تاریخ انتشار : سه شنبه 15 آذر 1401 - 11:45
کد خبر : 109240

وقتی جذابیت زندگی روستایی چین شهرنشینان را شیفته خود می‌کند

وقتی جذابیت زندگی روستایی چین شهرنشینان را شیفته خود می‌کند

خانم جانگ به روزنامه «چاینا توریسم نیوز» که در پکن مستقر است، گفت: به پسرم خیلی خوش گذشت و درباره همه چیز اینجا کنجکاوی می‌کرد. او پیش از این هیچ وقت کارهای مزرعه را انجام نداده بود و از ما می‌خواهد دوباره اینجا بیاییم. جانگ و پسرش جزو شمار کثیری از خانواده‌های پکنی هستند که

خانم جانگ به روزنامه «چاینا توریسم نیوز» که در پکن مستقر است، گفت: به پسرم خیلی خوش گذشت و درباره همه چیز اینجا کنجکاوی می‌کرد. او پیش از این هیچ وقت کارهای مزرعه را انجام نداده بود و از ما می‌خواهد دوباره اینجا بیاییم.
جانگ و پسرش جزو شمار کثیری از خانواده‌های پکنی هستند که اخیرا به روستای هوانگ‌شان‌دیان سفر کرده‌اند. این روستا طی ۱۰ سال گذشته به یک مقصد گردشگری معروف تبدیل شده است.

روستای هوانگ‌شان‌دیان از ۲۰۰۱ شروع به ساخت معدن سنگ آهک و کارخانه‌های سیمان کرد تا منابع طبیعی خود را به سرمایه تبدیل کند. این کار باعث افزایش درآمد روستاییان شد اما در عین حال آلودگی و تخریب محیط زیست را نیز به همراه داشت.

این روستا در سال ۲۰۰۹ تصمیم گرفت تمرکز خود را روی طبیعت‌گردی یا اکوتوریسم بگذارد و شروع به ساخت منطقه گردشگری «پافنگ‌لینگ» با مساحتی بیش از ۱۳۳ هکتار کرد.

طبق گزارش «چاینا توریسم نیوز»، خانه‌های روستایی متروک بازسازی شده و به ۶۰ اقامتگاه روستایی تبدیل شدند. هوانگ‌شان‌دیان حالا در هر سال به طور میانگین پذیرای بیش از ۴۰۰ هزار گردشگر است. حضور این حجم از گردشگران باعث شده سالانه بیش از ۲۰ میلیون یوان (۲٫۸۳ میلیون دلار) درآمد نصیب روستا شود.

«شو یینگ‌لی» مدیر منطقه گردشگری پافنگ‌لینگ در این باره می‌گوید: لازم به ذکر است که ۸۰ درصد کارمندان منطقه گردشگری پافنگ‌لینگ از اهالی روستای هوانگ‌شان‌دیان و روستاهای نزدیک هستند. تا وقتی که بخواهند در روستا کار کنند، کار وجود دارد.

هوانگ‌شان‌دیان همچنین تورهای آموزشی برای کودکان برگزار می‌کند. این تورها شامل کلاس‌ و تجربه‌های علمی مانند شناخت گیاهان دارویی در یک باغ گیاهی و یادگیری ۲۴ واژه خورشیدی تقویم قمری چین از طریق تجربیات کشاورزی است.

پسر خانواده جانگ درباره بازدید اخیرش از «موزعه آموزشی طبیعت جهان» در روستای «شیا‌کوان» در منطقه فانگ‌شان، می‌گوید: پروژه‌های مورد علاقه من ماجراجویی در خانه قارچی و غلطاندن کدو در فضای باز است. این چیزها از آنچه در مدرسه یاد گرفته‌ام متفاوت است.

«لی کیانگ» مدیر مزرعه آموزشی طبیعت جهان گفت: من این مزرعه را یک وسیله نقلیه پرقدرت برای احیای روستای شیاکوان می‌دانم. هدف نهایی من رشد آن به همراه توسعه روستاست.

بر اساس این گزارش، بیش از ۳۰ نفر از ۵۰ کارمند مزرعه آموزشی طبیعت جهان از ساکنان روستا هستند. این مزرعه اقدام به خرید مواد خام از شرکت‌ها و مزارع نزدیک کرده و محصولات آنها را در پلتفرم آنلاین خود به فروش می‌رساند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....