تا‌کنون سه میلیون و ۱۳۵ هزار و ۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. در حال حاضر، چهار هزار و ۳۰۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند. تاکنون ۲۵ میلیون و ۴۴ هزار و ۹۸۴ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۱۶۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۶۶ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۱۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع