تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 - 20:12
کد خبر : 27837

پای اردوغان جای پای صدام

پای اردوغان جای پای صدام

در سال ۱۳۵۹ صدام با این تحلیل که مردم عرب خوزستان از ارتش عراق استقبال خواهند کرد و سه روزه خوزستان را فتح خواهد کرد به ایران حمله کرد اما پس از رسیدن به اولین شهر خوزستان یک ماه با مردم خرمشهر که با دست خالی جانانه مقاومت کردند مواجه شد و سرانجام سرنوشت صدام

در سال ۱۳۵۹ صدام با این تحلیل که مردم عرب خوزستان از ارتش عراق استقبال خواهند کرد و سه روزه خوزستان را فتح خواهد کرد به ایران حمله کرد اما پس از رسیدن به اولین شهر خوزستان یک ماه با مردم خرمشهر که با دست خالی جانانه مقاومت کردند مواجه شد و سرانجام سرنوشت صدام آن شد که جهانیان مشاهده کردند و اگر کمک های جمهوری اسلامی به عراق نبود تاکنون عراق حداقل به سه کشور تجزیه شده بود .

اقتصاددان: اکنون نیز اردوغان همین مسیر صدام(هر دو سنی) را در شمال غرب کشور برای مردم آذربایجان(شیعه حسینی مانند خوزستان) در پیش گرفته و غافل از غیرت شیعی و ایرانی مردم عزیز آذربایجان سعی در ایجاد فتنه در شمال غرب کشور را دارد .

اردوغان با هدایت موساد و با تفکر اخوانی وهابی پان ترکیستی می خواهد مردم شیعه آذربایجان را جذب خود نماید در حالی که کشور خودش ترکیه دقیقا مانند عراق از سه گروه قومی و دینی مجزا تشکیل شده است . کردهای ایرانی تبار که در ده استان ترکیه سکونت دارند و سال هاست با رژیم های حاکم بر ترکیه در حال جنگ هستند و مترصد فرصتی برای جدایی هستند . شیعیان علوی که حدود چهل درصد جمعیت کشور ترکیه را تشکیل می دهند و طی دهه های گذشته مدام سرکوب شده اند و منتظر فرصتی برای نفس کشیدن هستند . گروه سوم قومی ترکیه گروه ترک های سنی مذهب هستند که در حال حاضر حاکمیت را در ترکیه در دست دارند و به سرکوب دو گروه دیگر مشغولند .

یعنی گروهی که در ترکیه به سرکوب شدید شیعیان مشغول است مدعی حمایت از مردم شیعه آذربایجان می باشد که این عین نفاق و دروغگویی است . حال مشخص می شود که رفتارهای اردوغان تا چه اندازه شبیه صدام می باشد یعنی هم شرایط داخلی ترکیه شبیه عراق دوران صدام است و هم افکار تجاوز گرانه و زیاده خواهانه اردوغان شبیه صدام است و مسلما اگر اردوغان فتنه ای را در شمال غرب کشور به راه اندازد این فتنه خیلی زود به داخل ترکیه کشیده خواهد شد و به تجزیه ترکیه منجر خواهد شد .

اگر اردوغان هوس اجرای رویاهای تعبیر نشدنی وهابی پان ترکیستی دارد خود داند این گردابی است که اسراییل برای اردوغان و علیف تدارک دیده است و البته گرچه ممکن است صدماتی به مردم ایران وارد کنند اما در نهایت منجر به آزادی جمهوری آذزبایجان و ترکیه از سیطره اسراییل و غرب خواهد شد . پس آقای اردوغان اگر مایلید خود و کشورت به سرنوشت عراق دچار شود بسم الله ما هم بدمان نمی آید زمینه گسترش نفوذمان در آناتولی فراهم شود و دست ناتو و اسراییل را از قفقاز و آناتولی کوتاه کنیم .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....