تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 19:27
کد خبر : 6965

ویروس کرونا: ابتلای قریب به ۲۰۰ هزار نفر و مرگ ۸ هزار نفر دیگر در سراسر جهان

ویروس کرونا: ابتلای قریب به ۲۰۰ هزار نفر و مرگ ۸ هزار نفر دیگر در سراسر جهان

موارد ابتلا و مرگ به ویروس کرونا لحظه به لحظه در سراسر جهان در حال افزایش است و براساس گزارشهای موجود تا لحظه نگارش این خبر در سراسر جهان بیش از ۲۰۰ هزار نفر مبتلا و۸ هزار نفر فوت کرده اند. در ایران تاکنون ۹۸۸ نفر به دلیل ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا (Kovid-19)

موارد ابتلا و مرگ به ویروس کرونا لحظه به لحظه در سراسر جهان در حال افزایش است و براساس گزارشهای موجود تا لحظه نگارش این خبر در سراسر جهان بیش از ۲۰۰ هزار نفر مبتلا و۸ هزار نفر فوت کرده اند.

در ایران تاکنون ۹۸۸ نفر به دلیل ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا (Kovid-19) جان خود را از دست داده اند. ایران اعلام کرده که بزودی اقدام به تولید کیتهای تشخیص بیماری خواهد کرد.

در آذربایجان با شناسایی ۶ مورد دیگر موارد بیماری به ۳۴ نفر رسیده است. در این کشور نیز مساجد به طور موقت بسته شده است.

در عربستان سعودی که دارای ۱۳۳ مورد ابتلاء است ، به جز مسجدالحرام و مسجد نبوی ، در مساجد دیگر نماز جماعت برگزار نخواهد شد.

دولت اندونزی گزارش داده که به دلیل شیوع کووید ۱۹ ، مسافرت بدون ویزا را برای همه شهروندان خارجی به حالت تعلیق درآورده است. در این کشور تاکنون ۵ نفر جان خود را از دست داده اند .

وزارت بهداشت اندونزی گفته است که با شناسایی ۳۸ مورد جدید ، تعداد موارد ابتلا در این کشور به ۱۷۲ افزایش یافته است.

در هند ۱۲۶ مورد ابتلاء وجود دارد که ۳ نفر به علت ویروس جان خود را از دست دادند.

پزشکان شاغل در ابوجا ، پایتخت نیجریه ، چند ساعت پس ازشناسایی ویروس کرونا در این کشور به این دلیل که دستمزد آنها پرداخت نشده ، تصمیم به اعتصاب نامحدود گرفتند.

در تانزانیا نیز نخستین مورد مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است.

در بنگلادش یک تن در اثر ابتلا به کرونا در گذشت.

برای اولین بار در قرقیزستان نیز نوع جدید ویروس کرونا تشخیص داده شد.

از سوی دیگر گفته می شود که جرمی ایساخاروف ، سفیر اسرائیل در برلین و یک دیپلمات اسرائیلی در سفارت ، به کروناویروس گرفتار شده و به دنبال آن سفارت اسرائیل در برلین از روز جمعه تعطیل شده است.

از سوی دیگر خبر می رسد که تمام دیپلماتها و کارمندان سفارت اسراییل در برلین در خانه های خود تحت قرنطینه هستند.

با کشف یک مورد از کرونا ویروس برای اولین بار در مونته نگرو ، این ویروس در همه کشورهای اروپایی دیده شده است.

در ایتالیا ، کشوری که بیشتر از هر جای دیگر اروپا تحت تأثیر نوع جدید کرونا ویروس (Kovid-19) قرار گرفته است، با مرگ ۳۴۵ نفر دیگر تعداد تلفات به ۲ هزار و ۵۰۳ رسید.

در اسپانیا به علت شیوع نوع جدید کروناویروس (Kovid-19) تلفات جانی به ۵۵۸ نفر و تعداد موارد ابتلا از ۱۱ هزار نفر فراتر رفته است. این ارقام نشان دهنده بیشترین میزان افزایش بیماری در اسپانیا در طول یک روز بود.

