تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 دی 1399 - 13:15
کد خبر : 30105

پای شما را ازمنطقه قطع می‌کنیم

پای شما را ازمنطقه قطع می‌کنیم

دست سردار ما را قطع کردید، پای شما را ازمنطقه قطع می‌کنیم رییس‌جمهور با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد شهادت سردار سلیمانی خطاب به امریکایی‌ها تاکید کرد: شما دست سردار ما را قطع کردید و باید پای شما را از این منطقه قطع کنیم، تا پایتان از منطقه قطع نشود ما انتقام نهایی را

دست سردار ما را قطع کردید، پای شما را ازمنطقه قطع می‌کنیم

رییس‌جمهور با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد شهادت سردار سلیمانی خطاب به امریکایی‌ها تاکید کرد: شما دست سردار ما را قطع کردید و باید پای شما را از این منطقه قطع کنیم، تا پایتان از منطقه قطع نشود ما انتقام نهایی را نگرفتیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه هیات دولت، اظهار کرد: یکی از آثار این کار وقیحانه و احمقانه امریکایی‌ها این بود که دوران ترامپیسم پایان یافت و چند روز دیگر این قاتل وحشی که این همه جنایت کرد حکومتش تمام می‌شود و به زباله دان تاریخ سپرده خواهد شد.

وی ادامه داد: البته در این موضوع ما نقشی نداشتیم و کار بزرگی بود که مردم امریکا کردند؛ چرا که ملت امریکا هم شناختند که این فرد لیاقت قدرت را ندارد و به رقیب او رای دادند. من مطمئنم بعد از ترامپ شرایط بسیار بهتری برای ثبات و امنیت کل منطقه به وجود خواهد آمد.

روحانی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۰ ما علاوه بر کرونا با غم و درد بسیار بزرگی که شهادت سردار سلیمانی بود مواجه شدیم، تصریح کرد: ما در روزهای اول سال ۲۰۲۰ با ترور وحشیانه شهید سلیمانی توسط مقامات امریکایی مواجه شدیم که در راس آن ترامپ و پمپئو بودند و این دو مسوولان اصلی این جنایت هستند.

رییس‌جمهور اضافه کرد: ملت ما از خون سردارشان دست نمی‌کشند و این حق مردم عزیز ماست که برای خون عزیزشان انتقام بگیرند. ترور سلیمانی انتقام از جمهوری اسلامی، ملت‌های منطقه و استقلال کشورهای منطقه بود. این انتقام از ملت‌های بزرگی بود که مقابل توطئه امریکا و صهیونیست‌ها ایستادند؛ چرا که آنها نمی‌خواستند موضوع داعش اینگونه تمام شود و می‌خواستند داعش حکومت منطقه را در دست بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه داعش مزدور صهیونیست‌ها یا امریکایی‌ها بود عنوان کرد: کسی که نفع اول را از به هم ریختگی و ناامنی منطقه می‌برد صهیونیست‌ها هستند و بعد از آن امریکایی‌ها از این ناامنی سود می‌برند وگرنه کسی از اینکه عراق، سوریه، لبنان، یمن و افغانستان ناامن باشند سودی نمی‌برد و همه ضرر خواهند کرد. تمام کشورهای منطقه از ناامنی و عدم استقلال ضرر می‌کنند، اینها می‌خواستند از یک مرد بزرگی که روبه روی نقشه‌های آنها با درایت می‌ایستاد انتقام بگیرند.

روحانی اضافه کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند شهید سلیمانی فقط یک شجاع کم نظیر بود، بله این درست است که شهید سلیمانی یک سردار شجاع و کم نظیر بود اما تنها شهامت نیست بلکه درایت او هم مهم بود. من از سال ۶۲ از زمان جنگ با شهید سلیمانی از نزدیک آشنایی داشتم و در دوران دفاع هشت ساله او را می‌شناختم. بعد از آن هم در این بیست و چند سال او مسوولیت‌هایی داشت و من هم مسوولیت‌هایی داشتم و از سال‌های ۷۶ و ۷۷ که ایشان این مسوولیت‌های جدید را به عهده گرفت تقریبا یکدیگر را در مقاطعی هفتگی می‌دیدیم. در دوران ریاست‌جمهوری هم ملاقات‌های زیادی داشتیم. او مرد با تدبیری بود و کاملا می‌فهمید و اهل تحلیل بود و کاملا سیاست منطقه و جهان را درک می‌کرد.رییس‌جمهور با بیان اینکه شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه معتدل بود خاطرنشان کرد: او نه در خط این و نه در خط آن بود. نه راست بود و نه چپ و هیچ جناحی نمی‌توانست او را متعلق به خود بداند. شهید سلیمانی یک افتخار ملی است و یک افتخار برای ملت ایران، ملت‌های منطقه و مسلمان‌های انقلابی است.

وی ادامه داد: آنها خواستند این قهرمان ملی را از ما بگیرند ولی اشتباه کردند و او قهرمانی ابدی شد که برای همیشه از قهرمان‌های بزرگ تاریخی ما خواهد بود. او چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن در امنیت شرق و مرزها و چه در این اوضاع سوریه و عراق واقعا شبانه‌روز تلاش می‌کرد و از کلام و عملش کاملا مشهود بود که برای خودش به دنبال چیزی و موقعیتی نیست.

 

ع
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....