تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 خرداد 1400 - 12:21
کد خبر : 50436

 پولشویی در اروپا تداول یا تطاول؟

 پولشویی در اروپا تداول یا تطاول؟

  پولشویی نامی است که به مراحلی که برای پنهان کردن منبع درآمد غیرقانونی برداشته شده است، دلالت دارد. مجرمانی که از طریق فعالیت های غیرقانونی پول نقد به دست می آورند نمی توانند کاری با آن پول انجام دهند مگر اینکه بتوانند با عبور از تجارت مشروع، منشا پول غیرقانونی (پول نقد) را پنهان

 

پولشویی نامی است که به مراحلی که برای پنهان کردن منبع درآمد غیرقانونی برداشته شده است، دلالت دارد. مجرمانی که از طریق فعالیت های غیرقانونی پول نقد به دست می آورند نمی توانند کاری با آن پول انجام دهند مگر اینکه بتوانند با عبور از تجارت مشروع، منشا پول غیرقانونی (پول نقد) را پنهان کنند و به این ترتیب پولشویی شکل می گیرد.  در این میان نقش خطر پذیری قاچاقچیان پول در روند واریز حسابهای مالی قابل توجه است.  قاچاقچی  پول در اصطلاح شخصی است که پول به دست آمده غیرقانونی را به نیابت از دیگران دریافت و انتقال می دهد. این  قاچاقچیان ممکن است در ازای مشارکت خود کمیسیون دریافت کنند یا نکنند. آنها سالهاست که در تقلب و پولشویی نقش مهمی داشته اند.  بعضی از این قاچاقچیان می دانند که نقش اصلی را در یک پروژه طرح غیرقانونی بازی می کنند، در حالی که برخی دیگر از این افراد از این مساله آگاهی ندارند یا صرفاً به آن مشکوک هستند.  با ظهور فناوری ها و روش های جدید، حاملین پول و سازمان های جنایی از سیستم نوینی برای کلاهبرداری از سواستفاده از مردم بهره می برند.  حامیان پول به صورت ناآگاهانه و  احتمالاً از طریق آگهی های شغلی آنلاین و ایمیل های ناخواسته جذب می شوند.  عناوین شغلی ممکن است شامل “خریدار رمز ” ، “نماینده پردازش پرداخت” یا “عامل انتقال پول” باشد.  همچنین ممکن است سوژه ها از طریق کلاهبرداری ها و قرعه کشی استخدام شوند.

همچنین ممکن است این طعمه ها از طریق کلاهبرداری های عاشقانه و قرعه کشی جذب شوند.  قاچاقچیان بعضا ناآگاه، بزرگسالانی آسیب پذیر هستند که غالباً پیر، تنها و بصورت بالقوه از نظر مالی در مضیقه هستند.  کلاهبرداران از طریق سایت های دوست یابی آنلاین ، سایت های شبکه های اجتماعی و / یا وب سایت های تبلیغات شغلی که مدتها مورد هدف مجرمان سایبری قرار گرفته است ، با این افراد ارتباط برقرار می کنند.  این وب سایت ها برای سرقت اطلاعات توسط بدافزارها هدف قرار می گیرند و برای استخدام حامل و توزیع بدافزار استفاده می شوند.  پیکربندی بدافزار Zeus که اخیراً توسط تیم امنیتی IBM تجزیه و تحلیل شده است ، از طریق تزریق HTML برای تبلیغ یک سایت استخدام قاطر هنگام مراجعه قربانی به CareerBuilder.com استفاده می کند.  احتمالاً هزاران متقاضی کار را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

کلاهبردار، در نقش یک شکارچی، سعی می کند بر اساس دروغ، با قربانی رابطه برقرار کند.

طرح هایی که شرکت کنندگان ناآگاه را هدف قرار می دهند، معمولاً بر کلاهبرداری در شغل و رابطه متمرکز هستند.  در برهه ای از زمان ، قربانیان این طرح ها (به ویژه کلاهبرداری های استخدامی) ممکن است به یک حامل حرفه ای و یا حداقل نیمه مشکوک بودن آنها تبدیل شوند.  آنها می دانند که ممکن است بخشی از یک طرح غیرقانونی باشند اما به دلیل شرایط شخصی همچنان به کسب درآمد ادامه می دهند.

بررسی های اخیر نشان می دهد که گله داران قاطر پول(اصطلاح کلاهبرداران ) ، افرادی هستند که در استخدام و سازماندهی فعالیت قاطر تخصص دارند ، شروع به استفاده از برنامه Visa Waiver Waiver (VWP) دولت ایالات متحده برای فعالیت های غیرقانونی خود می کنند.

وی.دبلیو.پی یک توافق نامه بین المللی بین ۳۸ کشور است.  وزارت امور خارجه ایالات متحده اظهار داشت که در حال حاضر به شهروندان کشورهای شرکت کننده اجازه می دهد در صورت داشتن شرایط خاص ۹۰ روز یا کمتر بدون ویزا به ایالات متحده سفر کنند.  مسافران باید واجد شرایط استفاده از VWP باشند و قبل از سفر دارای یک سیستم الکترونیکی معتبر برای تأیید مجوز سفر باشند.  VWP به منظور گردشگری و فعالیتهای خاص تجاری اجازه سفر به ایالات متحده را می دهد.

فعالیت قاطر VWP در سال های گذشته مشاهده شده است.  این فعالیت ، تا به امروز ، شامل جوانان بزرگسال از کشورهای VWP است که برای سفر به ایالات متحده و باز کردن حساب سپرده جذب می شوند.  به محض ورود، قاطرها چندین حساب بانکی را در ۶موسسات مالی مختلف به نام واقعی خود باز می کنند و سپس اطلاعات حساب بانکی را به دست اندرکاران آنها می دهند.

این طرح معمولاً شامل واریز وجه وجه الکتریکی به حساب قاطر است ، اما از آن برای واریز چک های بازپرداخت مالیات بدست آمده از طریق طرح های کلاهبرداری بازپرداخت مالیات نیز استفاده شده است.  قاطرها می دانند که درگیر یک پروژه غیرقانونی هستند ، اما احتمالاً کاری را که انجام می دهند غیرقانونی نمی دانند.  علاوه بر این ، آنها معتقدند – یا به آنها گفته شده است – که آنها پس از بازگشت به کشورشان از عهده اجرای قانون آمریکا خارج هستند.

موبایل پول بررسی دیگر، ظهور دیگر روش مربوط به قاطر پول و دستگاه های تلفن همراه است.  اطلاعات کمی در مورد این روند وجود دارد ، اگرچه مطمئناً در حال افزایش است.  مفهوم قاطر پول سیار طی چند سال آینده به فضای کلاهبرداری و پولشویی پول راه خواهد یافت ، موسسات مالی باید به آنها پاسخ دهند.

بدیهی است که مصرف کنندگان توانایی انجام معاملات بانکی را بر روی دستگاه های تلفن همراه خود دارند.  بررسی داده های مربوط به پذیرش بانکداری تلفن همراه از هیئت مدیره ذخیره فدرال ایالات متحده به موارد زیر پی برد:

سی و سه درصد از کل دارندگان تلفن همراه و ۵۱ درصد از همه دارندگان تلفن های هوشمند در سال گذشته از بانکداری تلفن همراه استفاده کرده اند.

_۱۲درصد از دارندگان تلفن های همراه که از بانکداری تلفن همراه استفاده نمی کنند ، فکر می کنند در سال آینده استفاده کنند.

_نود و سه درصد از بانکداری تلفن همراه برای بررسی موجودی استفاده می کنند.

_پنجاه و هفت درصد از بانکداری تلفن همراه برای انتقال پول بین حساب ها استفاده می کنند.

_چهل و پنج درصد در سال گذشته چک را واریز کرده اند ، در حالی که این میزان در سال ۲۰۱۶ تنها ۲۱ درصد بوده است.

_هفده درصد از تلفن خود را برای پرداخت در یک سال گذشته استفاده کرده اند.

_شصت و شش درصد از پرداخت های تلفن همراه پرداخت قبض از طریق یک سیستم بانکی آنلاین بوده است.

