تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 14:00
کد خبر : 61649

پشت‌پرده واگذاری بی‌حساب‌وکتاب املاک و باغات توسط اعضای سابق شورای شهر

پشت‌پرده واگذاری بی‌حساب‌وکتاب املاک و باغات توسط اعضای سابق شورای شهر

عضو شورای شهر تهران از واگذاری بی‌حساب‌وکتاب املاک و باغات توسط اعضای سابق شورای شهر تهران پرده‌برداری کرد و نسبت به واگذاری باغی به‌متراژ ۴هزار مترمربع به یکی از خانم‌های نماینده مجلس ششم انتقاد کرد. اقتصاددان: ناصر امانی امروز در جریان سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری اظهار کرد: اخیراً در روزنامه همشهری

عضو شورای شهر تهران از واگذاری بی‌حساب‌وکتاب املاک و باغات توسط اعضای سابق شورای شهر تهران پرده‌برداری کرد و نسبت به واگذاری باغی به‌متراژ ۴هزار مترمربع به یکی از خانم‌های نماینده مجلس ششم انتقاد کرد.

اقتصاددان: ناصر امانی امروز در جریان سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری اظهار کرد: اخیراً در روزنامه همشهری مناقصه‌ای را مشاهده کردم مبنی بر اینکه منطقه ۸ شهرداری تهران اعلام کرده است که برای ۵ مسیر دوچرخه‌سواری مناقصه‌ای به‌رقم ۱۸ میلیارد تومان برگزار خواهد کرد و این در حالی است که در برخی از مناطق محروم تهران حتی برای تأمین مبلغ یک‌میلیارد تومان با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند!

وی با انتقاد از سیاست‌هایی که در دوره قبل در ارتباط با احداث مسیر دوچرخه‌سواری وجود داشت و در این دوره نیز توسط همان مدیران اداره می‌شود، گفت: کلیات استفاده از دوچرخه در شهر تهران مورد تأیید ما هم قرار دارد اما متأسفانه شاهدیم در برخی از مسیرها و معابری که احداث مسیر دوچرخه‌سواری مشکلاتی زیادی را برای شهروندان ایجاد می‌کند، شهرداری مسیرها را در دوره قبل احداث کرده است و متأسفانه این سیاست‌ها در این دوره همچنان ادامه دارد.

عضو شورای شهر با بیان اینکه “از شهردار تهران می‌خواهیم اگر بنا دارد از همان مدیرها در این دوره استفاده کنند، سیاست‌های آنها اصلاح شود”، گفت: همین مسئله (احداث مسیر دوچرخه‌سواری) و هزینه هنگفت آن در منطقه ۳ نیز تکرار شده است و از شهردار می‌خواهیم به این موارد توجه و عنایت داشته باشد.

امانی گفت: یکی دیگر از سیاست‌هایی که در دوره گذشته انجام شده بود و متأسفانه مدیران شهری گذشته مدیران قالیباف را مورد انتقاد قرار می‌دادند، بحث انعقاد قراردادهایی بود که یکی از این قراردادها هم‌اکنون به دست من رسیده است.

وی درباره جزئیات این قرارداد خاطرنشان کرد: در یک پروژه در منطقه ۳، زمینی (باغی) که در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری بوده تحویل شهرداری منطقه ۳ شده است که براساس قرارداد اشاره‌شده قرار بوده شهرداری یک هزینه ۲۰ میلیارد تومانی را برای این باغ انجام دهد و در بازه زمانی ۱۰ساله طی یک قراردادی آن را در اختیار یکی از خانم‌های ادوار مجلس گذشته قرار بدهد.

عضو شورای شهر تهران با انتقاد از این نوع قراردادها توسط شهرداری دوره گذشته گفت: در دو بند از این قرارداد آمده است که جهت استفاده برای کافه، فروشگاه عرضه محصولات صنایع دستی و کتابفروشی این باغ می‌تواند توسط این خانم به اشخاص حقیقی و ثالث اجاره داده شود همچنین در بند دیگر این قرارداد آمده است که هرگونه مالیات، عوارض و هزینه‌های نگه‌داشت، حفاظت و… به‌عهده مالک (شهرداری) است و این کارها به‌مدت ۱۰ سال توسط شهرداری باید انجام شود.

امانی با تصریح به اینکه “این باغ در زمینی به‌مساحت ۴هزار مترمربع و ۶۰۰ مترمربع اعیان با امضای دو عضو سابق شورای شهر تهران و شهردار منطقه ۳ به این خانم واگذار شده است”، گفت:‌ از آقای زاکانی شهردار تهران خواهش می‌کنیم که به این موضوع رسیدگی کند.

به گزارش تسنیم، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر پیگیری تذکر امانی خاطرنشان کرد: قطعاً این موارد و البته سایر موارد شبیه به این نیز توسط شورا و شهرداری پیگیری خواهد شد و این موضوع به شهردار منتقل خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....