تاریخ انتشار : سه شنبه 17 تیر 1399 - 23:26
کد خبر : 11760

پاسخ چین به ادعاهای پمپئو علیه شین جیانگ

پاسخ چین به ادعاهای پمپئو علیه شین جیانگ

مبارزه با تروریسم باید بر پیشگیری از وقوع حملات تروریستی متمرکز باشد و از سوی دیگر توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم تنها راه ریشه کن کردن تروریسم به شمار می آید. با این حال، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا همه اینها را تحریف کرده است. به تازگی، وی بار دیگر این موضوع

مبارزه با تروریسم باید بر پیشگیری از وقوع حملات تروریستی متمرکز باشد و از سوی دیگر توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم تنها راه ریشه کن کردن تروریسم به شمار می آید.

با این حال، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا همه اینها را تحریف کرده است.

به تازگی، وی بار دیگر این موضوع را به سخره گرفته و در سخنی کنایه آمیز، درباره موضوع به اصطلاح “کار اجباری و بازداشتها در مقیاس بزرگ” در نقاط مختلف چین از جمله شین جیانگ صحبت کرده است.

در حقیقت، چنین دروغ های سیاسی پمپئو و همکارانش هیچ مدرک قطعی ای نداشته و در جریان بسیاری تحقیقات و مطالعات، لو رفته است.

به عنوان مثال، شایعه «دستگیری نزدیک به یک میلیون اویغور» را پایگاهی به نام «مدافعان حقوق بشر چین» که تحت حمایت دولت آمریکاست، پس از انجام نظرسنجی با حضور۸ نفر، ساخته است.

شایعه دیگری با موضوع ادعایی «کار اجباری اویغورها در کارخانه های سرزمین اصلی چین» نیز «شاهکار» انستیتوی سیاست استراتژیک استرالیاست. این موسسه استرالیایی سال ها از کمکهای مالی دولت آمریکا برخوردار بوده است.

براساس تحقیقات شبکه خبری مستقل آمریکایی به نام “گری زون”، این اتاق فکر ضد چینی استرالیا در گزارش خود هیچ مدرکی ارائه نداده و این در حالی است که شرکتهای نامبرده شده در گزارش «کار اجباری» را تکذیب کرده اند.

شبکه خبری “گری زون” در این باره نوشت: این گزارش بیشتر یک گزارش تحریک آمیز و ماجراجویانه است و موضوع ساختگی «کار اجباری شین جیانگ» در واقع یک کارزار تبلیغاتی است که نیروهای ضد چینی آمریکا و استرالیا با دقت طراحی کرده اند.

مساله شین جیانگ ارتباطی با حقوق بشر، قومیت یا مذهب خاصی ندارد بلکه مرتبط با مبارزه با تروریسم و ضدیت با جدایی طلبی است.

به منظور ریشه کن کردن تروریسم، جدایی طلبی و افراط گرایی، دولت چین اقدامات خود را از ریشه مساله شروع کرده و به تقویت آموزش و اشتغالزایی روی آورده است.

به عنوان مثال، مراکز آموزش مهارتهای شغلی که توسط مایک پمپئو به عنوان «کمپ کار اجباری» تعبیر شده است، در واقع آموزشگاه هایی بودند که کارآموزان در آنها با مهارت آموزی از افکار افراطگرایانه رها می شوند و پس از اتمام دوره های آموزشی، جذب بازار کار می گردند.

در حال حاضر، کلیه کارآموزان فارغ التحصیل شده و با کمک دولت به اشتغال پایدار رسیده اند. با این حال، موضوع به اصطلاح «بازداشت های در مقیاس بزرگ» و یا «کار اجباری» مبتنی بر چه پایه هایی است؟

حقیقت در معرض دید همه قرار گرفته است، اما امثال وزیر خارجه آمریکا همانند کبک سر خود را به درون در برف فرو کرده و چشم‌ها و گوشهای خود را بسته اند.

آنها از یک سو وانمود کردند که «از وضعیت اقلیتهای قومی در شین جیانگ» نگرانند اما از سوی دیگر، با اقدامات خود شرکت های شین جیانگ و اشتغال شهروندان شین جیانگ را سرکوب می‌کنند.

این نوع رفتارهای متناقض آنها فقط می تواند نشان دهد که پمپئوها که همیشه درباره «دموکراسی» و «حقوق بشر» صحبت می کنند، اصلا به خوشبختی و معیشت اقلیتهای قومی شین جیانگ اهمیتی نمی دهند بلکه می خواهند آشفتگی ها را در شین جیانگ ایجاد و از آن استفاده ابزاری کنند.

آنها با مشکل سازی برای چین، قصد دارند وزنه ها را برای چانه زنی افزایش داده و نهایتا منافع سیاسی خود را محقق کنند.

این رفتارهای آنها نه تنها چهره زشت و ریاکار آنها را در معرض دید همه قرار داده بلکه این نکته را ثابت کرده که آنها همان افرادی هستند که در پشت صحنه به صورت مخفیانه از تروریستها و خشونت طلبان به منظور ایجاد آشفتگی ها در شین جیانگ، پشتیبانی کرده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....