تاریخچه اخیر نشان داده است که مجرمان اینترنتی به طرز ماهرانه ای از فن آوری ها و روندهای جدید سازگار و بهره برداری می کنند.  همانطور که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای از فن آوری بانکداری تلفن همراه استفاده می کنند ؟، طبیعتاً تقاضا برای انجام انواع بیشتری از معاملات از طریق دستگاه همراه آنها وجود خواهد داشت.  موسسات مالی تلاش خواهند کرد تا مشتریان بتوانند هر کاری را که از هم اکنون می توانند در یک شعبه فیزیکی انجام دهند، از طریق تلفن همراه انجام دهند.  تجربه مشتری و هزینه کمتر معاملات باعث پیشرفت خواهد شد.

این فناوری احتمالاً روند قاطر پول را تغییر نخواهد داد.  با این حال، ممکن است کار سندیکاهای جنایی را آسان کند.  آنها توانایی ایجاد حساب های جدید از طریق کانال تلفن همراه را دارند تا اینکه قاطر پول به طور فیزیکی وارد شعبه شود.  این امر از طریق تعامل انسانی، تشخیص احتمالی افتتاح حساب های مشکوک را از بین می برد.

امکان افتتاح حساب و هدایت کلیه معاملات دیگر از طریق کانال تلفن همراه سرعت فعالیت گروه های جنایی را افزایش می دهد.  این به آنها انعطاف بیشتری در نحوه ارتباط و تعامل با قاطرها می دهد.

ممکن است حدس بزنید که افزایش پیشنهادات معاملات تلفن همراه ممکن است نیاز گروه های جنایی و گله داران را برای استخدام قاطر پول از بین ببرد.  اگر حساب های جدید باز شود و سایر معاملات از طریق تلفن همراه انجام شود، چرا به یک قاطبه پول نیاز است؟  حساب ها را می توان با نام های جعلی با اعتبار جعلی مانند امروز باز کرد ، اما از سیستم عامل تلفن همراه.  انتقال وجوه الکترونیکی می تواند از طریق موسسه مالی به شخص ثالث از طریق دستگاه همراه انجام شود.  هرچه تعامل انسانی کمتری لازم باشد ، انعطاف بیشتری برای مجرم فراهم می شود.

پیش بینی روشهایی که بانکداری سیار توانایی گروههای جنایتکار را برای ارتکاب کلاهبرداری و پولشویی از طریق استفاده از قاطر پول فراهم می کند ، چالش برانگیز است.  آنچه بر اساس شواهد گذشته شناخته شده است ، انطباق و بهره برداری آنها از فناوری ها و خدمات جدید است.

در زمینه اولویت های انطباق ، شرکت ها به طور معمول پرداخت های شخص ثالث را به عنوان یک فعالیت پر خطر تلقی نمی کنند.  با این حال ، با افزایش تمرکز بر عواید غیرقانونی و تشدید الزامات تأمین مالی مالی تروریسم، شرکت ها باید روی این موضوع تمرکز کنند.

بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ گروهی از قاچاقچیان مواد مخدر مستقر در فلوریدا که به یک کارتل مکزیکی وابسته بودند ، پول نقد کثیف خود را با واریز به حساب در شعبه محلی یک بانک ملی پولشویی می کردند.  تأمین کنندگان مستقر در تگزاس، (قاچاقچیان) پول را از حساب به عنوان پول نقد برداشتند و به پیک هایی که آن را به مکزیک قاچاق کردند ، تحویل می دادند.

از آنجایی که بانک های جهانی سعی می کنند تعهدات قانونی و نظارتی خود را انجام دهند تا از کمک به قاچاقچیان مواد مخدر و سایر مجرمان برای شستن دستاوردهای ناشایست جلوگیری کنند ، یکی از دلهره آورترین آنها برخورد با سپرده های نقدی است ، به ویژه آنهایی که مردم به حساب دیگران می آورند.

