تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 خرداد 1401 - 21:22
کد خبر : 91174

پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان آغاز شد

پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان آغاز شد

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که پرداخت افزایش حقوق خردادماه بازنشستگان این سازمان آغاز شده است. سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: با توجه به ابلاغ مصوبه هیأت وزیران درباره افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ بازنشستگان به سازمان تأمین‌اجتماعی و اعلام قبلی در خصوص زمان واریز مابه‌التفاوت حقوق خردادماه، پرداخت افزایش حقوق خرداد از امروز به صورت

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که پرداخت افزایش حقوق خردادماه بازنشستگان این سازمان آغاز شده است.

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: با توجه به ابلاغ مصوبه هیأت وزیران درباره افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ بازنشستگان به سازمان تأمین‌اجتماعی و اعلام قبلی در خصوص زمان واریز مابه‌التفاوت حقوق خردادماه، پرداخت افزایش حقوق خرداد از امروز به صورت استانی آغاز شده و ظرف چند روز آتی در سراسر کشور تکمیل می‌شود.

همچنین مستمری‌بگیرانی که واریزی آن‌ها در حساب‌هایی به جز بانک رفاه انجام می‌شود، مجموع حقوق و مابه‌تفاوت خرداد را در تاریخ ۲۹ خرداد دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است فرایند پرداخت حقوق این ماه، مشابه روال معمول و فهرست الفبایی، از ۲۰ خرداد آغاز شده و تا پایان ماه ادامه دارد.

همچنین مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت بازنشستگان نیز طی ماه‌های تیر و مرداد پرداخت می‌شود.

بررسی مصوبه دولت برای عدم اجرای افزایش سایر سطوح بازنشستگان تأمین اجتماعی

این در حالیست که دیروز محمدرضا پورابراهیمی در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار بررسی مصوبه دولت مبنی بر عدم اجرای افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان تأمین اجتماعی در هیات «تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس» شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در این نامه آورده است: جناب دکتر قالیباف به نظر می‌رسد مصوبه اخیر دولت مغایر با قانون و مقررات از جمله ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی کشور، قانون بودجه ۱۴۰۱ و نیز قوانین مرتبط با احکام برنامه ششم توسعه است.

پورابراهیمی در این نامه ادامه داد: بر این اساس تقاضا می‌شود با توجه به اهمیت موضوع بررسی این مصوبه را در هیات «تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس» با تسریع زمانی در دستور کار قرار گیرد.

وی می‌افزاید: با توجه به این مغایرت‌ها باید مصوبه دولت اصلاح شود تا مغایرت‌های مذکور احصا و سپس با انعکاس گزارش هیات تطبیق به هیات دولت اقدامات لازم از سوی رئیس‌جمهوری برای اصلاح مصوبه اخیر هیات وزیران در ارتباط با حقوق بازنشستگان سازمان تامی اجتماعی اجرایی گردد.

پورابراهیمی در این نامه آورده است: فارغ از مغایرت‌های مذکور با قوانین ذکر شده سازمان تأمین اجتماعی نهاد عمومی غیر دولتی که باید تصمیمات مربوط به منابع و مصارف و تعهدات این سازمان در چهارچوب اختیارات ذینفعان سازمان مذکور که کارگران کارفرمایان و بازنشستگان هستند انجام گردد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسین چهارشنبه , ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴

سازمان تامین اجتماعی و رئیس بی کفایتش غلط کرده اند که این مصوبه مزخرف خلاف قانون را اجرا می کنند . بازنشسته عزیز اعتراضات شدید را تا برکناری این مدیر بی لیاقت و اصلاح مصوبه بصورت گسترده ادامه دهید . اعتراض ، اعتراض

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....