تاریخ انتشار : یکشنبه 1 خرداد 1401 - 20:24
کد خبر : 88561

پیش‌بینی عجیب از حباب بیت کوین و طلا

پیش‌بینی عجیب از حباب بیت کوین و طلا

بی ثباتی اخیر در بازار ارزهای دیجیتال که به واسطه افزایش نرخ بهره و تورم بالا در کشورهای مختلف رخ داده است، سبب شده بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان سقوط بازار کریپتوکارنسی را در سال ۲۰۲۲ پیش بینی کنند. هری دنت، اقتصاددان مشهور و بنیان‌گذار HS Dent Publishing که سابقه پیش‌بینی بحران‌های مالی اخیر را

بی ثباتی اخیر در بازار ارزهای دیجیتال که به واسطه افزایش نرخ بهره و تورم بالا در کشورهای مختلف رخ داده است، سبب شده بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان سقوط بازار کریپتوکارنسی را در سال ۲۰۲۲ پیش بینی کنند. هری دنت، اقتصاددان مشهور و بنیان‌گذار HS Dent Publishing که سابقه پیش‌بینی بحران‌های مالی اخیر را در کارنامه خود دارد، در رابطه با چشم‌انداز طلا، بازار سهام و بیت کوین برآورد جدیدی اعلام کرده است.

او سقوط فعلی بازار سهام را در ماه ژانویه و پیش از وقوع تنش‌های نظامی میان روسیه و اوکراین پیش‌بینی کرده بود. حالا دنت معتقد است سقوط بازار سهام شروع شده است و ما در روزهای آغازین ریزش و رکود آنها هستیم و شاهد ریزشی بلندمدت خواهیم بود.

سرنوشت بیت کوین چگونه خواهد شد؟

به گفته دنت، وضعیت فعلی در بازار رمزارزها منجر به سقوط آنها خواهد شد و او هشدار داده بیت کوین می‌تواند تا حوالی ۳۰۰۰ دلار هم کاهش قیمت را تجربه کند و در میانه این مسیر در دوره رونق ممکن است رشد قیمتی را تا حوالی ۵۰ هزار دلار هم تجربه کند.

بنظر این اقتصاددان فارغ التحصیل شده از دانشگاه هاروارد، بیت کوین می‌تواند به ۳۰۰۰ یا ۷۰۰۰ دلار کاهش پیدا کند و سپس در رونق جهانی بعدی که تا سال ۲۰۳۷ رخ خواهد داد به نیم میلیون تا یک میلیون دلار برسد. بنابراین اگر به این هدف در این بازار مانده‌اید نیاز است صبر بسیار بالایی به اندازه یک عمر داشته باشید.

دنت معتقد است در شرایط کنونی که پس از تجربه‌ حباب مالی ۲۰۰۸ بزرگتری حباب بازارهای مالی است، فقط چاپ پول امکان‌پذیر نیست و همچنین کشورها نیاز به استانداردهای جدیدی دارند و در افق بلندمدت به سوی دارایی‌های دیجیتال خواهند رفت.

جهان در دراز مدت عاشق بیت کوین و ارزهای دیجیتال خواهد شد. بیت کوین استاندارد جهانی دیجیتالی جدیدی برای پول خواهد بود. با وجود اینکه هنوز این اتفاق رخ نداده است ودلایل متعددی را برای این موضوع می‌توان مطرح کرد. به طور مثال این رمز دارایی به اندازه کافی هنوز بزرگ نیست و به صورت گسترده میان مردم پذیرفته نشده است اما این اتفاق خواهد افتاد.

رکود بزرگ در انتظار بازارهای جهانی

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ،  این اقتصاددان بر این باور است رکود مالی فعلی بازارها بزرگترین رکود تاریخ خواهد بود؛ او این پیش‌بینی را در ژانویه گذشته انجام داده است. او گفته لود اولین سقوط در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ رخ می‌دهد و حالا مدعی است در حال حاضر داریم این اتفاق را تجربه می‌کنیم. از زمان انجام این پیش بینی، بازارها به طرز قابل توجهی بدتر شده است.

با این وجود زمانی که او این پیش‌بینی را انجام داد، حمله روسیه به اوکراین را به حساب نیاورده بود. دنت معتقد است هنگامی که قیمت‌ها به شکلی افسارگسیخته در حال رشد هستند، مردم باید متوجه این موضوع شوند که جایی مشکل وجود دارد و می‌بایست در ارزش‌گذاری‌های خود تجدید نظر کنند.

فدرال رزرو می‌تواند جلوی رکود را بگیرد ؟

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود با رسانه کیتکو به این موضوع اشاره داشت که بازارها به ویژه بازار سهام به اوج خود رسیده است و تا سال ۲۰۲۴ بازار نزولی را تجربه خواهیم کرد و به عقیده وی فدرال رزرو در این رابطه کاری نمی‌‌تواند انجام دهد. مردم اکنون فکر می‌کنند بازار تنها می‌تواند روند صعودی داشته باشد. اما بازار مردم را شوکه خواهد کرد. تاریخ نشان داده است در عرض چند ماه اول شروع ریزش بازار می‌تواند سقوط ۴۰ درصدی هم داشته باشد.

دنت توضیح داد که چاپ پول فدرال رزرو اقتصاد را تاکنون حفظ کرده است. با این حال زمانی که سقوط رخ دهد، بدتر از آن چیزی خواهد بود که مردم تصور می‌کنند.

وی پیش‌بینی‌های خود را بر اساس روندهای رفتار عموم معامله‌گران بنا می‌کند و عقایدی درباره معامله‌گران سن بالای بازار سهام که بیبی بومر (Baby Boomer) نامیده می‌شوند دارد. دنت معتقد است که با مرگ بیبی بومرها که عموما ۵۷ تا ۷۶ سال سن دارند و خروج آنها از معاملات، بازارها در آستانه ورود به دوره تورم منفی قرار می‌گیرند.

این اقتصاددان می‌گوید ما هرگز نسل کوچک‌تر را ندیده‌ایم که از نسل بزرگ‌تر پیروی کند. بیبی بومرها بزرگترین رونق تاریخ را از سال ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۷ ایجاد کردند. وی همچنین معتقد است که اوراق قرضه بلندمدت خزانه‌داری ایالات متحده بهترین عملکرد را خواهد داشت و همچنین قیمت طلا کاهش خواهد یافت.

پیش بینی او در رابطه با طلا این است طلا دارایی است که دچار حباب قیمتی شده و همه دارایی‌های مالی که حباب دارند سقوط خواهند کرد. در یکی دو سال آینده، طلا به ۹۰۰ الی ۱۰۰۰ دلار کاهش خواهد یافت.

اما همچنان می‌توان دید که سخت‌ترین عقیده را دنت در رابطه با بیت کوین دارد و معتقد است حباب تشکیل شده در این دارایی نسبت به سایر دارایی‌ها بسیار بزرگتر است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....