دلایل موجهی وجود دارد که سپرده های نقدی شخص ثالث را به اشتراک می گذارند ، مانند اینکه والدین پول خود را با فرزندان تقسیم می کنند یا مدیران بانکی دریافت های بانکی را انجام می دهند ، “۹۹ درصد” این معاملات بالاتر از حد مجاز است ، بقیه ، هرچند تعداد اندکی ، به کارتل های مواد مخدر اجازه می دهند  جان توبون ، دستیار عامل ویژه مسئول تحقیقات امنیت داخلی ICE در میامی ، در مصاحبه ای گفت که به راحتی پول را به داخل و خارج از کشور منتقل می کنیم.  توبون ، که نقشی اساسی در تلاش های ایالات متحده برای مبارزه با پولشویی کارتل دارد ، ترجیح می دهد بانک ها اجازه معاملات را نگیرند.

از نقطه نظر خطر – نه تنها پولشویی ، بلکه  قرار گرفتن بانک در مرکز نظارتی وزارت دادگستری  (بانک هایی که به سپرده های نقدی شخص ثالث اجازه می دهند؟عدم رعایت BSA به میزان قابل توجهی منجر می شود  مجازات های مدنی و کیفری.  در سال ۲۰۱۲ ، HSBC پس از ضعف در برنامه ضد پولشویی به کارتل های مواد مخدر برای شستن صدها میلیون دلار ، با مقامات ایالات متحده به توافق نامه ۱/۹ میلیارد دلاری پرداخت.

از بین چهار بانک بزرگ ایالات متحده ، JPMorgan Chase & Co تصمیمی گرفت که این گونه سپرده ها را به خطر بیندازد و اجازه نمی دهد اشخاص ثالث پول نقد را به حساب های شخصی مشتریان واریز کنند.  این امر مستلزم شناسایی هرکسی است که ارز را به یک حساب تجاری وارد می کند ، سیاست J.P.Morgan در حالی اعمال شد که تحت دو دستور رضایت نظارتی و یک توافق تعقیب تعقیب قضایی با وزارت دادگستری به دلیل ادعاهای فاقد ادعای برنامه ضد پولشویی در حالی که سه غول بانکی دیگر ایالات متحده فعالیت می کردند ، انجام شد.  – Bank of America ، Citi و Wells Fargo – اشاره کردند که موسسات آنها کنترل های مناسبی را برای کنترل ریسک و مطابقت با BSA اعمال کرده اند.  همه از افشای جزئیات کنترل موسسات خود که متمرکز بر سپرده های نقدی شخص ثالث است ، خودداری کردند و برخی اظهار نگرانی کردند که مجرمان ممکن است از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنند.

 

هنگامی که بانک ها هرگونه معامله ای را که به نظر می رسد در ارتباط با فعالیت غیرقانونی است مرتبط می دانند ، آنها را از طریق به اصطلاح گزارش های معامله مشکوک (STR) یا گزارش های فعالیت مشکوک (SAR) به FIU(واحد اطلاعات مالی) نسبی گزارش می کنند و سپس در اختیار مقامات اجرای قانون قرار می گیرند.

به زبان ساده، معاملات مالی شامل مشکوک به درآمد حاصل از فعالیت غیرقانونی یا تسهیل فعالیت غیرقانونی ، خطرات قابل توجهی در مورد پولشویی ایجاد می کند.

شرکت هایی که برای فاکتورها پرداخت می کنند باید بررسی کنند که چه کسی به شرکت پول پرداخت می کند و اطمینان حاصل کند که آنها یک طرف هستند.  به عنوان مثال ، اگر من برای مشتری A فاکتور ۱۰۰۰ دلاری ارسال کنم و از شخص ثالث ناشناس از یک کهکشان دور ، وجهی را برای آن فاکتور دریافت کنم ، ممکن است من یک معامله مالی را انجام دهم که مشمول سود حاصل از فعالیت غیرقانونی است.

