تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 خرداد 1401 - 19:44
کد خبر : 89025

پیشروی همزمان قیمت دلار، سکه و طلا

پیشروی همزمان قیمت دلار، سکه و طلا

بازار ارز و طلا امروز شاهد پیشروی همزمان قیمت دلار متشکل، قیمت سکه و قیمت طلا بود. اقتصاددان: در بازار داخلی ایران امروز پنجشنبه ۵ خرداد ماه اظهارات نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره مذاکرات برجام انتظارات در بازار ارز و سکه را صعودی کرد. رابرت مالی روز گذشته اعلام کرد که چشم‌انداز دستیابی

بازار ارز و طلا امروز شاهد پیشروی همزمان قیمت دلار متشکل، قیمت سکه و قیمت طلا بود.

اقتصاددان: در بازار داخلی ایران امروز پنجشنبه ۵ خرداد ماه اظهارات نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره مذاکرات برجام انتظارات در بازار ارز و سکه را صعودی کرد.

رابرت مالی روز گذشته اعلام کرد که چشم‌انداز دستیابی به توافق با ایران، در بهترین‌ حالت ضعیف بوده و واشنگتن آماده تشدید تحریم‌ها علیه تهران است و تحریم های امریکا علیه ایران باعث بدبینی معامله گران نسبت به توافق هسته ای شد.

از طرفی هم سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که اگر ایران به خواسته‌های فرابرجامی خود ادامه دهد، توافقی در وین حاصل نخواهد شد.

وزیر خارجه ایران هم در مجمع جهانی اقتصاد در «داووس» سوئیس درباره برجام گفت: ایران ابتکارات متعددی را روی میز گذاشته و اخیراً ابتکار جدیدی را روی میز گذاشتیم ولی احساس می‌کنیم بایدن دچار بی‌تصمیمی شده است و ما نسبت به تضمین‌های اقتصادی هنوز به نقطه اطمینان از سوی آمریکا نرسیدیم.

مجموع این اخبار موجب شد دلار در تهران به سمت مرز مقاومتی حرکت کند و به تبع آن قیمت طلا و سکه افزایش پیدا کند .

قیمت سکه بالای مرز مقاومتی

قیمت اونس طلا عصر امروز پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ در مقایسه با روز گذشته تقریبا ثابت بود و با ۱۸۴۵ دلار معامله شد .

قیمت طلا ۱۸ عیار در زمان نوشتن این گزارش ۱ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۳۰۰ تومان بود که نسبت به روز چهارشنبه ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان بالاتر بود. سکه بازان هم امروز با قدرت به سمت مرز مقاومتی ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حرکت کردند.

قیمت سکه در ابتدای معاملات نقدی امروز تقریبا ۱۴۰ هزار تومان گران تر از دیروز بود و با ۱۴ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه در ساعاتی بالای ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد اما در نهایت بر روی همین مرز ایستاد . این قیمت نسبت به روز گذشته تقریبا ۱۵۰ هزار تومان بالاتر بود.

قیمت دلار صرافی و متشکل بالا رفت

قیمت فروش دلار صرافی ملی هم امروز رشد را تجربه کرد. اسکناس آمریکایی در صرافی ملی صبح امروز ۲۵ هزار و ۸۸۴ تومان بود که نسبت به روز پیش ۶۶ تومان بالاتر بود. در نیمه روز قیمت دلار صرافی دوباره افزایش یافت و به محدوده ۲۵ هزار و ۸۹۳ تومان رسید که در مقایسه با دیروز ۷۵ تومان رشد را نشان می دهد .

قیمت دلار متشکل هم در ابتدای معاملات نقدی امروز ۲۵ هزار و ۷۵۰ تومان بود و در در نیمه ظهر به ۲۵ هزار و ۷۶۴ تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۷۱ تومان افزایش پیدا کرده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....