تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 تیر 1401 - 20:31
کد خبر : 93577

پیش‌بینی ناامیدکننده درباره رونق ابراقتصادهادر ۲۰۲۳

پیش‌بینی ناامیدکننده درباره رونق ابراقتصادهادر ۲۰۲۳

راب ساببارامن و سی یینگ تو در یادداشتی تحقیقاتی اعلام کردند که این کارگزاری انتظار دارد، منطقه یورو، بریتانیا، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و کانادا به همراه ایالات‌متحده وارد رکود شوند. اقتصاددان: بانک‌های مرکزی که به دنبال بازگرداندن اعتبار کنترل تورم خود هستند احتمالا با سیاست‌های سخت‌گیرانه، دچار اشتباه فاحشی می‌شوند، این اشتباهات می‌تواند موجب

راب ساببارامن و سی یینگ تو در یادداشتی تحقیقاتی اعلام کردند که این کارگزاری انتظار دارد، منطقه یورو، بریتانیا، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و کانادا به همراه ایالات‌متحده وارد رکود شوند.

اقتصاددان: بانک‌های مرکزی که به دنبال بازگرداندن اعتبار کنترل تورم خود هستند احتمالا با سیاست‌های سخت‌گیرانه، دچار اشتباه فاحشی می‌شوند، این اشتباهات می‌تواند موجب تداوم رکود در ۲۰۲۳ شود.

راب ساببارامن و سی یینگ تو تاکید کردند: علائم فزاینده مبنی بر ورود اقتصاد جهانی به کندی رشد همزمان، به این معنی که کشورها دیگر نمی‌توانند برای رشد به بازگشت صادرات متکی باشند ما را بر آن داشت تا رکودهای متعدد را پیش‌بینی کنیم. در این یادداشت آمده است که احتمالا نرخ تورم بالا ادامه خواهد داشت زیرا فشار قیمت‌ها فراتر از کالاها به اقلام خدماتی، اجاره‌ها و دستمزدها گسترش یافته است، با این حال باید تاکید کرد که عمق رکود در بین کشورها متفاوت خواهد بود.

اکوایران در ادامه مطلب آورده است: نومورا در ایالات‌متحده، یک رکود کم عمق اما طولانی پنج فصلی را از سه ماهه پایانی سال جاری پیش‌بینی می‌کند. به گفته اقتصاددانان، اگر روسیه به‌طور کامل گاز اروپا را قطع کند، رکود در اروپا می‌تواند بسیار عمیق‌تر شود و رقم رشداقتصادی ایالات‌متحده و منطقه یورو در سال ۲۰۲۳ را به میزان یک درصد کاهش دهد. به گفته آنان، برای اقتصادهای متوسط ازجمله استرالیا، کانادا و کره جنوبی اگر افزایش نرخ بهره باعث رکود مسکن شود، خطر رکودهای عمیق‌تر از پیش‌بینی‌های کنونی وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....