دقت کافی برای پرداخت شخص ثالث از یک نهاد متفاوت یا ناشناخته برای تعیین مهم است:

پرداخت کننده شخص ثالث کیست؟

چه رابطه ای بین مشتری و پرداخت کننده شخص ثالث وجود دارد؟

چرا من از این شخص پرداختی دریافت می کنم؟

با فرض اینکه متوجه شدم مالک شخص پرداخت کننده شخص ثالث است و من وجود قانونی موجودیت اقتصادی و عدم وجود پرچم های قرمز مربوط به آن نهاد را تأیید کردم ، باید از مشتری خود بپرسم که چرا آنها برای پرداخت پول از پرداخت کننده شخص ثالث استفاده می کنند  (صورتحساب های من)

اگر پرداخت های شخص ثالث از طریق پردازنده پرداخت شخص ثالث انجام می شود، برای جلوگیری از خطرات پولشویی نیاز به دقت بیشتر است.  شرکتی که به نمایندگی از شرکتهای متعددی برای پردازش پرداختها تأسیس شده است باید تحت مراقبت های لازم قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که پردازنده درآمد غیرقانونی را در مخلوط پرداخت به شرکت وارد نمی کند.

پرداخت شخص ثالث را می توان از شرکت های جداگانه اما مرتبط ، مانند یک شرکت تأمین مالی مرتبط با مشتری این شرکت ، یا از شرکت های جداگانه ای که متعلق به یک والد مشترک است ، انجام داد.  بعضی اوقات مشتریان مجبورند به یک شرکت وارد کننده (به عنوان مثال پرداخت کننده شخص ثالث) به عنوان وارد کننده رکورد برای اهداف لجستیکی اعتماد کنند و از طریق آن نهاد خاص پرداخت کنند.

روند پرداخت شخص ثالث ، مانند بسیاری از موارد انطباق ، نیاز به پیگیری در مورد حقایق خاص و مستندات یک فرآیند داخلی برای تأیید اطلاعات قبل از پذیرش چنین پرداخت هایی دارد( مانند رسیدگی دقیق به عوامل بالقوه شخص ثالث )دریافت وجوه از اشخاص ثالث ناشناخته باید یک حوزه ریسک باشد که شرکت ها به آن توجه می کنند.  در غیر این صورت ، شرکت ها می توانند در قبال انجام معاملات مالی شامل عواید غیرقانونی ، مانند وجوه رشوه یا پول سرقت شده از صاحبان مشروع ، مسئول باشند.

باید یک پرسشنامه پرداخت شخص ثالث تهیه و برای جمع آوری اسناد و مدارک مورد استفاده قرار گیرد تا از هرگونه تصمیم برای پیشبرد توافق پرداخت شخص ثالث پشتیبانی کند.  بعنوان بخشی از بررسی دقیق ، بررسی سوابق ، بررسی اعتبار و تحقیق اساسی در مورد دقت لازم ، نقطه شروع فرایند مراقبت لازم است.

با برطرف شدن خطرات احتمالی ، شرکت برای پیشبرد یک ترتیب پرداخت شخص ثالث ممکن است به گواهینامه ها ، نمایندگی ها و ضمانت نامه ها احتیاج داشته باشد.

پیچیدگی دنیای مالی خطرات واقعی و قابل توجهی را از پذیرش پرداخت های شخص ثالث ایجاد می کند.  شناسایی موضوع ، ایجاد کنترل های مناسب ، مستند سازی بررسی دقیق و سپس اجرای اقدامات مناسب کاهش خطر مهم است – این یک اقدام ممتنع است اما در مورد پرداخت های شخص ثالث اعمال می شود.

پولشویی مبتنی بر تجارت

مسائل جاری با استفاده از چک های شخص ثالث برای پولشویی ضروری است و روشی را برای کمک به پیشگیری و کشف این فعالیت های غیرقانونی اجرا کند.

پولشویی مبتنی بر تجارت، فرآیند پنهان سازی عواید جرم از طریق استفاده از معاملات قانونی مشکوک به نظر می رسد ، اغلب با بیان نادرست قیمت، کمیت یا کیفیت کالاهای وارداتی یا صادراتی.  نمونه هایی از پولشویی مبتنی بر تجارت است  شامل:

صورتحساب بیش از حد یا ناچیز کالاها و خدمات: عنصر اصلی این روش بیان نادرست قیمت کالاها یا خدمات به منظور انتقال ارزش اضافی بین وارد کننده و صادر کننده است.

