تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 بهمن 1398 - 21:58
کد خبر : 5435

ویروس چینی مانع افزایش صادرات آمریکا می‌شود

ویروس چینی مانع افزایش صادرات آمریکا می‌شود

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا، لری کودلاو در مصاحبه با شبکه فاکس بیزنس گفت: این ویروس که بسیاری از کارخانه‌ها و شهرهای چینی را تعطیل کرده و سفرها به چین را کاهش داده است، روی زنجیره تامین کسب و کار تاثیر فاجعه باری نخواهد داشت. این اظهارات، نخستین اظهارنظر یک مقام دولت ترامپ

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا، لری کودلاو در مصاحبه با شبکه فاکس بیزنس گفت: این ویروس که بسیاری از کارخانه‌ها و شهرهای چینی را تعطیل کرده و سفرها به چین را کاهش داده است، روی زنجیره تامین کسب و کار تاثیر فاجعه باری نخواهد داشت.

این اظهارات، نخستین اظهارنظر یک مقام دولت ترامپ محسوب می‌شود که تایید کرده است شیوع سریع ویروس کرونا مانع ازاین خواهد شد که چین خرید کالاها و خدمات آمریکایی را افزایش دهد. تحت فاز اول توافق تجاری، چین موافقت کرده‌ است به میزان ۲۰۰ میلیارد دلار کالا و خدمات آمریکایی در مدت دو سال خریداری کند.

توافق فاز اول که در ۱۵ ژانویه امضا و در ۱۵ فوریه اجرایی شد، دور جدید افزایش تعرفه‌های آمریکا روی واردات کالاهای چینی را در قبال خرید بیشتر کالاهای کشاورزی، انرژی، تولید و خدمات آمریکایی توسط پکن، معلق کرد. همچنین شامل اصلاحاتی به منظور بهبود حقوق مالکیت معنوی و محدود کردن انتقال اجباری فناوری به شرکتهای چینی بود.

تحت این توافق، چین خرید کالاهای آمریکایی را در نخستین سال اجرای توافق به میزان ۷۶.۷ میلیارد دلار و در سال دوم به میزان ۱۲۳.۳ میلیارد دلار افزایش می‌دهد که بالاتر از سقف واردات ۲۰۱۷ چین از آمریکا است.

سند این توافق شامل بندی است که رایزنی در صورت وقوع یک فاجعه طبیعی یا رویداد پیش بینی نشده خارج از کنترل دو طرف و به تعویق افتادن اجرای تعهدات را پیش بینی کرده است.

کمیسیون بازبینی اقتصادی و امنیتی آمریکا-چین اعلام کرد که تاکنون چین برای معافیت یا لغو تعهداتش درخواستی نکرده است.

بر اساس گزارش رویترز، شمار مبتلایان و تلفات ویروس کرونا هیچ نشانی از توقف ندارد و شمار مبتلایان به این ویروس از مرز ۲۳ هزار نفر گذشته و باعث شده است آمریکایی به تخلیه شهروندانش از چین و صدور ممنوعیت سفر مبادرت کند.

چین به دلیل جنگ تجاری با آمریکا، در سال ۲۰۱۹ تا نوامبر، سومین شرکت تجاری بزرگ واشنگتن پس از مکزیک و کانادا بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....