تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 شهریور 1401 - 22:51
کد خبر : 99192

وقتی به خوزستان می رسند، روشنفکر می شوند!

وقتی به خوزستان می رسند، روشنفکر می شوند!

ابوالفضل بابادی شوراب این روزها که زمزمه احداث و کلنگ زنی پتروشیمی بهبهان شنیده می شود، برخی فعالان به اصطلاح محیط زیستی محلی و استانی، بی توجه به خواست جامعه، سخن از نبود پیوست های محیط زیستی در این طرح را، بر زبان می آورند. مدتی پیش و طی انتشار آماری دولتی، خوزستان بعنوان یکی

ابوالفضل بابادی شوراب

این روزها که زمزمه احداث و کلنگ زنی پتروشیمی بهبهان شنیده می شود، برخی فعالان به اصطلاح محیط زیستی محلی و استانی، بی توجه به خواست جامعه، سخن از نبود پیوست های محیط زیستی در این طرح را، بر زبان می آورند.

مدتی پیش و طی انتشار آماری دولتی، خوزستان بعنوان یکی از استان های با درصد بالای بیکاری اعلام معرفی شد، ولی متاسفانه فعالان مطالبه گر محلی و استانی ما، بجای آنکه تمرکزشان بر بکارگیری نیروهای بومی در پتروشیمی ها و پالایشگاه ها و… باشد، ژست روشنفکری بی فایده می گیرند.

آن روز که برخی صنایع آب بر فولادی در استان های کویری، بی توجه به فقدان منابع آبی و در نظر گرفتن مسائل محیط زیستی تاسیس شد، آیا فعالان محیط زیستی و مطالبه گر آن استان ها معترض این مسئله شدند؟خیر، چون می دانستند آمدن این صنایع باعث اشتغال زایی و توسعه استان شان می شود!

ما خوزستانی ها مردمی هستیم که زیر پای مان گنج و معادن و منابع بسیار قرار دارد و در فقر زندگی می کنیم، اما با همان فقر، ژست پولدارها را می گیریم و چون مرفهان بی درد، دغدغه های محیط زیستی گاها خیلی سطح پایین را بر توسعه و اشتغال اولویت می دهیم و بعد هم می پرسیم چرا توسعه اینجا شکل نمی گیرد؟

ابوالفضل بابادی شوراب//سردبیر رسانه کشوری اقتصاددان در استانهای جنوبی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....