صورتحساب چندگانه کالا و خدمات:

این روش شامل صدور بیش از یک فاکتور برای معامله مشابه است و در نتیجه توجیه پرداخت های متعدد است.  به کارگیری چندین موسسه مالی مختلف برای انجام این پرداخت های اضافی ، شناسایی این معاملات را حتی دشوارتر می کند.

حمل و نقل بیش از حد یا کم کالا و خدمات:

عنصر اصلی این روش بیان نادرست مقدار کالای حمل شده است.

کالاها و خدمات به دروغ توصیف شده است:

این عامل شامل نمایش نادرست کیفیت یا نوع کالاها یا خدمات است.

موسسات مالی با تأمین مالی قبل از صادرات، صدور موافقت نامه های بانکی خبرنگار و / یا تأیید اعتبار اسنادی ، تخفیف پیش نویس و پذیرش ها یا ارائه خدمات مبتنی بر کارمزد مانند ارائه اطلاعات اعتباری خریداران ، در تأمین مالی تجارت بین الملل شرکت می کنند.  از آنجا که تجارت مالی بیشتر از سایر فعالیت های بانکی مستندتر است، بیشتر در معرض کلاهبرداری اسنادی است که می تواند به پولشویی و تأمین مالی تروریسم مرتبط باشد.

تعدادی پرچم قرمز وجود دارد که ممکن است به فعالیت های پولشویی مبتنی بر تجارت کمک کند ، از جمله:

اختلاف قابل توجه بین (الف) توصیف کالاهای بارنامه و فاکتور ؛  (ب) شرح کالا در بارنامه یا فاکتور و کالاهای واقعی حمل شده.  و / یا (ج) ارزش کالاهای گزارش شده در فاکتور و ارزش منصفانه بازار آنها.

اندازه محموله با مقیاس فعالیتهای تجاری منظم صادر کننده یا وارد کننده متناقض به نظر می رسد.

نوع کالای حمل شده با فعالیتهای تجاری منظم صادر کننده یا وارد کننده مغایرت دارد.

نوع کالای حمل شده در معرض خطر زیادی برای پولشویی (به عنوان مثال کالاهای با ارزش بالا و کم حجم که دارای مشکلات ارزیابی هستند) است.

این حمل و نقل معنای اقتصادی ندارد (به عنوان مثال ، استفاده از یک کانتینر حمل و نقل ۴۰ متری برای حمل مقدار کمی کالای کم ارزش).

_کالا بدون یک دلیل اقتصادی مشخص از طریق یک یا چند حوزه قضایی حمل و نقل می شود.

_ روش پرداخت با ویژگی های خطر معامله (به عنوان مثال ، استفاده از پیش پرداخت به یک تامین کننده جدید برای حمل و نقل از یک کشور با خطر بالا) متناقض به نظر می رسد.

_مشتری پرداخت درآمد حاصل را به شخص ثالث غیرمرتبط هدایت می کند.

این معامله شامل دریافت وجهی از یک نهاد شخص ثالث است که ارتباط مشخصی با معامله ندارد.

این معامله شامل استفاده از اعتبارات اسنادی مکرراً اصلاح شده یا مکرر تمدید شده است که بدون دلیل ظاهراً مشروع انجام شده است.

روشهای صوتی تخصصی و پیشرفته مشتری با توجه به دقت برای به دست آوردن شناخت کامل از فعالیتهای تجاری مشتری مستقر در تجارت ، و نقش شما در یک معامله مبتنی بر تجارت میزان مناسب دقت لازم را حکم می کند.  به عنوان مثال ، بانک های صادر کننده باید قبل از ارائه اعتبار نامه ، دقت کافی در مورد مشتریان احتمالی واردات یا صادرات انجام دهند.  مراقبت های لازم باید شامل جمع آوری اطلاعات کافی در مورد متقاضی و ذینفع ، از جمله هویت آنها ، ماهیت تجارت و در صورت امکان منابع مالی باشد.

