تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 شهریور 1400 - 22:03
کد خبر : 61001

پاسخ غریب‌آبادی به ادعای آزار جسمی بازرس زن آژانس

پاسخ غریب‌آبادی به ادعای آزار جسمی بازرس زن آژانس

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: هیچکدام از همکاران سازمان انرژی اتمی قصد آزار بازرسان آژانس را ندارند و اگر موردی باشد و بازرسی شکایت دارد اعلام کند ما آن را بررسی خواهیم کرد. همانطور که اگر ما از رفتار بازرسان شکایتی داشته باشیم شکایت خود را نزد آژانس مطرح

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: هیچکدام از همکاران سازمان انرژی اتمی قصد آزار بازرسان آژانس را ندارند و اگر موردی باشد و بازرسی شکایت دارد اعلام کند ما آن را بررسی خواهیم کرد. همانطور که اگر ما از رفتار بازرسان شکایتی داشته باشیم شکایت خود را نزد آژانس مطرح خواهیم کرد.

«کاظم غریب‌آبادی» در واکنش به اظهارات برخی بازرسان آژانس درباره آزار جسمی، گفت: در سال‌های گذشته چندین مورد عملیات‌های تروریستی و خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای را شاهد بوده‌ایم و به این دلیل سیاست حفاظتی تأسیسات هسته‌ای تغییر کرده است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: این سیاست‌ها و تدابیر، اقدامات جدید شامل چگونگی بازرسی از بازرسان آژانس نیز می‌شود. این موضوع را به آژانس اعلام کردیم و به آن‌ها گفتیم که این سیاست‌ها و تدابیر در حال بهبود است.

وی گفت: از آژانس خواستیم بازرسان خود را توجیح کند و به خاطر سوابق خراب‌کاری که جلوی چشم‌مان در کشورمان شاهد بودیم نهایت همکاری را با مأموران حفاظتی تأسیسات هسته‌ای داشته باشند.

غریب‌آبادی گفت: طبیعتاً وقتی بازرسان یا دبیرخانه آژانس اقدامات را با چگونگی بازرسی‌های قبلی از بازرسان خود در تأسیسات هسته‌ای مقایسه می‌کنند‌ این گونه تصور دارند که اقدامات برای آزار جسمی آنهاست در حالی که این چنین نیست.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین ادامه داد: هیچکدام از همکاران انرژی اتمی چنین قصدی را ندارند و اگر موردی باشد و بازرسی شکایت دارد اعلام کند ما آن را بررسی خواهیم کرد همانطور که اگر از رفتار بازرسان ما شکایتی داشته باشیم شکایت خود را نزد آژانس مطرح خواهیم کرد.

وی افزود: اینگونه رفتار‌ها در اثر تشدید اقدامات حفاظتی است که شامل بازرسان هم شده، شاید قبلاً به این سیاق که مورد بازرسی بدنی و وسایل خود قرار می‌گرفتند نبود اما اکنون بازرسی شدیدتر شده است.

غریب‌آبادی افزود: ما از آژانس خواسته‌ایم که این موضوع را درک کند و از آن تصویر متفاوتی نداشته باشند اگر هم سوالی دارند مطرح کنند پاسخگو خواهیم بود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....