تاریخ انتشار : جمعه 5 دی 1399 - 11:45
کد خبر : 29347

ویژه‌نامه روز جهانی مهاجران۲۰۲۰

ویژه‌نامه روز جهانی مهاجران۲۰۲۰

ویژه‌نامه مهاجرت همزمان با روز جهانی مهاجرت توسط رصدخانه مهاجرت ایران و با همکاری اقتصاددان منتشر شد. در این ویژه‌نامه به بررسی برترین موضوعات در حوزه مهاجرت پرداخته شده‌است. اقتصاددان: براساس آمار سازمان ملل، قریب به ۲۵۸میلیون مهاجر در سراسر جهان زندگی می‌کنند که این تعداد ۳.۴ درصد جمعیت جهان را شامل می‌شود. مهاجران به

ویژه‌نامه مهاجرت همزمان با روز جهانی مهاجرت توسط رصدخانه مهاجرت ایران و با همکاری اقتصاددان منتشر شد. در این ویژه‌نامه به بررسی برترین موضوعات در حوزه مهاجرت پرداخته شده‌است.

اقتصاددان: براساس آمار سازمان ملل، قریب به ۲۵۸میلیون مهاجر در سراسر جهان زندگی می‌کنند که این تعداد ۳.۴ درصد جمعیت جهان را شامل می‌شود. مهاجران به امید دستیابی به زندگی بهتر، به سایر کشورها می‌روند تا از بلایای طبیعی، جنگ و یا بیکاری نجات یابند. اما متاسفانه ترویج سیاست‌های نژادپرستانه، مهاجران را بی‌پناه‌تر از هر زمان دیگری می‌کند.

یونسکو، ۱۸ دسامبر را به دلیل افزایش روز افزون تعداد آمار مهاجرین، به احترام میلیون‌ها انسانی که کشور خود را به امید دست‌یابی به زندگی بهتر ترک کردند، روز جهانی مهاجران نام‌گذاری کرد.

به مناسبت این روز، رصدخانه مهاجرت ایران، با همکاری اقتصادآنلاین، ویژه نامه‌ای با نگاهی بر تحولات جدید در حوزه مهاجرت‌های بین‌المللی در جهان و ایران تدوین کرده است.

در این ویژه نامه به مهم‌ترین اخبار مهاجرتی ایران و جهان در حوزه‌های مهاجرت دانشجویی، کاری، اقتصادی، اجباری و پناهجویی پرداخته شده است و روند هر یک از این مهاجرت‌ها در سال ۲۰۲۰ بررسی شد.

“جامعه ایران در آستانه ورود به مهاجرت توده‌وار”، “از شتاب گرفتن مهاجرت تا زنانه شدن”، “اثرات همه‌گیری ویروس کرونا بر مهاجرت‌های بین‌المللی”، “نگاهی به وضعیت آوارگان داخلی در دوران شیوع ویروس کرونا، از مصائب تا راهکارها”، “سایه سنگین سیاست مهاجرتی دولت ترامپ بر روی دولت بایدن”، “مهم‌ترین دستاوردهای و جوایز معتبر جهانی برای ایرانیان در سال۲۰۲۰”، “درک چرخه تحرک مکانی در حوزه مهاجرت‌های بین‌المللی”، “تحریم و افزایش نرخ ارز، شمشیری دو لبه در برابر رویای تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج”، “نگاهی بر تفاوت فرار سرمایه و خروج سرمایه از ایران”، “ایرانیان در دوره ترامپ چگونه دچار بیش ماندگی در آمریکا شده‌اند؟”، “طرح ساماندهی اتباع خارجی غیر مجاز در ایران، از قابلیت اجرایی شدن تا افزایش ماندگاری مهاجران”، “سازمان‌های مردم نهاد و مساله پناهندگان در ایران”، “مهاجرت در نظرگاه ایرانیان از واقعیت تا فراواقعیت” و “هویت‌بخشی و ملت‌سازی در عصر مهاجرت‌های بین‌المللی” از جمله مضامینی است که در این ویژه نامه بدان پرداخته شده است.

نسخه کامل ویژه‌نامه مهاجرت را از اینجا دانلود کنید.

ویژه‌نامه روز جهانی مهاجران۲۰۲۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....