: معاملات مالی تجارت بین الملل اغلب شامل استفاده از انجمن پیام های ارتباط از راه دور مالی بین بانکی در سراسر جهان (SWIFT) است.  بانک ها باید نام احزاب مندرج در این پیام ها را کنترل کرده و این اسامی را با لیست های OFAC ، لیست های دولتی تروریست ها یا سازمان های تروریستی شناخته شده یا مظنون ، و هر لیست داخلی بانکی از پولشویی های شناخته شده یا مشکوک مقایسه کنند.

رویه های بانکی توصیه می شود تا برای بررسی اختلافات و بی نظمی ها نیاز به بررسی دقیق کلیه اسناد تجاری قابل اجرا باشد.  پیچیدگی فرآیند بررسی اسناد باید متناسب با اندازه و پیچیدگی سبد سرمایه گذاری تجارت بانک باشد.

 چک های شخص ثالث

بانک ها و موسسات مالی همیشه باید از پتانسیل پولشویی از طریق استفاده از چک های شخص ثالث آگاه باشند.  چک شخص ثالث ، چک قابل پرداخت به پرداخت کننده است که سپس با تأیید چک به آن شخص ثالث ، حقوق چک را به شخص ثالث منتقل می کند.  بسیاری از افراد و مشاغل دلیل موجهی برای استفاده از چک های شخص ثالث برای معاملات خود دارند ، اما این نوع چک ها اغلب برای پولشویی وجوه غیرمجاز نیز استفاده می شوند.  به عنوان مثال ، رگولاتورهای بانکی گزارش داده اند که تعداد قابل توجهی از چک های شخص ثالث دلار آمریکا به بانک های مستقر در خارج از کشور ارائه شده است ، حتی اگر گیرنده و پرداخت کننده به کشوری که این چک ها برای پرداخت ارائه شده اند ، ارتباطی ندارند  هنگام مذاکره ، چک ها بخشی از بسته نامه های بین المللی بود که برای بانک های خبرنگار در ایالات متحده ارسال می شد.

لذا بانک ها باید مراقب شاخص های احتمالی زیر در مورد سواستفاده از شخص ثالث باشتد:

_چک های قابل پرداخت به پرداخت کنندگان بدون ارتباط با شهر، منطقه یا کشوری که چک ها نقد یا واریز شده اند.

_مقادیر غیرمعمول زیاد را چک می کند.

_چک از بانکی مستقر در حوزه قضایی متفاوت از محل سکونت پرداخت کننده ، به ویژه در مواردی که ارتباط مشخصی بین صادر کننده (پرداخت کننده) و ذینفع (دریافت کننده) چک وجود ندارد.

_چک هایی که برای مقادیر درست زیر الزامات گزارش ارز نوشته شده اند ، که پس از آن نقد می شوند.

_ چک هایی که به نظر می رسد هیچ هدف تجاری قانونی ندارند.

_چندین چک شخص ثالث تأیید شده برای تسویه خرید یا معامله واحد استفاده می شود.

_چندین چک از یک پرداخت کننده به یک گیرنده یکسان ، اما با امضاهای پرداخت کننده متفاوت در هر چک.

_چندین چک از یک پرداخت کننده به یک گیرنده یکسان ، که اغلب به طور متوالی شماره گذاری می شوند ، اما با امضاهای مختلف و دست نوشته های مختلف در تاییدیه های دریافت کننده.

_چک هایی که به گیرندگان مختلف پرداخت می شود ، اغلب از یک پرداخت کننده یکسان است ، اما حاوی دست نوشته های مشابه در تأییدیه های گیرنده پرداخت است.

_چک های تاریخ چند هفته یا چند ماه قبل از تاریخ واریز.

بررسی دقیق این “پرچم های قرمز” به بانک ها کمک می کند تا سو استفاده از چک شخص ثالث را شناسایی و به حداقل برسانند.

منابع:

۱.بررسی دقیق پرداخت های شخص ثالث توسط مایکل ولکوف – ۱۴ژوئیه ۲۰۱۸

۲. هشدار موسسات مالی توسط David M. Rosenfield – آوریل ۲۰۱۶

۳. خزانه داری ایالات متحده گزارش برجسته سپرده های نقدی پولشویی ، برت ولف (رویترز) ۱۷ ژوئن ۲۰۱۸

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....