تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 - 14:50
کد خبر : 68160

پکن همه عناصر لازم برای برگزاری المپیک موفق را آماده کرده است

پکن همه عناصر لازم برای برگزاری المپیک موفق را آماده کرده است

بر اساس گزارش‌ها، بریتانیا در حال مذاکره با سایر اعضای اتحاد پنج چشم از جمله کانادا، استرالیا و نیوزلند درباره تحریم دیپلماتیک بازی‌ها است.

پکن همه عناصر لازم برای برگزاری المپیک موفق را آماده کرده است_fororder_src=http%3A%2F%2Fp2.itc.cn%2Fimages01%2F20210720%2F3adfb94ff8e64c6cb13f78acbaf88866.jpeg&refer=http%3A%2F%2Fp2.itc
بر اساس گزارش‌ها، بریتانیا در حال مذاکره با سایر اعضای اتحاد پنج چشم از جمله کانادا، استرالیا و نیوزلند درباره تحریم دیپلماتیک بازی‌ها است.

جائو لی جیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در جلسه مطبوعاتی روز دوشنبه با تاکید بر تعهد چین به برگزاری یک المپیک زمستانی ایمن و جذاب با تمرکز بر بازیکنان از سراسر جهان، گفت: چین با هرگونه تلاش برای سیاسی کردن رویدادهای ورزشی بین‌المللی که برخلاف روح المپیک عمل کند، مخالف است.

کمیته بین المللی المپیک اعتماد خود را به این رویداد نشان داده است. توماس باخ، رئیس این کمیته هنگام سخنرانی در چهلمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا در دبی امارات گفت که پکن به عنوان اولین شهر جهان که میزبان بازی‌های المپیک تابستانی و زمستانی است، تاریخ ساز خواهد شد، زیرا همه عناصر برای میزبانی بازی‌های المپیک تابستانی و زمستانی وجود دارد تا پکن بتواند بازی‌های المپیک زمستانی «موفقی» را ارائه دهد. باخ گفت پکن چشم انداز ورزش‌های زمستانی را برای همیشه تغییر خواهد داد.

بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن یک پروژه انتقال نیرو افتتاح کرده است که برق سبز تولید شده توسط انرژی‌های بادی و خورشیدی را از مناطق اطراف به پکن می‌آورد.

انتظار می‌رود با راه‌اندازی شبکه جانگ‌بِی به عنوان اولین شبکه برق ۵۰۰ کیلوولتی جهان با جریان مستقیم انعطاف‌پذیر، این بازی‌ها اولین از نوع خود در تاریخ المپیک باشند که با انرژی ۱۰۰ درصد پاک تغذیه می‌شوند.

در تمام رویدادهای یخی، کل فرآیند ساخت یخ از دی اکسید کربن استفاده می کند و انتشار کربن را به صفر نزدیک می کند. این فناوری برای اولین بار است که در تاریخ بازی‌های المپیک بطور گسترده بکار برده شده است.

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین دریافت که سیستم برف‌سازی مصنوعی بازی‌های المپیک زمستانی پکن، که بطور اغراق آمیزی توسط رسانه‌های غربی به‌عنوان «هزینه هنگفت برای ‌محیط زیست» مطرح شده است، از پیشرفته‌ترین تجهیزات جهان استفاده کرده که مشخصه آن کارایی بالای آن در حفاظت از آب است و به آن امکان می‌دهد تا بهره وری مناسبی در حفاظت از آب داشته باشد و بالاترین راندمان برف سازی را مطابق با پویایی محیط بیرونی حفظ کند.

پیگیری مفاهیم سبز بودن، صرفه جویی در انرژی و پایداری در بازی های المپیک تا حد زیادی گسترش یافته است، زیرا همه مکان ها از فضاهای مسکونی بازیکنان گرفته تا مناطق مسابقه بر اساس ایده حفاظت از محیط زیست محلی ساخته شده اند و در عین حال برای به حداکثر رساندن بازیافت منابع تلاش شده است.

جائو جی شنگ یک استاد کالج تربیت بدنی و ورزش در دانشگاه تربیت معلم پکن گفت: «من معتقدم این نوع تلاش که برای برگزاری یک رویداد ورزشی بین المللی سبز و پایدار اختصاص داده شده، هرگز در بازی‌های المپیک قبلی دیده نشده است، و به همین دلیل است که باخ گفت بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن چشم انداز ورزش های زمستانی را برای همیشه تغییر خواهد داد.»

از ۲۸ اکتبر، بازسازی استادیوم ملی کامل شده است. این استادیوم که به لانه پرنده نیز معروف است، میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۲ خواهد بود. به گفته دینگ، هشت مکان مسابقه دیگر، ۱۶ مکان غیر رقابتی و ۳۱ زیرساخت پشتیبانی در پکن و همچنین مناطق مسابقات یانچینگ، همگی تکمیل شده و مورد استفاده قرار گرفته اند.

مقامات پکن روز دوشنبه اعلام کردند با وجود گزارش برخی موارد مثبت کووید-۱۹ در طول این رویدادها، اما رویدادهای آزمایشی در حال انجام است و تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند. جام جهانی سورتمه‌سواری فدراسیون بین‌المللی سورتمه‌سواری در آخر هفته در یان چینگ برگزار شد، و این اولین باری بود که منطقه مسابقات یان چینگ رقابتهای آزمایشی را با بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده در این محل انجام داد.

خط راه آهن سریع السیر پکن و جانگ‌جیاکوئو کار متصل کردن شهرهایی که بطور مشترک میزبانی المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن را بر عهده دارند، انجام میدهد و همچنین اولین راه آهن هوشمندی در جهان است که سرعت آن به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

به گفته مقامات حمل و نقل پکن، علاوه بر این، پکن علائم جاده ای و ترافیکی ویژه بازی های المپیک زمستانی را در هفت بزرگراه در داخل شهر به طول ۲۰۵٫۶ کیلومتر نصب خواهد کرد.
ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....