تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 شهریور 1401 - 13:00
کد خبر : 102128

پشتیبان ازسرگیری فوری اجرای برجام هستیم

پشتیبان ازسرگیری فوری اجرای برجام هستیم

رئیس شورای اروپا پس از دیدار با رئیس جمهوری ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، تصریح کرد که اتحادیه اروپا کاملا پشتیبان ازسرگیری فوری اجرای برجام است. شارل میشل بامداد چهارشنبه در حساب توئیتری خود تاکید کرد که دست یابی به توافق نهایی به نفع مشترک همه ما است. این

رئیس شورای اروپا پس از دیدار با رئیس جمهوری ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، تصریح کرد که اتحادیه اروپا کاملا پشتیبان ازسرگیری فوری اجرای برجام است.

شارل میشل بامداد چهارشنبه در حساب توئیتری خود تاکید کرد که دست یابی به توافق نهایی به نفع مشترک همه ما است. این مقام اروپایی اضافه کرد که در دیدار با رئیس جمهوری ایران، در مورد مسائل منطقه ای و دوجانبه گفت‌وگو شد.

مذاکرات رفع تحریم‌ها پس از ماه‌ها گفت‌وگوهای فشرده به نقطه‌ای رسیده است که اگر  آمریکا الزامات شکل‌گیری یک توافق پایدار و قابل اتکا را بپذیرد، توافق نهایی در کوتاه‌ترین زمان حاصل خواهد شد.

ایران تاکید دارد که شرط رسیدن به توافق رفع موثر و پایدار تحریم‌ها به نحوی است که انتفاع اقتصادی مردم تامین شود و موضوعی به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران نماند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایرنا ،  اما دولت ضعیف جو بایدن که به دلیل مشکلات داخلی و فشار رژیم صهیونیستی قدرت تصمیم‌گیری برای بازگشت به توافق هسته‌ای را ندارد به تاکتیک مقصرنمایی و تعیین ضرب‌الاجل‌های ساختگی متوسل و باعث طولانی شدن روند مذاکرات شده است.

آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران در دیدار با آقای میشل خاطر نشان کرد: این آمریکایی‌ها بودند که از توافق خارج شدند و از سوی دیگر کشورهای اروپایی نیز به تعهدات خود در قبال ایران عمل نکردند، بنابراین ایران حق دارد که تضمین‌های اعتمادآور مطالبه کند.

رئیس جمهور حل و فصل مسائل پادمانی را یکی از مقدمات دستیابی به توافق درباره مسائل هسته‌ای عنوان و تصریح کرد: اگر مسائل پادمانی حل نشود چه تضمینی وجود خواهد داشت که در فردای توافق دوباره سه کشور اروپایی اقدام به پیشنهاد و پیگیری صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران نکنند، بنابراین مطالبات ایران برای حل مسائل پادمانی کاملاً منطقی است.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران ما را متوقف نکرده و نخواهد کرد و روند رشد و پیشرفت کشورمان را با قوت ادامه خواهیم داد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....