تاریخ انتشار : شنبه 13 خرداد 1402 - 21:02
کد خبر : 127741

پدیده ابرماه توت فرنگی امشب رخ می‌دهد

پدیده ابرماه توت فرنگی امشب رخ می‌دهد

ماه کامل ژوئن که گاهی ممکن است با رنگ صورتی به نظر برسد امشب ۱۳ خرداد در آسمان قابل رویت خواهد شد. اقتصاددان :   امشب ۳ ژوئن ۲۰۲۳، (برابر با ۱۳ خردادماه ۱۴۰۲)، ماه در آسمان به فاز کامل خود می‌رسد و پدیده «ابر ماه توت فرنگی»، آسمان را زیبا خواهد کرد. همچنین، ستاره درخشان

ماه کامل ژوئن که گاهی ممکن است با رنگ صورتی به نظر برسد امشب ۱۳ خرداد در آسمان قابل رویت خواهد شد.

اقتصاددان :   امشب ۳ ژوئن ۲۰۲۳، (برابر با ۱۳ خردادماه ۱۴۰۲)، ماه در آسمان به فاز کامل خود می‌رسد و پدیده «ابر ماه توت فرنگی»، آسمان را زیبا خواهد کرد. همچنین، ستاره درخشان Antares در سمت راست ماه خواهد درخشد. از دیگر نام‌های ماه توت فرنگی در فرهنگ‌های مختلف، می‌توان به «ماه نیلوفر آبی»، «ماه بلوط»، «ماه عسل» و نیز «ماه گل رز» اشاره کرد.

«ابر ماه توت فرنگی» یکی از نام‌های سنتی ماه کامل ژوئن است که توسط بومیان آمریکا برای توصیف این ماه به کار می‌رود. این نام نه بر اساس ویژگی‌های ماهِ آسمان، بلکه بر اساس ویژگی‌های ماهِ سال است؛ به این دلیل که برای قبایل بومی آمریکا، ژوئن فصل برداشت توت فرنگی بوده است.

اگرچه نام «ماه توت فرنگی» در میان بومیان آمریکا محبوب‌ترین نام برای ماه کامل ژوئن بوده، اما در اروپا، ماه کامل ژوئن، «ماه گل رز » نامیده می‌شد، شاید به این دلیل که گل‌های رز در این ماه شکفته می‌شوند یا ممکن است به این دلیل باشد که ماه کامل ژوئن گاهی اوقات به رنگ صورتی به نظر می‌رسد.

اگرچه در اذهان این نام تداعی کننده توت فرنگی‌های صورتی و قرمز رنگ است، اما باید بگوییم که این نامگذاری ارتباط خاصی با رنگ ماه کامل ژوئن ندارد. به احتمال زیاد این ماه مانند هر ماهِ کامل دیگر در آسمان، طلایی یا سفید رنگ خواهد بود. یا شاید ممکن است به دلایل جوی که ماه در هنگام طلوع و غروب قرمز به نظر می‌رسد، ماه کامل ژوئن هم قرمز رنگ دیده شود. ماه کامل ژوئن کمی قبل از انقلاب تابستانی در نیمکره شمالی که در ۲۱ ژوئن است، رخ می‌دهد. به همین خاطر، در این موقعیت، به دلیل پخش شدن نور ماه در اتمسفر، ماه ممکن است به رنگ قرمز یا صورتی دیده شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....