در فرانسه تعداد افرادی که جان خود را از دست داده اند به ۱۷۵ نفر افزایش یافته است. در فرانسه با تصمیم امانوئل ماکرون رییس جمهور آزادی رفت و آمد به غیر از موارد اضطراری ممنوع اعلام شده است.
در آلمان ۲۳ مورد مرگ گزارش شده است .

در اتریش ویروس کرونا تاکنون ۳ کشته و هزار مورد ابتلا برجای نهاده است. در این کشور بیشتر از ۶ نفر حق تجمع ندارند. نخست وزیر اتریش گفته است که عموم مردم فقط به سه دلیل می توانند خانه را ترک کنند: کار ضروری، تهیه غذا و کمک به دیگران.

در نتیجه اپیدمی ویروس کرونا در انگلیس ۱۶ نفر دیگر جان باختند. در حالی که موارد ابتلا به ۹۵۰ مورد در کشور رسیده ، تلفات بیماری بالغ بر۷۱ نفر شده است.

خطوط هوایی پرچم در بلژیک به دلیل نوع جدید کروناویروس (Kovid-19) تصمیم گرفت که تمام پروازها را تا ۲۰ آوریل متوقف کند.

از سوی دیگر رهبران اتحادیه اروپا محدودیت موقت ۳۰ روزه در سفر “غیر ضروری” برای اتباع کشورهای ثالث به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن را تصویب کرده اند.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا ، اورسولا فون دره لاین گفته است:

“شهروندان اتحادیه اروپا نه تنها در خارج ، بلکه در داخل اروپا نیز در حصر قرار گرفته اند و این وضعیت باید پایان یابد.”

فون دره لاین اظهار داشت که کارهای زیادی برای مبارزه با کروناویروس وجود دارد. وی افزود:

“همه می توانند در این مبارزه سهیم باشند. شما همچنین می توانید با ماندن در خانه و کاهش تماس با افراد دیگر مشارکت کنید.”

در یونان ۳۸۷ مورد وجود دارد که ۵ نفر از افراد مبتلا به کرونا درگذشتند.

تعداد موارد کرونا ویروس در بلغارستان به ۸۱ مورد افزایش یافت. ۲ نفر به دلیل ویروس در این کشور درگذشتند.

انتخابات عمومی زودرس که قرار بود در تاریخ ۱۲ آوریل در مقدونیه شمالی برگزار شد ، به عنوان بخشی از اقدامات مبارزه با شیوع (کوید ۱۹) به تعویق افتاد. در مقدونیه شمالی که تعداد موارد ابتلا به ۲۶ مورد افزایش یافته است ، دولت تصمیم گرفته که دروازه های مرزی را بر روی همه بجز حمل بار و تردد دیپلمات ها مسدود کند.

شورای مفتی گری اتحادیه اسلامی بوسنی و هرزگوین تصمیم گرفت که از دیروز اقامه نماز جماعت را در کلیه مساجد به دلیل شیوع کرونا ویروس متوقف کند.

در ایالات متحده که در آن ۹۷ تن به دلیل ابتلا به ویروس درگذشته اند ، رئیس جمهور دونالد ترامپ خواستار کار افراد در منزل و در صورت عدم امکان محافظت کامل افراد از خود شده است.

از سوی دیگر چین به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که از اصطلاح “ویروس چینی” در رابطه با شیوع نوع جدید کروناویروس (کووید- ۱۹) استفاده کرده بود واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ، گینگ شوانگ، در یک کنفرانس مطبوعاتی به استفاده دونالد ترامپ از اصطلاح “ویروس چینی” در پست توییتر خود اعتراض کرد.

ترامپ در حساب توییتری خود چنین نوشته بود: “ایالات متحده از کلیه صنایع ، خطوط هوایی و سایر افرادی که تحت تأثیر ویروس چینی قرار گرفته اند پشتیبانی خواهد کرد. ما از همیشه قوی تر خواهیم بود.”

یک بیمار ۶۲ ساله در کشور آمریکای جنوبی برزیل به دلیل نوع جدیدی از کروناویروس (کووید ۱۹) درگذشت. در برزیل تعداد بیماران به ۵۱۲ نفر و شمار تلفات به ۶ افزایش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....