تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 21:32
کد خبر : 116877

پرونده بورس قرمز بسته شد!

پرونده بورس قرمز بسته شد!

بورس در معاملات ۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ با ریزش ۲۸۱۶ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۶۰۰ واحدی قرار گرفت. بورس زمستان را با پتانسیل رو به رشد آغاز کرد و به سهامداران نوید روزهایی صعودی را می داد اما قدم بهمن

بورس در معاملات ۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ با ریزش ۲۸۱۶ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۶۰۰ واحدی قرار گرفت.

بورس زمستان را با پتانسیل رو به رشد آغاز کرد و به سهامداران نوید روزهایی صعودی را می داد اما قدم بهمن برای بازار خوش نیامد. لازم به تاکید است، بگوییم تغییر سیاست های آنی و بدون فکر نیز تاثیر بسزایی در تغییر رفتار بازار داشته است.

برخی از مردم بر این باورند، سرمایه وارد شده به بورس باید سودآور باشد اما این انتظار کاملا دور از منطق است. بر همین اساس به افراد توصیه می‌شود، قبل از ورود به بازارهای مالی نسبت به ضرر و زیان احتمالی در بازار اطلاعات لازم را کسب نمایند و بعد با نگاهی باز و دور اندیش وارد بورس شوند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از گسترش نیوز   ،  بورس معاملات چهارمین روز هفته را با ریزش نسبی آغاز کرد در ادامه این حجم از صعود افزایش یافت، طوریکه در میانه بازار به سقوط ۴ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، فملی، فارس، شستا، شپنا، پارسان و وغدیر با تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۳ اسفند ۱۴۰۱

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند سقوط بیشتر شد تا با کاهش ۳۸۷۱ واحدی به ۵۰۳ هزار و ۲۰۲ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بیش از ۲ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۶۰,۹۱۵,۳۵۲.۶۷۶ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۸۶,۰۶۷.۷۸۴ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۳.۸۲۴ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز هرمز، زاگرس، کگهر، انتخاب، شگویا، وهور و غصینو هستند.

نمادهای-بورسی

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....